Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 352982 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Citaat van: Eric op ma 04 jan 2016 - 16:25
Morgen onweer?  :-\

Later morgenmiddag en -avond in het zuiden mogelijk weer wat regen. Verder trekken van vanuit Het Kanaal enkele buien richting het aandachtsgebied, vooral de Noordzee. Hierbij is onweer mogelijk.
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Gerard1995

Ben zoo benieuwd waar de lijn komt te liggen tussen vorst en dooi... t wordt nog spannend zeg!:)
Max tem is hier 3.4 graden geweest en er was hier 6-7 graden verwacht.... ::)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

owios

Raar dat gelderland nog geen code geel is. Hier in oldedebroek is het zojuist net onder het vriespunt gekomen

GeneralDuke

Nieuwste Harmonierun geeft veel vorst voor woensdagochtend. 's Nachts komt-ie in het noordoosten met -7.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Remy

Citaat van: Gerard1995 op ma 04 jan 2016 - 16:47
Ben zoo benieuwd waar de lijn komt te liggen tussen vorst en dooi... t wordt nog spannend zeg!:)
Max tem is hier 3.4 graden geweest en er was hier 6-7 graden verwacht.... ::)
Spannend idd maar als het ijsregen is volkomen kut! Nu gelukkig goed koud hier waardoor niet alles een keihard laagje ijs krijgt.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

joboy52

GFS loopt nu, trekt een laagje onder nederland door. Helaas is er geen kou aanwezig, anders was het bingo  :)


PatrickM

Citaat van: GeneralDuke op ma 04 jan 2016 - 17:07
Nieuwste Harmonierun geeft veel vorst voor donderdagochtend. 's Nachts komt-ie in het noordoosten met -7.

Woensdag neem ik aan?

matroesjka-world

Ik zie dat sommige zuiderlingen jaloers zijn op de mensen in het noorden, maar dat zou ik niet zijn hoor.
Die ijsregen is echt een dikke ellende. Binnen een half uur is je hele auto weer bevroren en kun je opnieuw je autoruiten gaan krabben.
En dan de ellende van vanavond, aankomende nacht en morgenochtend er nog bij (ijzel), dan is het plaatje kompleet.
Hier geen bakken met sneeuw helaas, want dat is iets om jaloers op te zijn, maar de rest mogen jullie van ons hebben hoor  :-[
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Armand

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 04 jan 2016 - 16:22
Zover ik weet maken die gebruik van UKMO en op basis van die kaarten worden de waarschuwingen ook ingevoers. Als de kaarten van UKMO dat aangeven dan hebben ze het goed gedaan. Persoonlijk zie ik ijzel liever altijd code rood (ook bij KNMI), is en blijft erg gevaarlijk. Black Ice

Ja dat vind ik ook, als er daadwerkelijk ijzel valt zou code rood op z'n plaats zijn

Zynex


flyerke

Winter is coming

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

winter67


Joshoon


GeneralDuke

Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Armand

Provincies Overijssel en Flevoland inmiddels ook code oranje van het KNMI. Er wordt hier wel gesproken over het noorden van beide provincies

MauritsKuil


Cholens

Hier in Dronten -0,4 op 1 meter en +1,7 op 5 meter (die van 5 meter hang tegen het huis)

Floris!

Zo jaloers zou ik niet zijn mensen, op ons "geweldige weer" hier in het noorden. Dikke ellende op straat, fietsen en auto's bevroren onder een laag regen en het vooruitzicht dat we het vannacht nog een keer overdoen. Niet fijn. Sneeuw is even leuk, maar als de gemeente weigert te gaan strooien en schuiven, is de lol er heel snel af. Aardig wat mensen onderuit zien gaan op de fiets.

Wat mij betreft mogen jullie al deze ellende van ons hebben. Doe mij maar +10 en regen. Dan kom je tenminste ergens... Pfff

Powered by EzPortal