Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353223 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Joep

C12u: Zeer slechte run voor winterweer! Alleen in het NO mogelijk een ijsdag en wat sneeuw. Rest NL 2-6 °C en regen


weernl

Armand

Citaat van: winter67 op di 29 dec 2015 - 20:05
En we gaan de WC in hopen maar op warme uitbijter
Voorlopig word het geen winter pluim zal erg tegenvallen gok ik

Ja ik heb er ook een hard hoofd in, maar zolang er nog enigszins kans is blijft het toch nog afwachten. GEM ENS loopt nu binnen

Jelle

Citaat van: winter67 op di 29 dec 2015 - 20:05
En we gaan de WC in hopen maar op warme uitbijter
Voorlopig word het geen winter pluim zal erg tegenvallen gok ik

Tja, dit zat er gewoon aan te komen. Ik zei het 2 of 3 dagen geleden al. Het is niet stabiel genoeg en als de pluim maar matig meegaat dan is het gewoon foute boel. Misschien krijgen we een paar nachtjes vorst en lokaal een sneeuwdag. Ik denk dat we dan heel gelukkig mogen zijn. Misschien later in januari weer mogelijkheden.

Edwin

Ik denk dat het gewoon een nattere en winderige periode gaat worden die ietwat aan de koude kant zal zijn, maar zeker geen winter. 2/5 graden overdag vind ik geen winter. Je hebt dan ook geen donder aan sneeuw. In de Alpen gaat de sneeuwgrens ook behoorlijk op en neer tussen 800 en 2000 meter. Al wordt het in de Franse en Zwitserse Alpen goed wit.
Never Stop Exploring

Zynex


Energizer85

En das de zoveelste virtuele worst die ons in voorgehouden ????

Edwin

Relativeren, we wonen in Nederland en niet in het noorden van Europa of in de Alpen.
Never Stop Exploring

Donnydekoning

Citaat van: Armand op di 29 dec 2015 - 20:17
Ja ik heb er ook een hard hoofd in, maar zolang er nog enigszins kans is blijft het toch nog afwachten. GEM ENS loopt nu binnen
Waar is GEM ENS te volgen?

Bacci

Even ter verheldering, alles is nog steeds 50/50, al lijkt het na de GFS runs en nu de EC run de kans op zachter weer groter. Laten we dan zeggen 40% kans op kouder weer om voorzichtig te zijn. Dacht echt dat het een en ander nu wel duidelijk ging worden maar nee, dit is weer geduld hebben tot het eind, en al komt dit gevoel me bekend voor (uitstel=afstel) hoop ik dat we een keer geluk hebben.

Joep


Bacci

Citaat van: Joep op di 29 dec 2015 - 20:30
GEM alleen noorden vorst en sneeuw

GEM gaat zondag al de vorst in? Maarja GEM is ook niet lekker betrouwbaar, welk model wel? haha. Wordt tijd voor nieuwe rekenmachines, tuurlijk blijft het weer onvoorspelbaar maar vertel me niet dat we geen betere technologie voor dit probleem hebben.

winter67


Joep


Donnydekoning

We gaan het allemaal wel zien! We moeten niet te veel verwachten, kan het alleen maar meevallen ;)

Joep


Donnydekoning

Zul je straks ineens zien dat de pluim hartstikke goed is ::) Maar daar gaan we maar niet van uit...

Armand

Citaat van: Donnydekoning op di 29 dec 2015 - 20:28
Waar is GEM ENS te volgen?

Hier: http://meteociel.fr/modeles/cmc_cartes.php

Onzekerheid is weer wat groter geworden bij GEM, alleen de zachte variant toch nog in het voordeel.

Bacci

Citaat van: Donnydekoning op di 29 dec 2015 - 20:44
Zul je straks ineens zien dat de pluim hartstikke goed is ::) Maar daar gaan we maar niet van uit...

Dus stiekem wel  ::) EC pluim is uiteindelijk wel het meest representatief en betrouwbaarst?

J


Energizer85


Powered by EzPortal