Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353061 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Ijsbloem

 >:( Snowsqual,
Dat was in de winter 2004 -2005. Nog frusterender dan vorige trieste winters voor mijn gevoel.
Toen was onze oostgrens een onzichtbare barriere.Een Bartletthoog dat rijkte tot
over ons was de boosdoener. Twente zat steeds rond + 3 .C terwijl het enkele tientallen
kilometers oostelijker langdurig vroor. Ten oosten van ons beleefde men een zeer koude winter,
Voor wat betreft deze ehhh._winter hoeven we v.w.b. de maand januari tot zeker de helft ons geen
illusies te maken voor total-winter .Pas na wat gerommel in de p-vortex zou het later in januari wat
serieuzer winter KUNNEN worden. En we zijn ook weer dagelijks  getuige van de Postma doctrine.
Voorzover duidelijk lijkt ook na weer een  reeks hoopvolle schuif,schuif, afstelkaarten na het dipje in het noordoosten
de zachtheid weer volledig terug te keren.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

zwoof


Bacci


winter67



winter67

Citaat van: zwoof op di 29 dec 2015 - 23:20
Temps  4 januari vallen tegen


Warme uitbijter kan niet anders dag erna dichtbij vorst

Bacci

Ga gwn gvd 100 km naar beneden!  ::) :-X

Laag precies over midden Nederland, regen later overgaand in sneeuw.. en de vorst in.

zwoof

Citaat van: winter67 op di 29 dec 2015 - 23:25
Warme uitbijter kan niet anders dag erna dichtbij vorst

klopt in het noorden / oosten in de nacht. Geen beste run voor de eerste dagen januari  :o



Koen-IJM

GFS 18 geeft geen winter tot en met dinsdag. Pas in de nacht naar woensdag (tijdelijk) invallende vorst.

winter67

Als dat laagje nou onder Belgiƫ ging dan weet ik niet wat de gevolgen zijn

Joep


Bacci

Fucking depressies donder nou eens een keer op! ja sorry  :-X

Wat nou als dat laagje op maandag nou langer boven ons land blijft hangen, hebben we wel eens vaker gehad ;)

Energizer85

Ik blijf hopen op een iets zuidelijke koers.... Het kan morgen weer anders zijn... T blijft immers spannend, en nog niks is beslist ????

Rayonhoofd

Als dat laagje nou onder Belgiƫ ging dan weet ik niet wat de gevolgen zijn....

Dat is geen laagje, dat is een dikke stormdepressie !
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

snowsquall

Citaat van: Ijsbloem op di 29 dec 2015 - 23:12
>:( Snowsqual,
Dat was in de winter 2004 -2005. Nog frusterender dan vorige trieste winters voor mijn gevoel.
Toen was onze oostgrens een onzichtbare barriere.Een Bartletthoog dat rijkte tot
over ons was de boosdoener. Twente zat steeds rond + 3 .C terwijl het enkele tientallen
kilometers oostelijker langdurig vroor. Ten oosten van ons beleefde men een zeer koude winter,
Voor wat betreft deze ehhh._winter hoeven we v.w.b. de maand januari tot zeker de helft ons geen
illusies te maken voor total-winter .Pas na wat gerommel in de p-vortex zou het later in januari wat
serieuzer winter KUNNEN worden. En we zijn ook weer dagelijks  getuige van de Postma doctrine.
Voorzover duidelijk lijkt ook na weer een  reeks hoopvolle schuif,schuif, afstelkaarten na het dipje in het noordoosten
de zachtheid weer volledig terug te keren.

Aiii Ijsbloem, is dat alweer zolang geleden :o het voelt als vorig jaar ;)
We wachten het maar af maar gezien het weer over de hele wereld op zn gat ligt verwacht ik er niet veel van.

Bacci

Verwacht zelf dat die depressie minder voorstelt dan wat GFS nu laat zien, en ook weer voor wat sneeuw kan zorgen. Maarja we zullen zien.

zwoof

Citaat van: Energizer85 op di 29 dec 2015 - 23:44
Ik blijf hopen op een iets zuidelijke koers.... Het kan morgen weer anders zijn... T blijft immers spannend, en nog niks is beslist ????

Zeker is er nog niets beslist. De Oper GFS kan ook wat aan de warme kant zijn tov de hele pluim. Ik zie morgen de afloop wel en ben dan ook weer benieuwd naar EC.  ;)

winter67

Wat een ............pluim heb het gevoel dat ec ook nog gaat uitdraaien naar warm

Zomerliefde

Citaat van: winter67 op wo 30 dec 2015 - 00:37
Wat een ............pluim heb het gevoel dat ec ook nog gaat
uitdraaien naar warm
Wat een verschil met het EC... Grote teleurstelling

gilleeesss

Die modellen altijd zo'n winterkaarten laten tonen om ons hoop te geven en dan toch gwn weer warm weer :) man man man (er zijn nog kansen, maar de kansen op gewoon geen winterweer is veel groter)

Powered by EzPortal