Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353056 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Sneeuwvlokje

Citaat van: Armand op do 31 dec 2015 - 10:50
Hier wordt ik niet vrolijk van...

Ook op LT is de kans op winterweer erg klein te noemen. CFS zal toch niet weer gelijk gaan krijgen met een temperatuurafwijking van +3 graden in januari? Ik begin te denken van wel helaas...

We gaan gewoon weer kwakkelen dus?
Winter kom je nog? :D

Mrkos

Voor regio zuid-oost...

Voor midden en Noord Oost ziet het er wel een stuk beter uit toch?

Armand

Voor Noord en Midden ziet het er beter uit. Voor Zuid moet er nog het een en ander veranderen, en de kans dat dat gaat gebeuren is klein. Maar ook in Noord en Midden is de evt winterprik tijdelijk

GeneralDuke

Hier noord-oost. Best aardige prik, maar daarna wordt het beetje bovengemiddeld.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Unknown-user1778

F*ck koning winter..
Van mij mag die met dit heeeerlijke warme zonnetje gewoon overgeslagen worden en gelijk naar de lente! De buitentemperatuur is frisjes maar in de auto, op een open veld net over de Duitse grens in de auto muziek en in de zon. Heerlijk genieten!  :) #sun

Edwin

Citaat van: Sneeuwvlokje op do 31 dec 2015 - 11:51
We gaan gewoon weer kwakkelen dus?

Nee, gewoon standaard Nederlands "herfst" weer. fris, winderig en nat ;)
Never Stop Exploring

Armand

Op 6 of 7 januari zie je steeds een flinke neerslagband snel vanuit het westen naderen met daarachter weer de warme lucht.
Zou toch geweldig zijn als de modellen zich eens flink vergissen en dat dit front boven Nederland tot stilstand komt, uitsneeuwd, en dan weer naar het westen trekt met diepvrieskou vanuit het oosten  :P ::)

Helaas gaat geen enkel lid van geen enkel model met mijn verwachting mee  ::)

Iedereen alvast een prettige jaarwisseling en de beste wensen! Dit was mijn laatste post van 2015, tot volgend jaar!  ;)

GeneralDuke

Citaat van: Armand op do 31 dec 2015 - 13:50
Op 6 of 7 januari zie je steeds een flinke neerslagband snel vanuit het westen naderen met daarachter weer de warme lucht.
Zou toch geweldig zijn als de modellen zich eens flink vergissen en dat dit front boven Nederland tot stilstand komt, uitsneeuwd, en dan weer naar het westen trekt met diepvrieskou vanuit het oosten  :P ::)

Helaas gaat geen enkel lid van geen enkel model met mijn verwachting mee  ::)

Iedereen alvast een prettige jaarwisseling en de beste wensen! Dit was mijn laatste post van 2015, tot volgend jaar!  ;)

Hopelijk komt je verwachting uit :)
Tot volgend jaar!
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Bacci

Laatste 2 GFS runs geven trouwens ongeveer hetzelfde beeld aan als daarvoor, korte winterprik met tijdelijk vorst in het hele land met in het noordoosten misschien wat sneeuw. Op erg lange termijn nog steeds interessante ontwikkelingen btw. Ook bij EC onstaat een cluster die voor kouder weer gaat op deze termijn.

Wel opvallend dat de EC pluim nog steeds (erg) koude leden aangeeft van maandag t/m donderdag. Ook de Oper is weer beter, laat het laagje zuidelijker trekken met in het hele land kans op sneeuw.

Het is allemaal nog lang niet gestreden, geef nog steeds een 40% kans voor het koude variant.

Bacci

Om maar even de onzekerheid duidelijk weer te geven, de GFS-Ensemble.

vossejongk


Jelle

Het enige wat nog enige wintertijd kan redden. Het grote laag die ons straks weer 'verlost' van de kou moet zo lang mogelijk verbonden blijven met de laagjes onder ons. In de nieuwe run v/h GFS is dat iets langer het geval. Hierdoor blijft het in ieder geval vriezen tot donderdagochtend.

GeneralDuke

Hoe betrouwbaar is WRF...?  ::)
Kleine kanttekening: dit is de laatste tijdstap van de run, en die zit middenin de sneeuwdump. Leek geleidelijk naar het zuiden te trekken, dus de nieuwe run heeft weer 6 uur meer.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jelle

Nieuwe run van EC (maar ook v/h GEM) een stuk minder enthousiast, het weekje vorst voor het noordoosten is behoorlijk ingekort, vooral door het EC.

Zynex


J

De pluim die je wist dat zou komen.. Tja.. Helaas waar ik al n paar dagen bang voor was.. Het is niet anders..

Jelle

De pluim is eruit. Het lijkt erop dat we het winterweer kunnen vergeten. Ik zie het niet als iets verrassends, het was gewoon wel te verwachten. Al had ik wel hoop op een sneeuwdag voor heel Nederland. Dat vind ik wel spijtig.

zwoof

Allereerst een gelukkig, gezond en vredig 2016 toegewenst allemaal!  8)

Het oude jaar liet al een slechte boodschap achter met de avond-pluim van EC voor de eerste week van 2016 en GFS 18U doet er een schepje bij bovenop. De hoofdrun van het Amerikaanse model ziet vrijwel geen vorst meer in Nederland en toont zelfs kaarten van 14 graden in het zuiden op 7 januari. Op 4 en 5 januari geeft oper GFS voor het noordoosten nog wat lichte vorst. Echter, tot een serieus sneeuwdek komt het niet voor Groningen e.o. in deze run. Al met al loopt het verwachte winterweer voor de beoogde periode uit van winterprik tot totale flop zo lijkt het. Voor de rest in deze run overwegend temperaturen iets boven normaal voor de tijd van het jaar. 

Het goede nieuws is dat de winter 2016 nog maar pas begonnen is en een koude periode nog voor de hand ligt.  :D

Mrkos

Gelukkig nieuwjaar iedereen.  Hopen op betere berichten in 2016 voor winterweer.

TMCThomas


Powered by EzPortal