Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353241 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Glennb

Ik ben vanmiddag rond 15.15u vertrokken uit Drenthe, na het schieten van wat mooie winterse foto's. Op dat moment begon het al te ijzelen daar. Ik verbaasde mij toen al over de automobilisten, die met 160 km per uur langs kwam racen. Ben blij dat ik nu weer in Amsterdam ben. Succes daar met dat ge-glij.
Groet,
Glenn

peter 76

Citaat van: frankyman op ma 04 jan 2016 - 23:41
iemand enig idee vanaf hoelaat de sneeuwval ongeveer verwacht wordt morgen? ik moet morgen avond laat vanuit zwolle richting amsterdam...

groeten van een stille maar trouwe lezer/volger ;D
Morgenavond is er prima te rijden , Zwolle misschien iets maar hoe verder naar zuiden des te beter te rijden..


Johannes96

Code rood zal toch echt bijna wel moeten, het is nu echt niet best, strooiwagens die niet de bocht om kunnen omdat ze anders uitglijden en dus maar weer terug rijden. Net toch heel even met een 4x4 auto op pad geweest met goeie winterbanden, maar zelfs dan glij je alle kanten op en raakte bijna een paaltje. Al gehoord dat minimaal 4 scholen in de omgeving dicht zijn morgen. Lichten slaan hier nu ook even op hol, meerdere keren per minuut een onderbreking.

Nog steeds regent het met een temperatuur van -2.5c. Dikke laag ijs overal en kan wel zeggen dat ik nog nooit zulke extreme ijzel heb meegemaakt en dat is morgenochtend alleen maar erger neem ik aan.

Mensen in het noorden; ga echt niet de weg op het is levensgevaarlijk!

zwoof

Citaat van: Johannes96 op ma 04 jan 2016 - 23:56
Code rood zal toch echt bijna wel moeten, het is nu echt niet best, strooiwagens die niet de bocht om kunnen omdat ze anders uitglijden en dus maar weer terug rijden. Net toch heel even met een 4x4 auto op pad geweest met goeie winterbanden, maar zelfs dan glij je alle kanten op en raakte bijna een paaltje. Al gehoord dat minimaal 4 scholen in de omgeving dicht zijn morgen. Lichten slaan hier nu ook even op hol, meerdere keren per minuut een onderbreking.

Nog steeds regent het met een temperatuur van -2.5c. Dikke laag ijs overal en kan wel zeggen dat ik nog nooit zulke extreme ijzel heb meegemaakt en dat is morgenochtend alleen maar erger neem ik aan.

Mensen in het noorden; ga echt niet de weg op het is levensgevaarlijk!

Nou ik heb dat wel meegemaakt. Volgens mij was dat in 1978. Ik kan het me de sfeer nog heel goed herinneren....Niks scholen dicht, we gingen gewoon op de schaatsen. Dat waren nog eens tijden.  :)

Johannes96

Citaat van: zwoof op di 05 jan 2016 - 00:32
Nou ik heb dat wel meegemaakt. Volgens mij was dat in 1978. Ik kan het me de sfeer nog heel goed herinneren....Niks scholen dicht, we gingen gewoon op de schaatsen. Dat waren nog eens tijden.  :)

jaja, hartstikke mooi allemaal maar we leven nu in andere tijden. Totale andere maatschappij en toen mocht je blij zijn als je een auto had, nu heeft iedereen een auto dus veel drukker dus ook veel gevaarlijker op de weg hé ;) Toen waren er nog geen of amper snelwegen, da's nu wel anders. Dat het toen wel kon is natuurlijk hartstikke logisch

zwoof

Citaat van: Johannes96 op di 05 jan 2016 - 00:37
jaja, hartstikke mooi allemaal maar we leven nu in andere tijden. Totale andere maatschappij en toen mocht je blij zijn als je een auto had, nu heeft iedereen een auto dus veel drukker dus ook veel gevaarlijker op de weg hé ;) Toen waren er nog geen of amper snelwegen, da's nu wel anders. Dat het toen wel kon is natuurlijk hartstikke logisch

Vergis je niet er waren toen ook wel veel auto's en ook snelwegen. Weliswaar niet zo druk als nu, maar dat het een andere tijd was is wel een feit. We gingen ook vaak glijdend achter de auto's  aan naar school, (als de chauffeur het goed vond),  moet je nu mee aankomen. Ze zouden je oppakken. (en terecht)   ;D

Borislav

Borislav Lekic

Jan van Ooijen

Citaat van: Borislav op di 05 jan 2016 - 05:55
Code rood voor de 3 noordelijke provincie's

Zal eens een keer tijd worden, hadden ze al veel eerder moeten doen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jonkheer

Ijsbanen hier in Leeuwarden. Er is wel flink gestrooid en de grote wegen/fietspaden zijn redelijk toegankelijk  voor auto's en fietsers. Ik zelf ben met de benenwagen op het werk gearriveerd...

martijn

Benieuwd naar aankomende nacht. ijzel,sneeuw voor midden Nederland.  We zullen het gaan meemaken. Hopen op geen slachtoffers door de ijzel in het noorden!

zwoof

Het valt nog te bezien tot hoever de vorst komt in NL. De modellen zijn nogal uiteenlopend met de vorstgrens.

Armand

EC opnieuw licht winters vanaf 13 januari. Ardennen lijken toch goed te zitten vanaf die periode.

Jan van Ooijen

Citaat van: Armand op di 05 jan 2016 - 08:11
EC opnieuw licht winters vanaf 13 januari. Ardennen lijken toch goed te zitten vanaf die periode.

Zit er toch heel de tijd tegen aan te hikken de 12de
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Armand

Citaat van: Jan van Ooijen op di 05 jan 2016 - 08:12
Zit er toch heel de tijd tegen aan te hikken de 12de

Klopt, wel jammer dat de koude lucht boven Duitsland en Oost-Europa dan grotendeels verdwenen is. Anders werd het leuk ;)

zwoof

Citaat van: Armand op di 05 jan 2016 - 08:11
EC opnieuw licht winters vanaf 13 januari. Ardennen lijken toch goed te zitten vanaf die periode.

Het winterweer lijkt toch nog redelijk vlug terug te gaan komen na deze periode.  :D

Jan van Ooijen

Citaat van: Armand op di 05 jan 2016 - 08:16
Klopt, wel jammer dat de koude lucht boven Duitsland en Oost-Europa dan grotendeels verdwenen is. Anders werd het leuk ;)

Kan er weer zo inzitten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Armand

Zag net al verschillende filmpjes van schaatsende mensen op de weg...  ::) Dan maar Elfstedentocht over de straten, is ook natuurijs  ::)

GeneralDuke

Citaat van: Armand op di 05 jan 2016 - 08:29
Zag net al verschillende filmpjes van schaatsende mensen op de weg...  ::) Dan maar Elfstedentocht over de straten, is ook natuurijs  ::)

Moet dat dan ook 15cm dik zijn? :P
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Remy

Er ligt ongeveer een centimeter ijs hier.Waar we gisteren niet gestrooid hebben zal het nog wel wat meer zijn. Tof :D
Lekker rustig ook op de weg hier nu.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal