Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353133 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

zwoof

Citaat van: TMCThomas op vr 01 jan 2016 - 01:45
Heb toch het gevoel dat de winter ons niet bereikt :(


Ondertussen is de eerste vorstdag in 2016  in Nederland een feit :P Min 0.2 graden in de Bilt om 9:10 


zwoof


Zynex

Ijs op de dakkapel hier  ::) tot nu toe het hoogtepunt van deze winter.

GeneralDuke

Nieuwste pluimen zijn inderdaad een ramp :-[

Maar 2016 begint goed met een nationale vorstdag, hopelijk belooft dat veel goeds voor de toekomst!
Beste wensen allemaal.

Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Armand

Gewoon nauwelijks kans op winterweer tot en met 15 jan.. Horrorwinter idd voor ons  :(

yookin

Stavoren

Oxize

Oxize Fotografie -  Bokehlicious! - Stormchasing and Skywarn Certified - Astrofotografie -  APEC Member

Zynex

Winter in Nederland is gewoon onwijs geluk hebben. 90% van de tijd heb je Z/W of W = geen winter door die lauwe visbak.
Als er is een Oosten wind is moet je maar geluk hebben dat alles precies goed ligt voor een blokkade anders is dat ook weer
weg in no-time.. Spijtig maarja

Bacci

Nieuwe ronde, nieuwe kansen zeg ik maar als altijd. Ben allang blij dat de pluim rond normaal ligt en er de komende 2 weken nog allerlei dingen kunnen gebeuren. En het was toch maar een winterprik, who cares het is eindelijk koud, vies koud, normaal koud whatever, gewoon eindelijk normaal weer buiten pfff hehe.

Hier trouwens best koud buiten midden in de mist! 4.5 graden ipv de verwachte 7/8 graden.

sven1467

Citaat van: Bacci op vr 01 jan 2016 - 14:59
Nieuwe ronde, nieuwe kansen zeg ik maar als altijd. Ben allang blij dat de pluim rond normaal ligt en er de komende 2 weken nog allerlei dingen kunnen gebeuren. En het was toch maar een winterprik, who cares het is eindelijk koud, vies koud, normaal koud whatever, gewoon eindelijk normaal weer buiten pfff hehe.

Hier trouwens best koud buiten midden in de mist! 4.5 graden ipv de verwachte 7/8 graden.

Zeker, misschien wel een herhaling van 1947 toen was het tot en met half januari ook boterzacht met -als ik me goed herinner- 17 graden in Limburg...en wat volgde was een elfstedentocht. Met een opgewarmde noordpool ligt de poolwervel in ieder geval aan diggelen met meer kans op een blokkade....kan er iemand zijn/haar visie geven op de poolwervel en de temperatuur in de stratosfeer/(sudden) stratospheric warming?

Joep


Lothiriel

Citaat van: zwoof op vr 01 jan 2016 - 10:13
Ochtend pluim EC :'(


Zo slecht toch nog niet? Perfect normaal zelfs. Beter dan die 15 graden van een week terug.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

TMCThomas


Bacci


ron12

Kou in Duitsland is ook ver te zoeken :(  zie geen temperatuur erbij staan, maar geloof me maar :P
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

GFS 12H ziet geen enkele vorst meer komende week ook niet in NO

Joep


TMCThomas

Citaat van: Bacci op vr 01 jan 2016 - 17:07
10 cm hoogte he..Maar idd het wordt wat kouder
Klopt daar kon je het wat beter op zien vond ik zelf.

Joep

GFS komt volgende week donderdag met storm.
Mogelijk 10 BFT aan NW kust en flinke windstoten van 120-130 km/u

jornonweer

Ipv winter krijgen we meerdere stormen volgens deze run van gfs, 4 stormen op 1 week tijd.. kan leuk worden
Danger is real, fear is a choice.

Powered by EzPortal