Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353078 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Armand

In het noordoosten lijkt er vannacht en morgenochtend toch wat droge sneeuw te vallen. De smeltlaag (luchtlaag waarbij de temperatuur boven 0 ligt) lijkt tijdelijk verdwenen. En doordat de grond nu al afgekoeld of zelfs bevroren is kan de sneeuw ook blijven liggen. In de loop van morgen vormt zich waarschijnlijk weer een smeltlaag waardoor de kans op ijzel of een mengelmoes van winterse neerslag weer toeneemt.

Vannacht dus mogelijk enkele cm'ters. Waar precies de grens ligt verschilt nog het een en ander. Zuidwestelijker dan de lijn Enschede - Den Helder zal het zeker niet komen

Remy

Citaat van: Armand op zo 03 jan 2016 - 14:29
In het noordoosten lijkt er vannacht en morgenochtend toch wat droge sneeuw te vallen.
Het verbaast mij al hoe straf de wind ons binnen drie dagen naar een bevroren bodem heeft geholpen.Nah niet echt omdat de natuur een veel grotere airco en kachel heeft dan duizend keer al onze energie verstoking en een behoorlijk groot beetje meer.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

matroesjka-world

Citaat van: Remy op zo 03 jan 2016 - 14:00
Alles is hier krokant met een ijslaagje. Net onder nul maar voelt kouder dan de noordpool ;) Straks ff video urls bijplakken.

De site laadt niet beide filmpjes.Die eerste url is ook een lame video van mij :)

Net koud genoeg hier dus.

Ik zou de fiets pakken als ik jou was  ::)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

TimK21

I hate to be that guy, maar jongens; het gaat geen winter meer worden. Daar wijst alles op. We moeten wel realistisch blijven. Leuk, die kaartjes voor 17 januari met wat sneeuwbuitjes, maar dat is gewoon puur koffiedik kijken en komt 99 van de 100 keer niet zo uit. Daarbij komt de véél te warme omgeving, het veel te warme zeewater, de stevige zuid-westelijk aanstroom die telkens sterker zal blijken te zijn. Het is jammer, maar het heeft er toch écht alle schijn van dat het gewoon geen winter gaat worden. Het zal een continue stroom aan gematige temperaturen met veel regen worden. Mark my words!
Challenge accepted!

Bacci

Citaat van: TimK21 op zo 03 jan 2016 - 15:31
I hate to be that guy, maar jongens; het gaat geen winter meer worden. Daar wijst alles op. We moeten wel realistisch blijven. Leuk, die kaartjes voor 17 januari met wat sneeuwbuitjes, maar dat is gewoon puur koffiedik kijken en komt 99 van de 100 keer niet zo uit. Daarbij komt de véél te warme omgeving, het veel te warme zeewater, de stevige zuid-westelijk aanstroom die telkens sterker zal blijken te zijn. Het is jammer, maar het heeft er toch écht alle schijn van dat het gewoon geen winter gaat worden. Het zal een continue stroom aan gematige temperaturen met veel regen worden. Mark my words!

Ja mark my words, lekker makkelijk met zo'n verwachting...tuurlijk is de kans op normale temperaturen groter

GeneralDuke

Citaat van: TimK21 op zo 03 jan 2016 - 15:31
I hate to be that guy, maar jongens; het gaat geen winter meer worden. Daar wijst alles op. We moeten wel realistisch blijven. Leuk, die kaartjes voor 17 januari met wat sneeuwbuitjes, maar dat is gewoon puur koffiedik kijken en komt 99 van de 100 keer niet zo uit. Daarbij komt de véél te warme omgeving, het veel te warme zeewater, de stevige zuid-westelijk aanstroom die telkens sterker zal blijken te zijn. Het is jammer, maar het heeft er toch écht alle schijn van dat het gewoon geen winter gaat worden. Het zal een continue stroom aan gematige temperaturen met veel regen worden. Mark my words!

