Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353137 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Armand

Wat een sneeuwverwachting van GFS 00... Helaas maar tijdelijk en bovendien gaat GFS hier als een van de enige voor. Maar toch leuk om ff te laten zien ;)









Helaas ook erg lange termijn  ::)

martijn

Citaat van: Armand op za 02 jan 2016 - 10:50
Wat een sneeuwverwachting van GFS 00... Helaas maar tijdelijk en bovendien gaat GFS hier als een van de enige voor. Maar toch leuk om ff te laten zien ;)

Helaas ook erg lange termijn  ::)
Kan ik hier ergens voor tekenen 8)

zwoof

Citaat van: Armand op za 02 jan 2016 - 10:50
Wat een sneeuwverwachting van GFS 00... Helaas maar tijdelijk en bovendien gaat GFS hier als een van de enige voor. Maar toch leuk om ff te laten zien ;)


Helaas ook erg lange termijn  ::)

GFS 06.. verloopt tot nu toe ietsjes kouder dan EC voor de komende 5 dagen. Volgens de oper in het uiterste Noordoosten lichte vorst voor a.s. woensdag overdag.  Van woensdag op donderdag in de nacht ook een groter deel van het land lichte vorst. Donderdag overdag richting de 10 graden of meer. Vervolgens temps rond normaal. Op de LT gaat deze run net als zijn voorganger voor de kou.




Zynex



Dit rode gedeelte van de zee moeten we dicht gooien :x Als het goed is hebben we dan toch veel koudere winters :)?

GeneralDuke

Citaat van: Armand op za 02 jan 2016 - 10:50
Wat een sneeuwverwachting van GFS 00... Helaas maar tijdelijk en bovendien gaat GFS hier als een van de enige voor. Maar toch leuk om ff te laten zien ;)

Helaas ook erg lange termijn  ::)

Ik zag al een mooi gepositioneerd laagje, verwachtte al dat daar flink wat sneeuw bij zou zitten. We mogen weer even dromen  8)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Mrkos

Citaat van: Zynex op za 02 jan 2016 - 11:39


Dit rode gedeelte van de zee moeten we dicht gooien :x Als het goed is hebben we dan toch veel koudere winters :)?

Haha zat ik laatst ook aan te denken, ja volgens mij krijgen wij dan ook veel meer kans.

Remy

Citaat van: Zynex op za 02 jan 2016 - 11:39

Dit rode gedeelte van de zee moeten we dicht gooien :x Als het goed is hebben we dan toch veel koudere winters :)?
Een dam door het kanaal tussen Engeland en Frankrijk werkt beter.Daarmee houden we de warme golfstroom effectief tegen.En het is een stuk goedkoper.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Arend

Citaat van: Zynex op za 02 jan 2016 - 11:39
Dit rode gedeelte van de zee moeten we dicht gooien :x Als het goed is hebben we dan toch veel koudere winters :)?

In 1929 hadden ze daar al plannen voor, of het dan het door jou gewenste effect oplevert is nog maar de vraag.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

zwoof

Citaat van: Zynex op za 02 jan 2016 - 11:39

Dit rode gedeelte van de zee moeten we dicht gooien :x Als het goed is hebben we dan toch veel koudere winters :)?

Haha! De Zuiderzee hebben we ook al gedeeltelijk dichtgegooid en land van gemaakt. Yes we can!   :P

Arend

Hieronder de grafiekjes voor De Bilt met de kans op windstoten (12z gisteren versus 00z vandaag). Kans op een venijnige randstoring in de komende periode lijkt weer iets groter geworden in EC.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Bacci

Citaat van: Armand op za 02 jan 2016 - 10:50
Wat een sneeuwverwachting van GFS 00... Helaas maar tijdelijk en bovendien gaat GFS hier als een van de enige voor. Maar toch leuk om ff te laten zien ;)

Helaas ook erg lange termijn  ::)

Ah nice om dat weer terug te zien bij GFS

GFS 06 run trouwens ook mooi op erg lange termijn :) Sneeuw gevolgd door kou.

Armand

GFS 06 berekent weer een laagje! LET OP: Nog geen waarde aan hechten, is immers 300+ ;)







Ook daarna nog twee kaarten sneeuw voor het uiterste zuidoosten en oosten en de gehele kustregio.

WinschoterWeer

Overeenkomst tussen Winter & Gas ?
Tis alleen maar verkrijgbaar in mijn mooie Groningen ! ;-)

Dat wordt lantaarnpaalstaren vanavond mag ik hopen.
Ben er helemaal klaar voor !

Het zal allemaal wel meevallen, maar die oostenwind maakt het koud hier. Best ff lekker gevoel !



Bacci

Haha mooi om te zien dat de kaartjes die ik wou laten zien al gepost zijn. Goed bezig.

gilleeesss

Op naar de volgende grap van GFS? zullen we binne 2 weken weer zien ;);)

Bacci

Citaat van: gilleeesss op za 02 jan 2016 - 12:59
Op naar de volgende grap van GFS? zullen we binne 2 weken weer zien ;);)

Achja ik ben al zo vaak teleurgesteld, je raakt er aan gewend.

Jelle


Zynex

Citaat van: Arend op za 02 jan 2016 - 12:00
In 1929 hadden ze daar al plannen voor, of het dan het door jou gewenste effect oplevert is nog maar de vraag.  ;)

Cool zeg!! Het zou helemaal mooi zijn er gigantische bergen lagen van 3000~5000m :P
Houdt lekker veel regen tegen en we kunnen dan mooi op wintersport in Egmond ^^

Armand

ENS GFS 06 is ook iets verbeterd ten opzichte van de eerdere runs. Het is nog niet meteen winters, maar het gemiddelde tikt de 5 graden overdag aan en in de nacht komen steeds meer leden in de buurt van de 0. Er is echter 1 lid die voor gemeen winters weer gaat. Die wilde ik toch even laten zien, natuurlijk weer 300+, want daarvoor is simpelweg geen winterinval mogelijk. Tenzij er een wonder gebeurt natuurlijk ;). Nogmaals: hecht er niet te veel waarde aan!!

Nummer 8 van de leden:


Zeer sterke hogedrukopbouw met een verbinding tussen Groenland en Scandinaviƫ. Lage druk wordt weggedrukt richting Amerika en heeft geen schijn van kans op door te breken. Boven de grens met Rusland bevindt zich de voorste begrenzing van lucht ver onder de -20 graden, tot -30 zelfs rondom Moskou. Het is de laatste kaart van de run, wel de mooiste. Rond 312 begint nummer 8 met de opbouw van deze kaart.


Powered by EzPortal