Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353268 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

martijn

Ec komt woensdag met sneeuw. Weet niet wat hier van klopt

winter67

Citaat van: martijn op zo 03 jan 2016 - 20:03
Ik zal geen naam noemen maar er word op twitter rondgeslingerd winter is coming vanaf volgende week kan het mooi worden! Waar worden deze kaarten vandaan getoverd?
Zou best kunnen AO negatief, NAO ook langzaam maar zeker negatief, daarnaast laat gfs al een paar winterse settings zien nu ec persoonlijk vind ik de kans op winter veel groter dan 5 januari

Borislav

Citaat van: winter67 op zo 03 jan 2016 - 20:24
Zou best kunnen AO negatief, NAO ook langzaam maar zeker negatief, daarnaast laat gfs al een paar winterse settings zien nu ec persoonlijk vind ik de kans op winter veel groter dan 5 januari

Ben benieuwd wat de pluim laat zien , of wordt het weer een fluim hahahahahahhahahahahahahahaha
Borislav Lekic

Joep

Flinke sneeuwval mogelijk NO NL vanacht/ochtend omdat smeltlaag grotendeels ontbreekt.

Guidance KNMI

Komende nacht zien we de gehele luchtkolom in het noordoosten weer onder nul komen. De smeltlaag verdwijnt snel op nadering van de occlusie op hoogte, hetgeen voorafgaand aan de sneeuw in het noordoosten nog even onderkoelde neerslag kan opleveren, maar de meeste neerslag van komende nacht en morgen overdag zal dan overwegend in de vorm van sneeuw vallen. Vooral Harmonie laat dit zien, Hirlam geeft vanaf het begin van de neerslag sneeuw. Accumulatie in de orde van enkele cm's, kans op > 5 cm/6 uur op standaardgebiedsgrootte lijkt vooralsnog klein. Later op maandag zien we dan toch weer een smeltlaag ontstaan waardoor eventuele neerslag later in de middag en avond in het noordoosten veel in de vorm van ijzel kan vallen.

Kaartje via D. de Bruin

Jelle

Interessant is deze situatie wel. Het EC laat nu dezelfde kaarten zien als waar het 4 dagen terug mee stopte. De depressie gaat in dit geval weer duiken en geeft dan verlenging voor het winterweer tot 7 januari, vooral voor het noorden van het land. Ook het midden doet dan af en toe mee. Verder vanaf 12 à 13 januari weer interessante settings. Ook het GFS ziet dit zitten.

Toch blijf ik wel koel, want eerst de pluim maar eens afwachten.

Verder verwacht ik tot en met morgenavond wel 5-10 cm sneeuw in Groningen. Ik heb gelukkig nog vrij van school dus ik ga het wagen daarheen (vanuit Zwolle).

Joep


Bacci


Zynex

sneeuw kan me gestolen worden als het niet blijft liggen voor minimaal 1 week  :(

Remy

Voor een stroom fetishist als ik kan dit weer niet veel beter worden! Aanvriezing op alles bij veel wind en net onder nul daar leef ik voor! Dat is wanneer dingen gangbaar moeten gemaakt worden die niet gangbaar zijn.#hammertime! #godverdomme zelfs met handschoenen aan nog koude klauwen :( #nat #ijs #opalles #kutweer Maar super #tof :P
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Jelle

Citaat van: Zynex op zo 03 jan 2016 - 20:40
sneeuw kan me gestolen worden als het niet blijft liggen voor minimaal 1 week  :(

Voor mij geldt dat niet. Een volle dag sneeuw zonder dooi vind ik prachtig. Kan altijd beter maar dat is al erg mooi :)

Kermisspin

Op de Facebook pagina van meteosanoord wordt gezegd dat er morgen 10-15 cm. sneeuw kan vallen in de noordelijke provincies.

Niet een beetje te optimistisch? :p
Volvo for life!

Joep

Wat een kou is er aanwezig, nu alleen nog een oostenwindje

kaartje weathereurope

Bacci


vossejongk

Citaat van: Jelle op zo 03 jan 2016 - 20:30
Ook het midden doet dan af en toe mee. Verder vanaf 12 à 13 januari weer interessante settings. Ook het GFS ziet dit zitten.

Gfs:




Winter heeeel ver weg..

Joep


Bacci

Citaat van: vossejongk op zo 03 jan 2016 - 21:06
Gfs:

Winter heeeel ver weg..

Nouja daarna wel kansjes..

Citaat van: Joep op zo 03 jan 2016 - 21:07
Einde run EC weer sneeuwkansen



Ah kijk, das mooi! GFS nu niet meer de enige dus...


Als er nu nou gewoon ietsjes kou per ongeluk naar ons waait..

vossejongk

Citaat van: Bacci op zo 03 jan 2016 - 21:08
Nouja daarna wel kansjes..

Kans op WC zeker  ;D









1 voordeel, de azorenpuist verdwijnt! En da's vaak al heel wat in deze tijd van 't jaar

winter67

Citaat van: vossejongk op zo 03 jan 2016 - 21:20
Kans op WC zeker

1 voordeel, de azorenpuist verdwijnt! En da's vaak al heel wat in deze tijd van 't jaar
Kans op (stevige) WC blijft en is heel erg klein

pietjelol

Leuke situatie nu met die kou in het noord-oosten. Weet uit ervaring dat een koude plaklaag soms moeilijker weg gaat dan vooraf voorspelt. Zeker als er dan nog wat sneeuw bij valt.

Joep

WRF, Woensdag NO NL nog steeds in de vorst en sneeuwdek van 3-5 cm

Powered by EzPortal