Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353130 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: Svanos op di 05 jan 2016 - 20:09
Ff off-topic.. Noodweercentrale is een ander dan Noodweer Nederland van Facebook toch?!?

Noodweercentrale is  algemeen erkend en professioneel. Het moederbedrijf in Zwitserland, (MeteoGroup Schweiz AG) werkt volgens de erkende regels van de meteorologische wetenschap en techniek. Zo staat ook op de site te lezen.

NitroGenetics

Citaat van: Armand op di 05 jan 2016 - 20:18
Toch wel wat buienberekingen bij EC. Denk dat het grotendeels winterse buien zijn, maar ik kan het niet bevestigen.
is ijsregen (althans hier in Hoogeveen) en er zijn veel meldingen over ongelukken op de snelwegen in het noordoosten dus ga er maar vanuit dat het ijzel is elders

Arend

Citaat van: zwoof op di 05 jan 2016 - 20:18
Noodweercentrale is  algemeen erkend en professioneel. Het moederbedrijf in Zwitserland, (MeteoGroup Schweiz AG) werkt volgens de erkende regels van de meteorologische wetenschap en techniek. Zo staat ook op de site te lezen.

Vandaar dat hun waarschuwingskleurtjes sneller veranderen dan van een verkeerslicht in Almelo.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

zwoof

Citaat van: Arend op di 05 jan 2016 - 20:24
Vandaar dat hun waarschuwingskleurtjes sneller veranderen dan van een verkeerslicht in Almelo.  ;)

Haha! Maar hebben we het gisteren ook over gehad. NC hanteert andere waardes dan KNMI voor waarschuwingen. De waardes voor het mogelijke scenario staan er gewoon onder. Ik vind daarbij dat ze bijna alle risico's goed vermelden, dat kan je van het KNMI niet altijd zeggen.  :D

Armand

Citaat van: NitroGenetics op di 05 jan 2016 - 20:24
is ijsregen (althans hier in Hoogeveen) en er zijn veel meldingen over ongelukken op de snelwegen in het noordoosten dus ga er maar vanuit dat het ijzel is elders

Sorry, ik had de datum vergeten. Bedoelde eigenlijk vanaf 13 januari. ;)

Donnydekoning


Ijsbloem

Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Bernardo

Code oranje in de noordelijke provincies tot 9.00 uur morgenvroeg, was eerst nog 0.00 vanavond.

Donnydekoning

Citaat van: Bernardo op di 05 jan 2016 - 20:50
Code oranje in de noordelijke provincies tot 9.00 uur morgenvroeg, was eerst nog 0.00 vanavond.
Zou me niks verbazen als de ijzel ook in de regio randstad problemen gaat veroorzaken...

GeneralDuke

Harmonie (12Z) laat het morgen ook nog de hele dag een beetje verspreid ijzelen in het noordoosten. Dacht dat het na vanavond wel afgelopen zou zijn?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Joep


Eastwood

locatie: Oosterwolde (Fr.)
www.meteo-oosterwolde.nl.ae

Ijsbloem

 :( Amsterdam pist ook hier naast de pot .._.
:D doel op de sneeuwkaarten.
Maar geloof nog steeds op tenminste op iets wat op winter lijkt
tweede helft januari.
Tot dan voorlopig  zacht en nat, later eindelijk wat normalere
temp. als aanloop naar hopelijk een compensatie van de langdurige zachtheid
in deze regio sinds begin november.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Kermisspin

Volvo for life!


Koen-IJM

Citaat van: Kermisspin op di 05 jan 2016 - 21:23
Code oranje uitgebreid!

Als ik KNMI was zou ik ook maar code Oranje uitgegeven voor Noord-Holland... Temperatuur in grote delen nog maar zo'n 1C boven nul...

TMCThomas

Hier in Heteren Gelderland nog veel te warm (Ter hoogte van Arnhem), Is hier op het moment 6,8. Temperatuur wil nog niet echt dalen staat nu al zo voor meer dan een half uur.

Gerard1995

Hier wordt de daling van de temp nu duidelijk voelbaar.. was het 2 uur geleden nog 6.1, nu is het hier nog maar 3.2... denk dat we hier op de Veluwe nog wel wat mee gaan krijgen.....
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Joep


winter67


Powered by EzPortal