Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353197 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jonkheer


ron12

Citaat van: Remy op ma 04 jan 2016 - 07:26
De stroom lijkt nu redelijk stabiel.Er zijn omleidingen voor de meest wind gevoelige cirquits.Dat is het voordeel van ringleidingen.
Ook vandaag kans op stroomdipjeshttp://www.omropfryslan.nl/nieuws/tennet-ook-maandag-nog-kans-op-knipperende-lichten
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter67

Volgens gfs zou het nu 6 graden moeten zijn mid nl op dit moment 4.6

ron12

Eens kijken welke lucht soort het gaan winnen, ik dat groene gedeelte :( :( Helaas
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Jasneker

Sneek witte Rommel en -1 a -1.2 op 1.5 meter boven de grond.
Had gister wat dipjes in se stroomvoorziening, nu geen last van.

GeneralDuke

In Nijmegen gisteren trouwens ook dipjes. Hoorde op t nieuws dat het alleen in het noorden was, zijn er meer mensen uit Gelderland/Overijssel die het ook hebben gemerkt?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann


Ploeps

Wij hebben de dips in Vorden ook opgemerkt. Gisteravond flikkerden de lampen af en toe.
Liefhebber van weer-uitersten.

zwoof

Natte sneeuw blijft nu ook op de auto's liggen hier.. ( 0.4 graden).

ron12

Citaat van: GeneralDuke op ma 04 jan 2016 - 10:03
In Nijmegen gisteren trouwens ook dipjes. Hoorde op t nieuws dat het alleen in het noorden was, zijn er meer mensen uit Gelderland/Overijssel die het ook hebben gemerkt?
Komt natuurlijk door dat de kolen centrale in Nijmegen sinds 2 weken is uitgeschakeld, nu krijgen wij in Nijmegen stroom van de die kolencentrales die in het noorden staan. Anders hadden we hier geen stroom dipjes gehad. :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

marco-groningen

Citaat van: Kermisspin op ma 04 jan 2016 - 08:59
Nou.....als dat allemaal vast vriest heb je een mooie bak met ijzel.

Ik kan me maart 1987 nog goed herinneren. Een prachtig gezicht alles onder een centimeters dikke laag ijs. Nadeel was dat er bijna geen boom bleef staan op sommige plekken en hoogspanningsmasten als luciferhoutjes knapten. Als dat in deze moderne tijd weer gebeurt weet ik niet wat de gevolgen zijn...

Het is hier overigens nu wit buiten  ;D

Hector Pascal

Citaat van: zwoof op ma 04 jan 2016 - 10:11
Natte sneeuw blijft nu ook de auto's liggen op  hier.. ( 0.4 graden).
Het is hier toch kouder dan voorspeld. Sneeuw blijft hier nu ook liggen. Komt met name door de neerslagintensiteit.
Nul bestaat niet.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Arend

Citaat van: zwoof op ma 04 jan 2016 - 10:11
Natte sneeuw blijft nu ook de auto's liggen op  hier.. ( 0.4 graden).

Hier doet de sneeuw op de koudere oppervlakken ook een poging te blijven liggen, temperatuur daalt nog steeds langzaam. Maar het sneeuwt nu al een paar uur aan een stuk door!  :)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Kermisspin

Ik heb het idee dat de sneeuw toch verder het land in komt dan in eerste instantie de bedoeling was. :)

Volvo for life!

Gerard1995

Citaat van: Kermisspin op ma 04 jan 2016 - 10:40
Ik heb het idee dat de sneeuw toch verder het land in komt dan in eerste instantie de bedoeling was. :)

Dat idee heb ik ook idd, hoor zelfs meldingen van Noord- Gelderland over natte sneeuw, vind het ook hier in t westen van de Veluwe met slechts 2,9 graden beduidend kouder dan de verwachting was.. de regen is dan ook ijzig koud...
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

pietjelol

Klopt viel mij ook al op dat de kou wat verder het land is ingetrokken dan verwacht. Overigs staat hier een beste een krachtige oosten wind 5/6

zwoof

Citaat van: Arend op ma 04 jan 2016 - 10:29
Hier doet de sneeuw op de koudere oppervlakken ook een poging te blijven liggen, temperatuur daalt nog steeds langzaam. Maar het sneeuwt nu al een paar uur aan een stuk door!  :)

Heeft het hier ook gedaan, de grasvelden en auto's waren even wit. Echter nu de temps bijna goed zijn voor droge sneeuw, wordt het weer droog helaas. Het was een grensgevalletje voor hier van net niet.   ;)

TMCThomas


Wind uit het oosten vs wind uit het zuiden. Wie wint er?

Unknown-user1778

Winterweer zo dichtbij, maar ook zover weg. Wat een verschil tussen Groningen en Limburg  :'(

Powered by EzPortal