Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353242 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

winter67


Ijsbloem

 :-\ >:( Code 'rood , code geel._._? Code is toch gewoon het weerbericht te volgen.?
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

PatrickM


GeneralDuke

Citaat van: zwoof op wo 06 jan 2016 - 11:39
En op deze neerslagfilm zie je mooi hoe de aanval van de depressie-soldaten uit het zuidwesten korte metten maken met de dappere vorstsoldaten uit het noorden morgen. Ze hebben goed stand gehouden, maar uiteindelijk worden ze dan toch verslagen. :)
http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html

Noem dat maar gewoon een depressieleger! ::)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Johannes96

Eindelijk code rood, schandalig dat het zo laat is maar beter laat dan niet. De meesten die de weg op zijn gegaan binnen mijn familie zijn niet aangekomen op bestemming, zegt genoeg. Heb zelf nog een politieauto uit de berm getrokken haha. -3.1c en lichte motregen, overal ijs en alweer de 3de ijsdag op komst. Gevoelstemp -12 zo maar even lekker met de hond over het ijs glijden. Nu nog steeds mensen op de schaats op de weg, apart gezicht nog steeds.

matroesjka-world

Citaat van: Johannes96 op wo 06 jan 2016 - 12:25
Eindelijk code rood, schandalig dat het zo laat is maar beter laat dan niet. De meesten die de weg op zijn gegaan binnen mijn familie zijn niet aangekomen op bestemming, zegt genoeg. Heb zelf nog een politieauto uit de berm getrokken haha. -3.1c en lichte motregen, overal ijs en alweer de 3de ijsdag op komst. Gevoelstemp -12 zo maar even lekker met de hond over het ijs glijden. Nu nog steeds mensen op de schaats op de weg, apart gezicht nog steeds.


Ik moet zo van Wolvega naar Heerenveen rijden. Als ik dit vantevoren had geweten was ik niet eens naar m'n werk gegaan..  :(
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

yookin

Ik vind dit ook te laat.. Als je toch ziet hoeveel ellende er op de weg is... Mensen gaan wel naar het werk, maar moet ook terug...
Bizar..
Stavoren

Johannes96

oei oei dit komt niet goed, het hagelt en regent en natte sneeuw tegelijk

strandwacht

Hier is na gisteravond geen ijzel bij gekomen,dat neerslag gebied blijft wat op de zelfde plek,doet al 3 uur een poging om voorbij drachten te komen maar het brokkelt af.

winter67

Citaat van: Johannes96 op wo 06 jan 2016 - 12:25
Eindelijk code rood, schandalig dat het zo laat is maar beter laat dan niet. De meesten die de weg op zijn gegaan binnen mijn familie zijn niet aangekomen op bestemming, zegt genoeg. Heb zelf nog een politieauto uit de berm getrokken haha. -3.1c en lichte motregen, overal ijs en alweer de 3de ijsdag op komst. Gevoelstemp -12 zo maar even lekker met de hond over het ijs glijden. Nu nog steeds mensen op de schaats op de weg, apart gezicht nog steeds.
Het is dan ook nooit goed, dan klagen mensen dat er niks aan de hand was terwijl er wel code rood was en als er wel wat aan de hand is, is het weer te laat.

Pluim gfs gemiddelde nu 1 meer leden onder 0 voor zo, mid meer kwakkel


zwoof

Citaat van: GeneralDuke op wo 06 jan 2016 - 12:25
Noem dat maar gewoon een depressieleger! ::)

Zekers! Toch fascinerend om te zien, ook al is het virtueel.  :D

Borislav

Borislav Lekic

GeneralDuke

Citaat van: winter67 op wo 06 jan 2016 - 12:45
Het is dan ook nooit goed, dan klagen mensen dat er niks aan de hand was terwijl er wel code rood was en als er wel wat aan de hand is, is het weer te laat.

Liever een weeralarm te veel dan een te weinig zou ik zeggen.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Amateur

ik lees al een tijdje mee met deze forum maar ik heb een vraag...gelukkig komt er morgen een dooi aanval kan ik weer normaal over straat..maar is dit tijdelijk of komt er nog een mooie winter?

winter67

Citaat van: Amateur op wo 06 jan 2016 - 13:09
ik lees al een tijdje mee met deze forum maar ik heb een vraag...gelukkig komt er morgen een dooi aanval kan ik weer normaal over straat..maar is dit tijdelijk of komt er nog een mooie winter?
Het is maar net wat je een mooie winter vind :D Als je van sneeuw houdt word het waarschijnlijk inderdaad mooi, schaatsen verwacht ik nog niet. Dit omdat een nw circulatie niet gunstig is voor (mooi) natuurijs. Hieronder een kaartje van de sneeuw, gewoon goed voor (flink) wat sneeuw zou je zeggen voor de kustgebieden maar door het warme zeewater zal het kwik op 2 meter niet snel dalen waarschijnlijk daar dan natte sneeuw in het oosten droge sneeuw. Het vervolg kan alle kanten nog op of we gaan de echte winter in of richting normaal door een eurohoog. Ik schat de kans op het eerste nog iets groter. Nog 2 plaatjes kustgebieden in de prijzen, wel zal het afwachten worden of het blijft liggen tijdstip is bepalend

ron12

Echte winter moet nog beginnen vanaf 18 Januari, west circulatie word boven Europa zwakker. Februari (zeer)koud ?? http://krolowa-superstar.blog.pl/ Overigens gaan Duitsers voor een nieuwe winter aanval, van uit het noordwesten eind volgende week. bron duitse media.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

flyerke

amaai gfs wat een sneeuwrun, beste run dat ik deze winter al heb gezien. En de termijn is niet eens zot ver. Duimen ...
Winter is coming

zwoof

Citaat van: flyerke op wo 06 jan 2016 - 13:40
amaai gfs wat een sneeuwrun, beste run dat ik deze winter al heb gezien. En de termijn is niet eens zot ver. Duimen ...

10 dagen, dus nog best ver weg. Maar de 13e al kans op sneeuw in het zuiden volgens deze run.  :D

Amateur

Nou ik laat me graag versassen wat moeder winter in petto heeft...ik hou wel van sneeuw :) maar niet dit weer met die ijzel..

Eric

Citaat van: Amateur op wo 06 jan 2016 - 14:04
Nou ik laat me graag versassen wat moeder winter in petto heeft...ik hou wel van sneeuw :) maar niet dit weer met die ijzel..
Zolang je dan maar geen GELE sneeuw gaat eten......  :D :D

Powered by EzPortal