Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353245 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Pluim is beter op de korte termijn, lange termijn zien we dan wel weer.

DSDLimburg

Citaat van: Bacci op di 29 dec 2015 - 10:35
Pluim is beter op de korte termijn, lange termijn zien we dan wel weer.
Voor zuidoost mag ie nog iets beter worden  >:(  We gaan het zien de komende twee dagen!
seizoen 2018/2019

Zomerliefde

Als deze winter inval niet lukt staat er meteen een andere klaar. Redelijk wat leden bij het gfs laten een prachtig hogedrukgebied waarbij de oceaan op slot gaat

DSDLimburg

Bron: Helga van Leur,

Helga van Leur  ? ?@helgavanleur  27 min.27 minuten geleden
Diep laag brengt warme lucht naar Arctic. Lokaal 20 tot 40? (!) warmer dan normaal! http://robertscribbler.com/2015/12/27/warm-arctic-storm-to-hurl-hurricane-force-winds-at-uk-and-iceland-push-temps-to-72-degrees-f-above-normal-at-north-pole/ ...
seizoen 2018/2019

Jan van Ooijen

Citaat van: DSDLimburg op di 29 dec 2015 - 10:52
Bron: Helga van Leur,

Helga van Leur  ? ?@helgavanleur  27 min.27 minuten geleden
Diep laag brengt warme lucht naar Arctic. Lokaal 20 tot 40? (!) warmer dan normaal! http://robertscribbler.com/2015/12/27/warm-arctic-storm-to-hurl-hurricane-force-winds-at-uk-and-iceland-push-temps-to-72-degrees-f-above-normal-at-north-pole/ ...

Ruikt naar pro globalwarming....
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

DSDLimburg

Citaat van: Jan van Ooijen op di 29 dec 2015 - 10:54
Ruikt naar pro globalwarming....

Zou wel eens kunnen zijn ja, vroeg me alleen af of dat nog gevolgen kan hebben voor het winter weer hier?
seizoen 2018/2019

Vincent


Weerfreak 1337

Precies, nu het in Nederland kouder gaat worden moet men natuurlijk nog wel even bij de les gehouden worden dat de aarde opwarmt. ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Armand


winter67

Gfs 06z weer slecht laagje veels te noordelijk gaat het gewoon niet meer worden wat betreft gfs zelfs no geen winter vorstgrens ook ver weg

Bacci

Citaat van: winter67 op di 29 dec 2015 - 11:23
Gfs 06z weer slecht laagje veels te noordelijk gaat het gewoon niet meer worden wat betreft gfs zelfs no geen winter vorstgrens ook ver weg

Inderdaad, zaakje moet echt gaan zakken. Maarja EC pluim zag er vanmorgen beter uit, dus we zullen zien.

menzo


Edwin

Vrijwel geen sneeuw, dus. Ik hoef ook geen sneeuw als dat maar een paar uur blijft liggen. Het is winter of geen winter, alles of niets. Dan nog liever dit weer. Zonnetje met een graad of 12 :). Uiteraard wel goed dat de bezem er eens door gaat.
Never Stop Exploring

GeneralDuke

Citaat van: Armand op di 29 dec 2015 - 11:16
GFS P vind ik ook wel mooi ;)

Kheb gezocht maar niet gevonden, dus dan vraag ik het hier: wat is ook alweer die GFS parallel run?
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Unknown-user1778

Ik mis het lekkere warme weer van de afgelopen drie dagen nu al. Het zonnetje werd zojuist opgeslokt door de naderende regenzone vanuit het westen. Het was heerlijk.. Zon schijn, lekker fijn, wij blij :)

DSDLimburg

Winter is bij GFS06 toch nog ver weg, laag trekt in deze run over het noorden van Nederland
seizoen 2018/2019

Erik V

Goedemorgen allen. Ik merk dat de positivity alweer getemperd is bij de meesten.
Is er nog twijfel of lijkt deze kans op winter nu verkeken?
En dus maar weer afwachten?

winter67


DSDLimburg

Citaat van: Erik V op di 29 dec 2015 - 11:53
Goedemorgen allen. Ik merk dat de positivity alweer getemperd is bij de meesten.
Is er nog twijfel of lijkt deze kans op winter nu verkeken?
En dus maar weer afwachten?
Alles is nog mogelijk, als dat laag naar het zuiden trekt hebben we feest!
seizoen 2018/2019

Armand

Citaat van: GeneralDuke op di 29 dec 2015 - 11:39
Kheb gezocht maar niet gevonden, dus dan vraag ik het hier: wat is ook alweer die GFS parallel run?

Hier kun je hem vinden: http://meteociel.fr/modeles/gfse_cartes.php?runpara=1
De runs lopen iets achter op de reguliere GFS run, dus GFS P 06 is nog niet binnen.

GFS Parrallel is een (experimentele), verbeterde versie van de reguliere GFS. Ergens in April/Mei zou GFS Parrallel de normale GFS run overnemen.

Powered by EzPortal