Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353264 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

joboy52

En dat laagje soort ervoor dat koudere lucht dieper Nederland en België in wordt getransporteerd.

zwoof

GFS 18U tot nu toe warmer dan  EC... ( in het noorden op de 4e januari vorst te zien) Wachten op het vervolg....

ron12

Citaat van: Bacci op wo 30 dec 2015 - 23:09
Aaaaah kou is en komt zo dichtbij!! wordt echt gek
Nee hoor, valt tegen, Maandag echte belangrijkste dag van deze winter, nou ja winter, maandag kan 8 graden of -2 zijn.Wie het weet mag het zeggen. Nog 90 uurtjes geduld, en weten het hoe het er voor staat.   
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

menzo

Citaat van: zwoof op wo 30 dec 2015 - 23:18
GFS 18U tot nu toe warmer dan  EC... ( in het noorden op de 4e januari vorst te zien) Wachten op het vervolg....

EC is de laatste dagen al kouder dan GFS. Deze run is wel een stuk kouder dan de 12U.

joboy52

Citaat van: menzo op wo 30 dec 2015 - 23:20
De EC is de laatste dagen al warmer. Deze run is wel een stuk kouder dan de 12U.

Dit wordt meer een sneeuwrun volgens mij  ;)

winter67


joboy52

Ik denk niet dat het laag voor GB met een kerndruk van 940 hPa onder ons door gaat trekken...

Bacci

Woensdag opnieuw sneeuw volgens GFS, ook meer zuidelijk.


winter67

Citaat van: joboy52 op wo 30 dec 2015 - 23:26
Ik denk niet dat het laag voor GB met een kerndruk van 940 hPa onder ons door gaat trekken...
En als het wel lukt dan is het kassa

joboy52


winter67

Citaat van: joboy52 op wo 30 dec 2015 - 23:30
Denk dat die vol over nl heen gaat
Ik denk België heeft geen last van azoren dus kan nog wat zuidelijker koersen

menzo


joboy52


Weerfreak 1337

Bij deze van mijn kant complimenten over de goede sfeer binnen de discussie. Ik merk dat, in tegenstelling tot wat de meeste gewend zijn, er een stuk minder "huilerig" en chagrijnig wordt gedaan tijdens het discussiëren over een mogelijke winterperiode. :) De stemming is vrolijker en alle berichten zijn dan ook fijner om te lezen. Nu nog winter, en dan komt het helemaal goed.

Houden zo ;D  8)


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Mrkos

Weerfreak mee eens... Stuk gemoedelijker, ook leuk dat jullie complimenten uitdelen ipv alleen klachten.

Weerfreak 1337

Citaat van: Mrkos op wo 30 dec 2015 - 23:40
Weerfreak mee eens... Stuk gemoedelijker, ook leuk dat jullie complimenten uitdelen ipv alleen klachten.

Zo is dat, en een geintje tussendoor moet natuurlijk ook kunnen. :)

En nu, hop... die WC eruit!

En weer door... ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jelle

Interessante kaarten! Ziet er leuk uit (voor een korte periode weliswaar). Dat grote laag wordt steeds iets zuidelijker berekend.

GeneralDuke

Kom nou dat grote laag gaat toch echt niet over Frankrijk? ??? ???

Durf het gewoon niet te hopen :P Dus dan doen we dat maar niet.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Bacci

Korte winterprik dus volgens GFS. Maarja laten we maar eerst concentreren op maandag, voordat we gaan huilen om het einde  ::) Kleine kans dat die sterke depressie in kracht afneemt, maar wie weet.

Powered by EzPortal