Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 352970 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

jansen 1980

Hallo volg jullie al jaren ben echt winter liefhebber  vooral sneeuw. Mooie discussies en analyses

martijn


Extremissimorum

Altijd leuk om een virtuele doch nog onrealistische -23 in de kaarten te zien!

Armand

Alleen op woensdag een wat vorstkansen voor ZO. Daarna lijkt het al snel over, maar de termijn is nog redelijk groot. Kan vanalles gebeuren ;)

Maar ik heb toch het gevoel dat we in het zuiden slechts één à twee dagen kunnen meegenieten van vorst. NO waarschijnlijk paar daagjes meer.

Bacci

Hier dan ook de volledige pluim, stijging op het eind baart mij een beetje zorgen, maarja daar zijn we nog lang niet! en laten we maar focussen op het eerste (mogelijke) sneeuwmoment!

Energizer85

De pluim laat de laatste paar runs een duidelijke daling zien.. Komende dagen maar even doorzetten daarmee... We zijn er nog niet, maar de vooruitzichten zijn hoopvol

vossejongk


Extremissimorum

Kansen op vorst flink toegenomen.

Belangrijker, de sneeuwkansen zijn toegenomen. Vaak heb ik al gezien dat de pluimen een flinke duikeling kunnen maken zodra er daadwerkelijk sneeuw is gevallen.

winter67

Citaat van: Bacci op ma 28 dec 2015 - 22:14
Hier dan ook de volledige pluim, stijging op het eind baart mij een beetje zorgen, maarja daar zijn we nog lang niet! en laten we maar focussen op het eerste (mogelijke) sneeuwmoment!
Daar maak ik me juist geen zorgen over, op lt zijn er ook weer koude lijntjes bijgekomen, over het algemeen gaat het op lt altijd richting normaal gewoon niet verder kijken dan 5 jan

Bacci

Waar kan ik het sneeuwkansen diagram van het KNMI vinden?, vroeger stond die gewoon op de website.

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!


Bacci

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 dec 2015 - 22:36
http://projects.knmi.nl/exp/pluim/kansverwachtingen_staafdiagram.php?run=12&type=snow

Aight, thanks! Dat is nog het oude website van het KNMI of niet? gaan ze dit ook nog op het nieuwe website zetten? Nieuwste sneeuwdiagram staat er nog niet op.

Extremissimorum

Citaat van: Bacci op ma 28 dec 2015 - 22:35
Waar kan ik het sneeuwkansen diagram van het KNMI vinden?, vroeger stond die gewoon op de website.

Ik hoop het wel. Al hoop ik nog meer dat de oude site terugkomt. Nieuwe is een ramp.

winter67

De vorst kansen zijn zo'n beetje 30% gestegen dan in de ochtend

Extremissimorum

In ander nieuws: vandaag in Berkhout wederom een dagrecord, waardoor de teller van dagrecords in december op 14 (!) komt te staan.
Gemiddeld 9,7 tegenover 3,7 normaal.

Zag ook voorbijkomen dat er bosranden zijn in Südtirol.
En in Engeland plaatselijk deze maand al meer dan 1000 mm.

El Niño, klimaatverandering niet echt? Sinterklaas wel zeker...

Mdelaat97

Hopelijk gaat het zuiden ook nog mee doen
Zal komende dagen duidelijk worden.

Stephanie

Ik voorzie een bak sneeuw op 6/7 januari.
Vorig jaar hetzelfde verhaal op 27 december: als ik naar Schiphol moet is het raak  ;)

winter67

Gfs niet veel beter laagje nu zuidelijker maar geen sneeuw temperatuur 6+ het vervolg weer slecht geen winter te bekennen


Powered by EzPortal