Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353203 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Armand

En nog even over het dichtgooien van de Noordzee: Ik denk als je een lijn trekt vanuit het uiterste zuidwestelijke puntje van Ierland tot het uiterste noordwestelijke puntje van Spanje en dan alles tussen deze lijn en de Franse Kustlijn ook dichtgooit dat we dan wat zekerder zijn. Noordzee houdt ons warm, maar door de overheersende zuidwestelijke stroming heeft de Atlantische Oceaan ook invloed.  :D

martijn


TMCThomas

Wat een verschil zeg
Toch lijkt het oosten ook wel koud.

dondertje127

Nou het aantal hageldagen was in 2015 erg hoog dit keer. De onfo was vorig jaar ingekort onder in de tekst waar je nog wat info kwijt kan, toen had ik al iets van 9 hageldagen, vóórdat het onderschrift werd ingekort, die ik kwijt raakte. Weet het toch vrij zeker want de natte sneeuw was toen minder vaak. Dat moeten die 7 dagen geweest zijn. Dat moet dus uiteindelijk 9+7 (die 7 hageldagen sinds april) 16 dagen met hagel zijn geweest.

Ik zie dat deze januari ook weer buiïg begint. Ben benieuwd of we net als vorig jaar weer veel hagel en ook weer snel onweer erbij hebben. Ik had 9 maanden op rij onweer, de laatste 3 maanden bleven onweer en weerlichtvrij.

Ik hoop niet dat het alleen maar dagen gaat regenen, maar dat het lekker guur wordt met talrijke winterse buien. Hoewel, voor de vogels die zijn gaan broeden vorige maand hoop ik dat het eigenlijk zachter wordt als er al jongen zijn :(

En bovendien, het is niet geheel vorst rij gebleven in december. Op 12 december en ook op 30 december jongstleden nog heb ik mensen autoruiten horen en zien krabben in Velp. Dus december is niet geheel vorstvrij verlopen. Jammer dat ik geen foto's hiervan heb gemaakt.

Bacci

Sinds 2012 verloopt 2 januari nu kouder :) haha en van 2008 t/m 2011 was het op deze dag kouder.

Rayonhoofd

"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Sneeuwvlokje

Citaat van: Rayonhoofd op za 02 jan 2016 - 16:39
Wat een rust hier............. :(
Klopt er valt over bijna niks te praten hier,
Ik heb zelf niet echt verstand van weer maar vind het leuk om het hier te lezen,
Altijd zo spannend wat er gaat gebeuren :D
Winter kom je nog? :D

flyerke

Winter is coming

vossejongk


ron12

Citaat van: Bacci op za 02 jan 2016 - 14:47
Sinds 2012 verloopt 2 januari nu kouder :) haha en van 2008 t/m 2011 was het op deze dag kouder.
Was Januari 79 wel anders https://weerstatistieken.nl/de-bilt/1979/januari Koude records van toen staan nog steeds 8)
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Ik kijk hier uit op windmolens met een mast hoogte van 135m Die dingen hebben allemaal een weerstation aan boord om stroomopwekking te regelen,de wiek verwarming bij vorst aan te zetten en bij storm het ding uit te zetten. Worden die gegevens eigenlijk landelijk ergens verzameld? Dat moet inmiddels toch een zeer interessante informatie bron zijn.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

snowsquall

ik zie zelfs 3 molshopen op het grasveld hiertegenover.......dat betekent nie veel goeds :(

Stephanie

Weerplaza geeft nu voor een paar plekken in Groningen droge sneeuw, op grotere schaal natte sneeuw?
Klopt dit?

Zo ja, foto's graag zodat wij in het zuiden ook mee kunnen genieten ;)

Bacci

Citaat van: Stephanie op za 02 jan 2016 - 17:33
Weerplaza geeft nu voor een paar plekken in Groningen droge sneeuw, op grotere schaal natte sneeuw?
Klopt dit?

Zo ja, foto's graag zodat wij in het zuiden ook mee kunnen genieten ;)

Neerslag blijft wel hangen daaro..

marco-groningen

Hier valt tot nu toe gewoon regen. Nog geen natte flats gezien.

Kermisspin

Weerplaza gaf vanmiddag al natte sneeuw aan. Tot nu toe geen sneeuwvlok te bekennen, een natte bende des te meer.

Volvo for life!

lambik

word het eigenlijk nog wel winter??? want ik mis de kou zo ontzettend  :-[ :-[ :-[

Armand

GFS pluim helaas weer wat opgewarmd...
Toch een aantal hoopvolle leden, een stuk of 3/4

matroesjka-world

Citaat van: lambik op za 02 jan 2016 - 18:55
word het eigenlijk nog wel winter??? want ik mis de kou zo ontzettend  :-[ :-[ :-[

Winter is net 2 weken bezig, nog even geduld hebben tot eind januari en dan barst het los..
Je zou willen dat het dan weer lente was, zo koud wordt het dan  ::)
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Armand

In het uiterste noordoosten kan de laatste neerslag misschien nog even transformeren naar natte sneeuw/ijsregen/ijzel. Temperaturen dalen daar tot 2 graden actueel. De luchtlagen op grotere hoogte zijn nog iets te warm voor de neerslag duidelijk te laten transformeren naar (natte) sneeuw. In de loop van de nacht zal de vorstgrens daar steeds dichterbij kruipen en ik schat de kans dan ook redelijk in dat het in het uiterste noordoosten tot vorst kan komen. In de loop van de nacht nadert ook weer nieuwe neerslag, wederom niet al te koude bovenluchten dus kans op ijzel/ijsregen is ook weer aanwezig. De kans op 'pure' sneeuwval met sneeuwdek acht ik vooralsnog klein, zal eerder een mengelmoes worden en mogelijk ook (gevaarlijk) glad!!

Powered by EzPortal