Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353029 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Sneeuwkansen de Bilt, maandag t/m vrijdag 20-30% kans op sneeuw.

Bacci

Citaat van: gilleeesss op wo 30 dec 2015 - 00:59
Die modellen altijd zo'n winterkaarten laten tonen om ons hoop te geven en dan toch gwn weer warm weer :) man man man (er zijn nog kansen, maar de kansen op gewoon geen winterweer is veel groter)

Als je GFS volgt wel, ik blijf bij de EC pluim. Tuurlijk is er altijd een redelijke kans op teleurstelling, maar moet toch ergens aan vasthouden (anders wordt je gek, die zegt dat, dat zegt dit enz.)

Bacci


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

derkrelis


Joep

ECMWF noorden 1,5 dagje vorst en misschien wat sneeuw maar
de westen wind neemt gewoon weer de overhand.

Armand

Ik heb een heel groot voorgevoel dat het niet meer goed gaat komen met deze winter... Nu maar hopen dat GEM nog uitkomt ;)

Ries

Qua winterweer zit  ik hier toch vaak goed  ;D (itt onweer)

winter67

Gfs,pluim gewoon weer de 15 in ec zal nu 1 grote teleurstelling zijn

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Citaat van: winter67 op wo 30 dec 2015 - 09:32
Gfs,pluim gewoon weer de 15 in ec zal nu 1 grote teleurstelling zijn

15 graden? Leg jij mij eens uit waar je dat ziet?
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 dec 2015 - 09:34
15 graden? Leg jij mij eens uit waar je dat ziet?
Is me ooit uitgelegd dat je bij een pluim 1a2 graden moet optellen de reden ervan weet ik niet meer dan moet je bij RTL4 wezen

Jelle

Haha ik vind de reacties van sommigen ook behoorlijk pessimistisch  :P Drie/vier dagen geleden was ik dat, toen ik zei dat het allemaal te onzeker oogde en zie nu.. Het is wel spijtig natuurlijk. Maar laten we hopen op echt winter later in januari of februari!

Jan van Ooijen

Citaat van: winter67 op wo 30 dec 2015 - 09:38
Is me ooit uitgelegd dat je bij een pluim 1a2 graden moet optellen de reden ervan weet ik niet meer dan moet je bij RTL4 wezen

Maar dan kom ik nog niet aan de 15 graden
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 dec 2015 - 09:40
Maar dan kom ik nog niet aan de 15 graden
3 leden wel de meeste tikken 7-12 aan gewoon slecht en dat ter denken dat ec bijna altijd gfs volgt op een gegeven moment overigens niet altijd

Jan van Ooijen

Citaat van: winter67 op wo 30 dec 2015 - 09:45
3 leden wel de meeste tikken 7-12 aan gewoon slecht en dat ter denken dat ec bijna altijd gfs volgt op een gegeven moment overigens niet altijd

Tip, kijk naar het gemiddelde
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

pluim midden, midden nu zelfs iets kouder als het noorden gemiddeld. Schuift een beetje op en neer. Maar meer als een winter prikje gaat het in mijn ogen niet worden.
seizoen 2018/2019

Erik V


DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Rayonhoofd

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 30 dec 2015 - 10:02
Tip, kijk naar het gemiddelde

Precies. En dat gemiddelde van de laatste GFS pluim ligt gewoon keurig op normale temperaturen voor een Nederlandse winter.
De kaarten moeten opnieuw worden geschud (bv. door een SSW) en dan hopen dat de "elementjes" (H- en L-gebieden) goed komen te liggen en dat er bovendien voldoende kou aanwezig is in het brongebied.

Uithuilen en opnieuw beginnen dus  :(
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Powered by EzPortal