Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 352985 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Armand

Nieuwe GFS is niet heel erg geweldig. Dadelijk zal ik een wat kaartjes met uitleg plaatsen plaatsen met hopelijk ook een beter ensemble ;)

matroesjka-world

Citaat van: Floris! op ma 04 jan 2016 - 18:06
Zo jaloers zou ik niet zijn mensen, op ons "geweldige weer" hier in het noorden. Dikke ellende op straat, fietsen en auto's bevroren onder een laag regen en het vooruitzicht dat we het vannacht nog een keer overdoen. Niet fijn. Sneeuw is even leuk, maar als de gemeente weigert te gaan strooien en schuiven, is de lol er heel snel af. Aardig wat mensen onderuit zien gaan op de fiets.

Wat mij betreft mogen jullie al deze ellende van ons hebben. Doe mij maar +10 en regen. Dan kom je tenminste ergens... Pfff

Zei ik ook al, maar dan ruil ik die +10 en regen liever om tegen een dik pak sneeuw van +/- 25 cm  ::)

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

martijn


pietjelol

Citaat van: martijn op ma 04 jan 2016 - 18:18
Ben benieuwd waar de grens uiteindelijk komt te liggen.
Zal hier wel eens dichtbij komen te liggen. Hier nu 1,6 in enkhuizen 0,9
En nog altijd dalende

ron12

Leuk omdat gevecht te zien van de druk gebieden boven Europa, ze geven elkaar geen krimp op dit moment.http://www.meteociel.fr/observations-meteo/pression.php?region=eur2 wel effe op 24 uur animation klikken
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Extremissimorum

Voor wie zich verheugt op extreme ijzel: eerst DIT HIER lezen.

Veel plezier.

Code oranje nu in 5 provincies (Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel en Gelderland) en de Waddeneilanden.

Code rood weeralarm sluit ik niet uit. Geschetste situatie voldoet aan de criteria. En morgen is er ongetwijfeld spits.

Wat gaan we woensdag beleven?!  :-\ Hellmannpunten? In Hoorn?! Mmm moet het nog maar zien. Zou wel leuk zijn.

martijn

Citaat van: Extremissimorum op ma 04 jan 2016 - 18:38
Voor wie zich verheugt op extreme ijzel: eerst DIT HIER lezen.

Veel plezier.

Code oranje nu in 5 provincies (Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel en Gelderland) en de Waddeneilanden.

Code rood weeralarm sluit ik niet uit. Geschetste situatie voldoet aan de criteria. En morgen is er ongetwijfeld spits.

Wat gaan we woensdag beleven?!  :-\ Hellmannpunten? In Hoorn?! Mmm moet het nog maar zien. Zou wel leuk zijn.
Gelderland?

Bacci

Woensdag overdag ijskoud in groot deel van het land. Dinsdag/woensdag trouwens ook nog kans op IJZEL? want neerslag wordt niet als sneeuw berekend bij temperaturen onder nul.

winter67

Citaat van: Armand op ma 04 jan 2016 - 18:08
Nieuwe GFS is niet heel erg geweldig. Dadelijk zal ik een wat kaartjes met uitleg plaatsen plaatsen met hopelijk ook een beter ensemble ;)
Vind hem niet slecht althans de pluim eigenlijk zeer grote kans licht winters

Ries

Citaat van: Floris! op ma 04 jan 2016 - 18:06
Sneeuw is even leuk, maar als de gemeente weigert te gaan strooien en schuiven, is de lol er heel snel af.
Ja, wat is dat opeens dit jaar? Met dit soort weer ga ik altijd wel de grotere fietspaden volgen ipv tussendoorweggetjes omdat die altijd wel geveegd en gestrooid zijn...euh; waren. Want vandaag was er helemaal niks geveegd? Zelfs geen Zonnelaan/Korreweg/Eikenlaan, van die drukke studentenfietspaden? Watskeburt?

Extremissimorum

Citaat van: martijn op ma 04 jan 2016 - 18:45
Gelderland?

Flevoland natuurlijk. Lijkt op elkaar (not ;D >:(). Excuses als ik iemand onbewust beledigd heb.

Peter

Citaat van: Extremissimorum op ma 04 jan 2016 - 18:38
Voor wie zich verheugt op extreme ijzel: eerst DIT HIER lezen.

Veel plezier.

Code oranje nu in 5 provincies (Groningen, Friesland, Drenthe, Overijssel en Gelderland) en de Waddeneilanden.

Code rood weeralarm sluit ik niet uit. Geschetste situatie voldoet aan de criteria. En morgen is er ongetwijfeld spits.

Wat gaan we woensdag beleven?!  :-\ Hellmannpunten? In Hoorn?! Mmm moet het nog maar zien. Zou wel leuk zijn.
Ik kan me die IJzelramp van 1987 nog wel herinneren. Wij hadden toen vlak erna een familieweekend in Drenthe. En toen mochten we absoluut niet de bossen in vanwege gevaarlijke bomen. De ravage was toen ook duidelijk zichtbaar. Boomtoppen die te zwaar waren geworden, en gewoon afgebroken waren. Het was toen echt een puinhoop. :o
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Armand

Citaat van: winter67 op ma 04 jan 2016 - 18:53
Vind hem niet slecht althans de pluim eigenlijk zeer grote kans licht winters

Inderdaad, ik ga nu beginnen met stukje tekst... ;)

Remy

Spannend weertje momenteel en svp ga hier niet jammeren als ik een keertje kut zeg,religie daar zijn andere fora voor.Ik spam hier zo goed mogelijk alleen weer plaatjes en leuke shit.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Bacci

Citaat van: winter67 op ma 04 jan 2016 - 18:53
Vind hem niet slecht althans de pluim eigenlijk zeer grote kans licht winters

Let ook op de sneeuwkansen...

TMCThomas

Ze hebben zich aardig terug getrokken. EDIT: Is al weer aangepast.

Donnydekoning


marco-groningen

Citaat van: Ries op ma 04 jan 2016 - 18:54
Ja, wat is dat opeens dit jaar? Met dit soort weer ga ik altijd wel de grotere fietspaden volgen ipv tussendoorweggetjes omdat die altijd wel geveegd en gestrooid zijn...euh; waren. Want vandaag was er helemaal niks geveegd? Zelfs geen Zonnelaan/Korreweg/Eikenlaan, van die drukke studentenfietspaden? Watskeburt?

Viel me hier ook al op in Vinkhuizen. Fietspaden is totaal niks aan gedaan. Zelfs de gewone wegen hebben ze matig gedaan.

Jenkie

Citaat van: TMCThomas op ma 04 jan 2016 - 19:06
Ze hebben zich aardig terug getrokken.

Mmm, opvallend.... Terwijl KNMi juist code oranje geeft. Meestal is de KNMI veel terughoudender.

Remy

Citaat van: marco-groningen op ma 04 jan 2016 - 19:11
Viel me hier ook al op in Vinkhuizen. Fietspaden is totaal niks aan gedaan. Zelfs de gewone wegen hebben ze matig gedaan.
Ik moet afkloppen maar we zitten langs een toeristische route hier en die wordt zo goed als het kan regelmatig geschoven en gestrooid! Niet dat het bij dit weer veel helpt maar toch :)
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal