Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 352948 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

pietjelol

Ik heb deze situatie een paar jaar terug eens een keer meegemaakt. Trok het laagje over zuiden weg. Had het noorden sneeuw (5/15 cm) en temp rond vriespunt. En het zuiden regen bij 8 graden. Maar toen viel er wel meer dan ze verwacht hadden. Meen ergens dat dat 2012 was?

Joep

Details ECMWF: Volgende week maandag zeer koude lucht net ten noorden van NL [1/5]

Vervolgens zorgt een lagedrukgebied, dat traag overtrekt, ervoor dat de koude lucht naar het Z trekt [2en3 /5]

Door deze koude lucht vriest het op woensdag in heel NL overdag #ijsdag. In NO is dat al eerder mogelijk [4/5]

Daarna is het de vraag wat de richting van andere lagen is. In deze run wordt de kou weer snel verdreven. [5/5]

weernl

Mrkos

Zou mooi zijn als het zuiden ook sneeuw krijgt, zit in Drenthe dus ik zit dan wel goed, maar gun jullie het ook natuurlijk! ???

winter67

Is dit niet hetzelfde soort situatie zoals in december 2010? Toen viel de laag wel goed nu is er grote kans op tweedeling

Joep



Joep

Citaat van: Donnydekoning op ma 28 dec 2015 - 20:33
Plaatje?
Jan komt zo met sneeuwkaartjes dus zal ze er niet op zetten

Edit Noorden zeer dik pak sneeuw

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op ma 28 dec 2015 - 20:37

Edit Noorden zeer dik pak sneeuw

Ziet er niet slecht uit voor het noorden, maar er is ook een periode (in het begin) met natte sneeuw echter positie van laagjes zijn doorslaggevend
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

martijn


Armand

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 dec 2015 - 20:39
Ziet er niet slecht uit voor het noorden, maar er is ook een periode (in het begin) met natte sneeuw echter positie van laagjes zijn doorslaggevend

Laat maar dalen aub! Zuiden in de sneeuw. Noorden in de stevige vorst zonder sneeuw wat weer bevorderend is voor de ijsgroei. Iedereen happy ::D

winter67

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 dec 2015 - 20:39
Ziet er niet slecht uit voor het noorden, maar er is ook een periode (in het begin) met natte sneeuw echter positie van laagjes zijn doorslaggevend
Dordrecht regen zeker?

Mdelaat97

Heel leuk voor het noorden. Maar stiekem hoop ik dat wij hierin het zuiden ook sneeuw gaan krijgen. Wat zijn de kansen daarop?


Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 dec 2015 - 20:39
Ziet er niet slecht uit voor het noorden, maar er is ook een periode (in het begin) met natte sneeuw echter positie van laagjes zijn doorslaggevend
Het zou zo maar eens 72 uur kunnen sneeuwen in het noorden.

Jan van Ooijen

Pfoe, duidelijke sneeuwrun van Europees weermodel, noorden eerst elders even geduld tot de 6de ;)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Donnydekoning

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 dec 2015 - 20:49
Pfoe, duidelijke sneeuwrun van Europees weermodel, noorden eerst elders even geduld tot de 6de ;)

Nog geen kaartjes binnen? :P

Extremissimorum


joboy52

Kan natuurlijk nog veel positief/negatief veranderen. Dat is het mooie van middenlange termijn  :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Gerard1995

Zo, ik ontwaak ook maar weer uit m'n ja, *tussenseizoenslaap*  ;D
Het ziet er toch echt naar uit dat we iig weer es normaal winterweer gaan krijgen,  waar geduld al niet goed voor is dan ::) ::) ::)

Nu de eerste vlok sneeuw weer zien vallen en mijn winter kan al niet meer stuk :):)
mijn woonplaats is Kootwijkerbroek!! :P

Bacci

De EC pluim geeft deze sneeuw ook al een tijdje aan, rond 3/4 jan en 5/6 jan.

Powered by EzPortal