Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 351756 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PatrickM

Mooie pluim toch? Gemiddelde richting de 0 graden en daar kunnen we best blij mee zijn na al die dubbele cijfers de laatste weken.
Jammer dat GFS er recht tegenover staat.

zwoof

Citaat van: Jelle op ma 28 dec 2015 - 09:56
Nieuwe pluim schijnt vooral op middellangetermijn iets kouder te zijn. Toch nog steeds niet te veel hoop houden hoor jongens! Het is nog veel te gevaarlijk, en alles (en vooral het zachte weer, en voor een kleiner deel ook koud weer) is mogelijk.

Ik vraag me af wat er gevaarlijk is aan hoop houden. Het lijkt me volstrekt logisch dat er hoop is.  Ik snap je pessimisme / terughoudendheid, maar hoop is er altijd. Nu is daar ook extra reden toe omdat er zich best wel reële kansen voordoen op winterweer. ' Kiek'n wa't wod'  ;)

strandwacht

Ik verwacht een tweedeling dat ze in het noorden op de schaats komen en  in Scheveningen op het strand liggen. ;D

winter67

Op dit moment genieten voor het laatst zal snel veranderen als de andere modellen niet voor kou gaan

martijn


DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Armand


Alexander

CMC (GEM) pluim is wel aan het verbeteren de laatste runs.  Zou leuk zijn als de underdog het dan toch eens haalt.  ;D
Ben benieuwd of de 00z van vandaag nog in dezelfde lijn zal liggen.

http://www.weatheronline.co.uk/cgi-bin/expertcharts?LANG=en&MENU=0000000000&CONT=euro&MODELL=cmcts&MODELLTYP=2&BASE=-&VAR=tmp2&HH=&ZOOM=0&ARCHIV=0&RES=0&WMO=06451&TABLE=99&MOUSE=0

DSDLimburg

Citaat van: Armand op ma 28 dec 2015 - 10:21
Nu pluim ZO nog  ::)

Die trekt hopelijk ook nog wel wat bij, als precies bepaald is hoe dat laag zal trekken?
seizoen 2018/2019

TMCThomas



Jan van Ooijen

Het wordt kouder!

De weerkaarten voor volgende week zijn duidelijk: het wordt kouder en kouder. We eindigen het jaar met zacht en mogelijk nat weer, maar vanaf het weekeinde gaan de temperaturen rap omlaag. Aanvankelijk dalen de maxima van 13 graden vandaag naar 8 graden op Oudjaarsdag. In het weekeinde is het hooguit nog 4 tot 5 graden, met in de nachten al een graadje vorst.

Volgende week zou het tot kou van betekenis kunnen komen. Vooral het noordoosten lijkt het eerst te maken te krijgen met kouder weer. Daar kan het licht gaan vriezen en neemt ook de kans op wat sneeuw toe.

Of de winter echt doorzet, moet de komende dagen nog blijken.

Telegraaf
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

De nieuwste berekening van ECMWF laat over precies één week wederom zeer koude lucht ten noorden van NL zien [1/6]

Deze koude lucht weet zich door een lagedrukgebied, dat net ten Z langs beweegt, naar het Z te verplaatsen [2/6]

Dit zorgt ervoor dat heel het land met serieus winterweer te maken krijgt, namelijk max. temp < 0 graden en sneeuw[3 en 4/6]

Dit is volgens deze run maar van korte duur, want als een lagedrukgebied ten N langs trekt, is de kou weg [5 en 6/6]

bron weernl

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Ook sneeuwstormpje voor Nederland niet meer helemaal uit te sluiten



Nou dit is het stormpje in ons glas water dat het Amerikaanse weermodel nu berekent. Windvlagen tot windkracht 7. En speciaal in het noordoosten droge sneeuw daarbij. Hoeveel? Toch wel 10 tot 15 centimeter droge sneeuw in 6 uur tijd en dan met die wind... dan weet je het wel...

Lees het gehele artikel op Wintersportweerman
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jelle

Wel de oude run nog! Nieuwe run niet veel beter tot nu toe maar ook niet slechter, depressies minder krachtig en schandihoog dichterbij groenlandhoog.

Jelle

Nu bij 4 januari. Ziet er niet heel lekker uit het GFS. Misschien nog verbetering zo.

Edwin

Die sneeuwstorm mag er van mij komen, maar dan liever ook in Oost Nederland. Al verwacht ik niet dat dat er ook daadwerkelijk van komt. Overigens is Hajo meestal wel goed in overdrijven
Never Stop Exploring

GeneralDuke

Ik vind dat er in de EC pluim nog veel leden voor normaal gaan. 10/15 leden gaan voor echt koudere scenario's (+ oper), maar de meeste leden gaan voor 0-6 ofzo. Mag nog wel wat omlaag.

Citaat van: Darkness op ma 28 dec 2015 - 09:14
Zijn er ook ergens pluimen te vinden voor Polen, meer bepaald regio Poznan of Katowice?
Met de jaarwisseling ga ik daar ergens in de buurt zijn en de huidige kaartjes doen toch wel stevige negatieve temperaturen vermoeden  ;D

Wat ik dan zou doen is een pluim pakken van het GFS vanuit meteociel (hierzo), en dan boven in de URL de coordinaten aanpassen. Deze link was voor Poznan, ziet er goed uit! :)
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

winter67


Powered by EzPortal