Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353100 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.


menzo

GFS  12h +198h is tot nu toe het koudste voor het hele land.

Jelle

Ook GFS 12 is niet om over naar huis te schrijven. Een enkele keer vorst maar dat is niet speciaal. Dat hoort 1 op de 2-3 nachten zo te zijn in januari.

karst

Citaat van: Jelle op di 29 dec 2015 - 17:51
Ook GFS 12 is niet om over naar huis te schrijven. Een enkele keer vorst maar dat is niet speciaal. Dat hoort 1 op de 2-3 nachten zo te zijn in januari.
dat is al meer dan wij in december hebben gezien :P


Armand

Ben benieuwd welk model zij dan gebruiken... Had het graag gezien, maar geen enkel model gaat met hun mee helaas.

karst

allerlei kaartjes , vandaag dit morgen dat , ze verschillen van uur tot uur, we zijn blij ,Winter en sneeuw , we teleurgesteld Lente ,we vertrouwen teveel op de technologie , het zijn maar computers en die kunnen ondanks onze wetenschap het weer echt niet vooruitzien. Ja ze zien misschien iets verschijnen, maar niets is zoiets veranderlijk als het weer, probeer 1 of 3 dagen vooruit tekijken en dan gaat het in deze tijd van het jaar ook nog voor 90% mis.

Armand

Godsamme, als die eens 100 km zuidelijker trok dan hoor je mij niet meer klagen  ::) Als ik zo door de ensembles kijk ziet het er beter uit als de 06. Kom dadelijk wel met wat plaatjes!


winter67

Gfs wil nog steeds niks van winter weten tijd dat de Amerikanen snel overgaan op gfs p

Bacci

Ik wacht gewoon de EC pluim af, GFS is zo wispelturig als het kan. EC oper is ook niet echt consistent. Op en neer, op en neer. GFS zag het wel als eerste en bleef in het begin vasthouden, was vaak een koude uitbijter, nu vaak een warme uitbijter. Dusja wat moet je hiermee. Alleen de EC pluim is nog goed te volgen, nu maar hopen dat het gemiddelde weer wat kouder is, zo niet dan ben ik bang dat we weer de andere kant op gaan.

Armand

Citaat van: winter67 op di 29 dec 2015 - 18:42
Gfs wil nog steeds niks van winter weten tijd dat de Amerikanen snel overgaan op gfs p

Oke, pluim ziet er niet al te best uit. Maar als je naar de 4 clusters kijkt die zich vormen op dinsdag 5 januari dan zie ik interessante ontwikkelingen.
De grootste cluster (45%) gaat voor kilometerwerk met de scheidingslijn ergens dichtbij Nederland en dus kans op winterse neerslag. Twee clusters van 10% en 20%, samen dus 30% gaan voor de koudere variant met in vrijwel geheel Nederland kans op winterse neerslag. De laatste cluster van 25% gaat voor de zachtere variant met temperaturen gemiddeld rond of net iets boven normaal.

fgfredje

We gaan het zien hoe het loopt . Winter 2014 was een ramp, 2015 ook net 2 a 3 dagen sneeuw 2016 hoop op een mooie late winter.

yookin

Citaat van: TaL op di 29 dec 2015 - 15:43
Bah ja, volgende week dan hier gewoon waterkoud met regen  :-[, als die winter toch niet verder zou raken dan Groningen doe voor hier dan maar het huidige weer want ik vind dit in tegenstelling tot velen echt nog zalig weer en heel goed te pruimen ;)

winterbarbaar!  ;D
echt verschrikkelijk dit... 8)
Stavoren

Joep

Het laag lijkt nu onder NL door te gaan in laatste run ukmo

Voor sneeuw is dit perfect voor NL

winter67

Ec ook niks komt met zw wind, Gem helemaal bijgedraaid komt met -10 19.00 5 januari

flyerke

volgens EC is het azorenhoog te sterk zodat de fronten niet genoeg kunnen zakken en daardoor de wind uit het westen blijft waaien
Winter is coming

Bacci

Ik erger me zo aan dat ik geen detail kaarten kan bekijken van het ECMWF en maar steeds 24 uur vooruit. Maar van wat ik gezien heb, is het niet slecht?

Armand

Citaat van: Bacci op di 29 dec 2015 - 19:55
Ik erger me zo aan dat ik geen detail kaarten kan bekijken van het ECMWF en maar steeds 24 uur vooruit. Maar van wat ik gezien heb, is het niet slecht?

Het laag moet nog wat zuidelijker. Wat we eigenlijk al een week roepen, maar wat telkens nog steeds niet gebeurt.... Nu alleen sneeuwkansen voor de provincies Drenthe, Groningen en Friesland.

ron12

Citaat van: Jasneker op di 29 dec 2015 - 16:22
Depressie Frank trekt op het moment over Ierland en zal Engeland schampen en daar opnieuw en bak regen brengen met storm.
Daarna trekt de depressive naar Ijsland en brengt vrachten warme lucht naar de Noordpool.

Ik ben benieuwd over wat dat van uitwerking zal hebben op ons weer de komende tijd.
http://www.smh.com.au/environment/weather/bomb-cyclone-to-spike-arctic-temperatures-add-to-uks-flooding-woes--20151228-glw1u8.html

The storm will also drag warm air over the high Arctic. with the North Pole temperatures likely to climb to 1-2 degrees above zero on Wednesday - or 41-42 degrees above average for this time of year, Mr Scribber said
Gewoon bizar, bizar, wordt gewoon een gat in dat blauwe gebied geblazenhttp://cci-reanalyzer.org/Forecasts/World_GFS.php :o
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

winter67

En we gaan de WC in hopen maar op warme uitbijter
Voorlopig word het geen winter pluim zal erg tegenvallen gok ik

Powered by EzPortal