Ironisch dat je slechts twee zinnen van elkaar verwijderd zegt:
"Daar wijst alles op"
en
"maar dat is gewoon puur koffiedik kijken"

Ik zou graag willen zeggen dat het de komende week niet tot ijsdagen en sneeuwbuien gaat komen, en daarna dat zien we volgend weekend wel.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Armand

Citaat van: TimK21 op zo 03 jan 2016 - 15:31
I hate to be that guy, maar jongens; het gaat geen winter meer worden. Daar wijst alles op. We moeten wel realistisch blijven. Leuk, die kaartjes voor 17 januari met wat sneeuwbuitjes, maar dat is gewoon puur koffiedik kijken en komt 99 van de 100 keer niet zo uit. Daarbij komt de véél te warme omgeving, het veel te warme zeewater, de stevige zuid-westelijk aanstroom die telkens sterker zal blijken te zijn. Het is jammer, maar het heeft er toch écht alle schijn van dat het gewoon geen winter gaat worden. Het zal een continue stroom aan gematige temperaturen met veel regen worden. Mark my words!

Ik snap jou visie helemaal. De kans is ook groter dat er de komende tijd niet veel gaat gebeuren qua winterweer. Echter is er toch een kleine kans op een meer winters weertype (lees ongeveer 20-30%), maar dat blijft voorlopig alleen maar kijken en dus niet hopen ;) (wat ik ook bij elk LT-kaarjte erbij zeg)

kerstvrouw

Wat is het nou toch jammer dat ik in Limburg woon, het tropische gedeelte van Nederland... wij krijgen hier alleen maar die winters van Bordeaux... om je rot te ergeren.  :'(

sneeuw040

Wat een onzin toch allemaal van er komt geen winter meer hoe kun je dat nou in godsnaam zeggen, 3 dagen vooruit voorspellen is al moeilijk laat staan de komende 2,5 maand haha. In december zeiden er veel ook al er komt geen winter etc kijk wat voor een temperaturen er nu zijn het noorden. Gewoon afwachten en hopen!

Zomerliefde

Half januari gaat het gebeuren. Het begin van de komende ijstijd

NitroGenetics


Weerfreak 1337

Je mag nooit de winter afschrijven totdat ze is afgelopen. Zie de winter van 1956. Twee maanden zeer zacht weer, waarna in februari de Elfstedentocht werd verreden. ;) :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Kermisspin

Komen allemaal meldingen binnen van dipjes in het stroomnet uit de 3 noordelijke provincies. Ook de media heeft het er inmiddels over. Oorzaak wordt nog naar gezocht.

Ijzel misschien?
Volvo for life!

Weerfreak 1337

Citaat van: Kermisspin op zo 03 jan 2016 - 17:26
Komen allemaal meldingen binnen van dipjes in het stroomnet uit de 3 noordelijke provincies. Ook de media heeft het er inmiddels over. Oorzaak wordt nog naar gezocht.

Ijzel misschien?

Kijk dit maar eens. :P

https://twitter.com/stefvanderziel/status/683649085727977473

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

ron12

IJzel de boos doener stroomdipjes, effe googlen stroom dipje veel nieuws daar wel de laatste uur of 24 uur kijkken
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen


NitroGenetics

Citaat van: Kermisspin op zo 03 jan 2016 - 17:26
Komen allemaal meldingen binnen van dipjes in het stroomnet uit de 3 noordelijke provincies. Ook de media heeft het er inmiddels over. Oorzaak wordt nog naar gezocht.

Ijzel misschien?
heel toevallig dat je dat zegt, onze lampen knipperen nogal vaak. in eerste stantie dacht ik aan lampje kapot maar alle lampen deden raar...

Kermisspin

Volgens RTVNoord inderdaad ijsvorming op de lijnen. Ik kan even geen link plaatsen. Tennet is inmiddels ter plaatse.
Volvo for life!

karst


Powered by EzPortal