Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 353025 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

winter67

Pff in het noorden kan tot 7 jan 30-50cm sneeuw vallen ook lage minimum mag snel naar het zuiden gaan

Jan van Ooijen

Citaat van: winter67 op ma 28 dec 2015 - 20:55
Pff in het noorden kan tot 7 jan 30-50cm sneeuw vallen ook lage minimum mag snel naar het zuiden gaan

Nou dat is wel erg veel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Hierbij de nieuwe neerslagsoortkaarten van het Europees weermodel. Het noorden zit zoals gewoonlijk weer op de eerste rang ;) Echter niets is nog beslist want alles hangt af van exacte locatie/positie van het laagje

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 dec 2015 - 20:57
Nou dat is wel erg veel
Ja geloof het zelf ook niet er zal wel geen natte sneeuw etc meegerekend zijn  en 6 jan -10 in no zie ik

Lothiriel

Wauw als wij hier nu volle bak regen gaan krijgen dan ga ik terug verlangen naar het weer van nu :p Geef mij dan maar die lentetemperaturen!
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Joep


Armand

gemiddelde ENS van GEM 12z is wat minder positief...
Noordoosten zit vrijwel zeker goed, de rest blijft afwachten. Hoop toch dat het lukt om heel Nederland in de sneeuw te krijgen, want ik verlang toch langzaam ook naar een periode met sneeuw en vorst  ::)


Joep

Stel je nou eens voor dat het laagje 200 km zuidelijker komt zou dat niet fantastisch zijn :)

Mrkos

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 dec 2015 - 21:02
Hierbij de nieuwe neerslagsoortkaarten van het Europees weermodel. Het noorden zit zoals gewoonlijk weer op de eerste rang ;) Echter niets is nog beslist want alles hangt af van exacte locatie/positie van het laagje


En zo zitten jullie weer vaak 1e rang met onweer...  :P

Joep

Oper ECMWF 'golft' naar beneden maar voorzichtigheid blijft geboden

Jan Visser

Edwin

Dat ziet er voor de Achterhoek ook wel aardig uit. Die regen mag er wel helemaal uit. Goed, het zal wel weer gaan regenen, sneeuwen en regenen en daarna vervolgens weer temperaturen boven nul. Alsnog geen winter en sneeuw waar je geen donder aan hebt, vet zonde.
Never Stop Exploring

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op ma 28 dec 2015 - 21:11
Oper ECMWF 'golft' naar beneden maar voorzichtigheid blijft geboden

Jan Visser

Vermoed dat Oper een "warme" variant is
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Energizer85


Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Energizer85

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 dec 2015 - 21:16
Die tempsprong zint me niet helemaal

Thx! Probeer t te volgen en te begrijpen haha, eindelijk weer wat spanning in t weer ????. Alles valt of staat bij dat laagje, 100km heeft verstrekkende gevolgen.. Hoe zuidelijker hoe beter toch!

Jan van Ooijen

Citaat van: Energizer85 op ma 28 dec 2015 - 21:19
Thx! Probeer t te volgen en te begrijpen haha, eindelijk weer wat spanning in t weer ????. Alles valt of staat bij dat laagje, 100km heeft verstrekkende gevolgen.. Hoe zuidelijker hoe beter toch!

Ja dat klopt
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Mikal


Powered by EzPortal