Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353109 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

karst


ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

marco-groningen

Ik dacht al dat mijn keukenlamp kapot ging, maar komt dus door de dipjes. Af en toe valt alles even uit.

Arend

Citaat van: Kermisspin op zo 03 jan 2016 - 17:26
Komen allemaal meldingen binnen van dipjes in het stroomnet uit de 3 noordelijke provincies. Ook de media heeft het er inmiddels over. Oorzaak wordt nog naar gezocht.

Ijzel misschien?

Af en toe is er hier ook iets van een klein dipje merkbaar. Deze kleine verstoringen zijn dus ver van de bron waar te nemen. Sterkte toegewenst daar in het hoge noorden.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Kermisspin

Citaat van: Arend op zo 03 jan 2016 - 18:28
Af en toe is er hier ook iets van een klein dipje merkbaar. Deze kleine verstoringen zijn dus ver van de bron waar te nemen. Sterkte toegewenst daar in het hoge noorden.  ;)

Heb inderdaad meldingen uit Hengelo gelezen. Ook uit andere delen van Overijssel.

De dipjes nemen in aantal af trouwens. :)
Volvo for life!


karst

voorproefje van de winter , schaatsen op straat in het noorden van het land ;)

Kermisspin

Bij het Groningse Siddeburen zijn lichtflitsen te zien doordat de stroomlijnen elkaar raken.

Filmpje op www.rtvnoord.nl.
Volvo for life!

karst

oorzaak stroomdipjes is lijndansen ;D


ron12


Die is goed  ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

matroesjka-world

Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Ries

Citaat van: Kermisspin op zo 03 jan 2016 - 18:59
Bij het Groningse Siddeburen zijn lichtflitsen te zien doordat de stroomlijnen elkaar raken.

Filmpje op www.rtvnoord.nl.
is zoiets ook de reden van m'n knipperende lampen vanavond...? Heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Ries

Citaat van: Kermisspin op zo 03 jan 2016 - 17:26
Komen allemaal meldingen binnen van dipjes in het stroomnet uit de 3 noordelijke provincies. Ook de media heeft het er inmiddels over. Oorzaak wordt nog naar gezocht.

Ijzel misschien?
Ah kiek, vond het knipperen van de lampjes ook al zo opvallend

GeneralDuke

Citaat van: Kermisspin op zo 03 jan 2016 - 18:59
Bij het Groningse Siddeburen zijn lichtflitsen te zien doordat de stroomlijnen elkaar raken.

Filmpje op www.rtvnoord.nl.

Link naar het filmpje: http://tinyurl.com/zxopume (zo gedaan want eigenlijke link geeft gekke bug).
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Remy

Citaat van: Ries op zo 03 jan 2016 - 19:32
Ah kiek, vond het knipperen van de lampjes ook al zo opvallend
Ik had de total blacout al in oog.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Borislav

Borislav Lekic

martijn

Ik zal geen naam noemen maar er word op twitter rondgeslingerd winter is coming vanaf volgende week kan het mooi worden! Waar worden deze kaarten vandaan getoverd?

karst

interessante ontwikkelingen vinden plaats op de weerkaarten  :)

Onder invloed van een Siberische krachtpatser van meer dan 1050 hPa (net achter de Oeral) is de kou in het noordoosten van Europees Rusland fors toegenomen. Zondagochtend meldde Pecora -30,1 (vanmiddag -30,4) en Hoseda-Hard -33,7º. Het naar de Botnische Golf doorgeschoven hoog Christine is aan het verzwakken. Voor het Noordzeegebied is het opvullende laag Gerd van belang; ten westen van Ierland diept ondertussen de depressie Helmut sterk uit.

Wanneer u verder naar beneden scrolt treft u ook de weerkaarten van 1 en 2 januari aan:

Bacci

Citaat van: Borislav op zo 03 jan 2016 - 20:03
Ec komt met mooi scenario op t einde.

Ja? kaarten? GFS komt ook steeds met interessante scenario's op lange termijn.

Trouwens ben echt benieuwd hoeveel sneeuw er gaat vallen in Groningen, misschien ben ik zelfs bereid om er heen te gaan mits het wel waard is natuurlijk.

En wtf wel opvallend zie ik nu pas op GFS dat de kou langer blijft hangen rond berlijn en verder...

snowsquall

Jaja, aan de kaarten ligt het helaas niet...2 weken geleden zou de winter ook per 1 jan invallen.
Laten we maar afwachten wat de praktijk ons gaat brengen :-\

Powered by EzPortal