Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 352990 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Citaat van: Tam op zo 03 jan 2016 - 23:28
Ik weet het geen plaatjes quoten maar in dit geval toch maar ff.
Heb ik nou de pluimen altijd verkeerd gelezen?
Ik zie winter schrijven dat het 5 januari koud lijkt te worden terwijl ik 6 januari zie en ik zie Thomas schrijven dat we 6 op 7 januari misschien wel op moeten blijven (ivm met witte neerslag) terwijl ik dat lees als 5 op 6 januari.

Dus bij deze voor de duidelijkheid, de dikke verticale streep die midden boven een datum staat, staat toch voor de datum om 00:00 en de drie volgende dunne verticale lijnen voor respectievelijk 06:00, 12:00 en 18:00 Nederlandse tijd inclusief de zomer en wintertijd? (dit i tegenstelling tot vele andere kaarten die UTC als uitgangspunt gebruiken?

Winter67 bedoelt denk ik ook 6 Januari, en voor de rest klopt het wat je zegt.

Trouwens iemand in het Noordoosten sneeuw gezien?

flyineddy

Het begint hier nu net een beetje te (mot-) sneeuwen. :)
Het neerslaggebied heeft mijn woonplaats net bereikt, dus we zullen zien wat dat wordt.

Eddy.
Bliksems wat een gedonder.

Remy

CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Kermisspin

Volgens mij is het een mengelmoes van alles wat. Toch is het inderdaad wit buiten. Buurman krabt zich een ongeluk op zijn autoruiten.

Tennet en de energiemaatschappijen waarschuwen voor eventuele stroomuitval. Althans.....de noordelijke provincies moeten zich voorbereiden op!

Naja....straks eerst maar eens ff genieten buiten :)
Volvo for life!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ries

Yay t is wit! Aps je wit zegt ist ook weg want met n cm of 1 mss 2 heb je t ook wel gehad maar wit is het :) hoop dat t nog ff mooi sneeuwt vandaag, zie t nog liever vallen dan liggen :)

Remy

De stroom lijkt nu redelijk stabiel.Er zijn omleidingen voor de meest wind gevoelige cirquits.Dat is het voordeel van ringleidingen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.


jonkheer


Marktwente

Hier in Hengelo ook (natte) sneeuw bij 1.5 graad. Door de eerdere regen alles nat dus blijft (nog) niets liggen.
Wel mooi om eindelijk weer sneeuw te zien vallen.

Armand

Kijk die kou eens in het oosten... Wat zou het toch geweldig zijn als we nu geheel januari volle oostenwind hadden  ::)

Extremissimorum

Noordoosten van NL moet vanavond rekening houden met ijzel.
Noordwesten van Duitsland kan rekenen op sneeuw vanavond.

Het lijkt wel of de grens van Duitsland met Nederland echt de grens is van winterweer.
Al zie ik wel mooie winterse plaatjes uit Groningen voorbijkomen.

Gevoelstemperatuur aldaar plaatselijk -10. Ook grappig om te zien hoe de windmeter van Nieuw-Beerta weer vastgeijzeld is.  :P

Opvallend ook dat veelal de grondtemperatuur iets hoger is dan dan de temperatuur op 2m.

zwoof

Citaat van: Marktwente op ma 04 jan 2016 - 08:22
Hier in Hengelo ook (natte) sneeuw bij 1.5 graad. Door de eerdere regen alles nat dus blijft (nog) niets liggen.
Wel mooi om eindelijk weer sneeuw te zien vallen.

Hier ook natte sneeuw. Ik vrees dat het net geen droge sneeuw wordt hier.  Ik zag zojuist mooie plaatjes van niet zover hier vandaan,  uit Emmen,  waar al 3 cm ligt nu. Geniet ervan daar!  :D

Arend

Citaat van: Marktwente op ma 04 jan 2016 - 08:22
Hier in Hengelo ook (natte) sneeuw bij 1.5 graad. Door de eerdere regen alles nat dus blijft (nog) niets liggen.
Wel mooi om eindelijk weer sneeuw te zien vallen.

Deze (natte) sneeuwbuien pakken ze ons niet meer af.  ;) Temperatuur hier nu onder 1 graden en dalende. Ben benieuwd wat er voor vandaag nog in het vat zit.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.


Armand

Citaat uit de guidance van KNMI: ' Vanaf vanavond tot en met dinsdagochtend lokaal 10 mm aan onderkoelde regen vallen.'
Let dus op daar!!

EDIT: Noodweercentrale komt al met een code rood

Kermisspin

Citaat van: Armand op ma 04 jan 2016 - 08:52
Citaat uit de guidance van KNMI: ' Vanaf vanavond tot en met dinsdagochtend lokaal 10 mm aan onderkoelde regen vallen.'
Let dus op daar!!

EDIT: Noodweercentrale komt al met een code rood

Nou.....als dat allemaal vast vriest heb je een mooie bak met ijzel.
Volvo for life!

Frank Huisman

Situatie in Dwingeloo (Zuidwest Drenthe) op dit moment: Lichte sneeuw bij -1,2 graden.
"En dan nu het weer: Vandaag geen weer, morgen weer."

zwoof


zappahh

Goedemorgen,

Messcherpe overgang, net ten noorden van ons (Rijssen)natte sneeuw. hier in Lichtenvoorde valt het als regen bij een temperatuur van 1.2 graden. Temperatuur is nog wel dalende. Dus misschien...

Zappahh.


Powered by EzPortal