Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353250 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

marco-groningen


Svanos

Laagste gemeten temperatuur winter 2017 : -7.1°C
Davis Vantage Pro 2 plus

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 04 jan 2016 - 21:03
Mocht deze kaart werkelijkheid gaan worden dan kunnen we onze lol op

GEM komt met Groenlandhoog, wel ver weg

winter67


Armand

Nogmaals bedankt voor de reacties ;D
EC pluim (GFS pluim ook trouwens) blijft maar verbeteren. Op LT toch nog grote spreiding, vooral ook in de windpluim, maar voor het eerst deze winter is de koudere variant eens in het voordeel

marco-groningen

Citaat van: winter67 op ma 04 jan 2016 - 22:18
No pluim weer het mooist

Alleen nog even die warme periode ertussen bijstellen en ik vier feest.

GeneralDuke

Citaat van: Armand op ma 04 jan 2016 - 22:20
Nogmaals bedankt voor de reacties ;D
EC pluim (GFS pluim ook trouwens) blijft maar verbeteren. Op LT toch nog grote spreiding, vooral ook in de windpluim, maar voor het eerst deze winter is de koudere variant eens in het voordeel

Hmmja aardig wat spreiding maar de meeste gaan voor -3 tot 6. Lijkt me mooi begin.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Extremissimorum

Woensdag lijkt typisch zo'n dag te worden dat het 's ochtends het warmst is, het gaandeweg de dag alleen maar kouder en vervolgens in de avond weer warmer. Heel misschien wat sneeuw.

hesselsjoerd

Het regent hier nu licht bij -2,9 Hoe is het toch mogelijk!   :P

Remy

Stroomnet stuitert hier weer als un bezetene. En het waait niet eens echt hard. Ik wil paalzitten met mijn Duke-3D shotgun nu :P
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

marco-groningen

Op de A28 vliegen ze met bosjes van de weg af als ik de meldingen op de incidenten kaart zie. Ieder 2 a 3 minuten gaat er weer 1. Vind het vreemd dat ze nog geen weeralarm uitgeven. Als zoiets in de randstad gebeurt strooien ze gelijk met een weeralarm.

Jan van Ooijen

Citaat van: marco-groningen op ma 04 jan 2016 - 22:37
Op de A28 vliegen ze met bosjes van de weg af als ik de meldingen op de incidenten kaart zie. Ieder 2 a 3 minuten gaat er weer 1. Vind het vreemd dat ze nog geen weeralarm uitgeven. Als zoiets in de randstad gebeurt strooien ze gelijk met een weeralarm.

Daarom zei ik vanmiddag al dat ik persoonlijk bij ijzel liever weeralarm zie.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jonkheer


peter 76

Dat was ook mijn wens Jan, de mensen vergeten zoals zo vaak na de eerste sneeuw dat het glad is, ze hebben winterbanden!!!, hoe anders is het als de weg schoon lijkt, dan denken ze dat ze gas kunnen geven en kaboem mis gaat het, het lijkt tenminste zo want ze zien geen sneeuw liggen., ik denk persoonlijk dat doordat de boel boven de 1000 meter goed opwarmt en dit de eerste zichtloze (lees voor de bestuurders geen wit wegdek) er onderkoelde regen gaat vallen en het morgen op een drama uit draait voor de mensen die niet goed de weerberichten volgen, als er echt 3/7 mm regen valt  dan is het zeker WEERALARM waardig

Remy

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 04 jan 2016 - 22:48
Daarom zei ik vanmiddag al dat ik persoonlijk bij ijzel liever weeralarm zie.
Snelweg en tien kilometer per uur rijden doen mensen niet. Bdw ben ik de enige hier die opmerkt dat ons stroomnet weer lekker aan het stuiteren is :D
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jan van Ooijen

Citaat van: Remy op ma 04 jan 2016 - 23:15
Snelweg en tien kilometer per uur rijden doen mensen niet. Bdw ben ik de enige hier die opmerkt dat ons stroomnet weer lekker aan het stuiteren is :D

Klopt, je hebt er altijd mensen bij die denken dat ze jezus zijn in het verkeer. Maar goed, niet klagen over die stroom... jullie wilde tenslotte winter  ::)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TMCThomas

KNMI geeft voor bijna het gehele land code geel voor de nacht van dinsdag op woensdag (Voor sneeuwval)




peter 76

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 04 jan 2016 - 23:22
Klopt, je hebt er altijd mensen bij die denken dat ze jezus zijn in het verkeer. Maar goed, niet klagen over die stroom... jullie wilde tenslotte winter  ::)
Hier wonen aan mijn straat heel wat jezussen dan, excuus maar ze snappen het niet, stond net op het zwarte asfalt, dat lijkt veilig maar ligt wel 3mm ijs op.... :'(

frankyman

iemand enig idee vanaf hoelaat de sneeuwval ongeveer verwacht wordt morgen? ik moet morgen avond laat vanuit zwolle richting amsterdam...

groeten van een stille maar trouwe lezer/volger ;D

Powered by EzPortal