Winterdiscussietopic Deel 2 - Komt Koning Winter dan eindelijk op bezoek?

Topic gezien door 352928 bezoekers
Gestart door Weerfreak 1337, zo 27 dec 2015 - 20:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Donnydekoning

Citaat van: winter67 op ma 28 dec 2015 - 14:58
Nieuwe AO 100% NEGATIEF ::)

Kijk, dat willen we zien! ::) ::) Aan de ao-index gaat het in ieder geval dus niet liggen

Jan van Ooijen

AO-index is maar 1 van de vele factoren echter wel mooi om hem negatief te zien
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

TaL

Hmmm, de luchtdruk zal dus relatief hoog liggen bij Groenland en IJsland, en relatief laag bij de Azoren. Dat is idd gunstig om eventuele blokkades te laten slagen. Nu nog aan de goeie kant vallen :)
Onweersdagen. 2012: 29, 2013: 24, 2014: 42, 2015: 23, 2016: 16, 2017: 0

boeskool

Als het sneeuwt op 30 november dan volgt snel december.

Alexander

Citaat van: TaL op ma 28 dec 2015 - 15:25
Hmmm, de luchtdruk zal dus relatief hoog liggen bij Groenland en IJsland, en relatief laag bij de Azoren. Dat is idd gunstig om eventuele blokkades te laten slagen. Nu nog aan de goeie kant vallen :)

Ik denk dat je de NAO index bedoelt.  Die wordt min of meer 0 maar wel met een redelijke spreiding.  :o

vossejongk


Zynex

Geenstijl heeft weer het jaarlijkse horrorwinter postje gemaakt  ::)

xzaz

Citaat van: Zynex op ma 28 dec 2015 - 17:14
Geenstijl heeft weer het jaarlijkse horrorwinter postje gemaakt  ::)
Copypasta van een jaar gelden.

Kijken naar de run van vanavond, die moet goed zijn!
De winter is nog niet eens begonnen!

Jan van Ooijen

Citaat van: Zynex op ma 28 dec 2015 - 17:14
Geenstijl heeft weer het jaarlijkse horrorwinter postje gemaakt  ::)

Haha, Dumpert ook, was gelijk een beste test voor bezoekersaantallen. Naast nieuw record zijn we er ook achtergekomen dat er wat gesleuteld moet worden  ::)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Donnydekoning


winter67

Gfs 12z weer slecht hopelijk de warmste lid, dan maar lange termijn kijken, pluim zal weer spreiding krijgen nog altijd winterse leden op korte termijn

Koen-IJM

Citaat van: winter67 op ma 28 dec 2015 - 17:24
Gfs 12z weer slecht hopelijk de warmste lid

GFS is toch een stukje beter. Maar nog lang geen winter...

Rayonhoofd

"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Jelle

persoonlijk zie ik dit niet goed gaan. Ik denk dat het EC, of in ieder geval de pluim vanavond weer warmer zal zijn. Ik zal er ook op terugkomen als ik fout zit hoor :P

Maar hoe kom ik hier bij? GFS is vrij matig en alle depressies zijn gewoon te sterk. Dit laat het GFS nu al zeker 4 runs achter elkaar zien. Pas vanaf 8 januari wordt het beter maar dit is ook meteen weer over 11 dagen. Het GEM heeft het ook opgeschoven, naar 5 januari maar ook dit is niet de beste blokkade. UKMO lijkt daarentegen wel weer vrij goed te zijn maar ook het JMA en NAVGEM zijn matig tot slecht. Ik denk dat we ons te veel vasthouden aan wat we willen. Maar misschien (en hopelijk) ben ik te negatief.

flyerke

bij de nieuwste gfsrun is dat befaamde laagje zelfs niet meer op de kaarten gekomen, ik zie enkel maar westen tot zuidwestenwinden, uitkijken naar EC
Winter is coming

J

Citaat van: Jelle op ma 28 dec 2015 - 17:56
persoonlijk zie ik dit niet goed gaan. Ik denk dat het EC, of in ieder geval de pluim vanavond weer warmer zal zijn. Ik zal er ook op terugkomen als ik fout zit hoor :P

Maar hoe kom ik hier bij? GFS is vrij matig en alle depressies zijn gewoon te sterk. Dit laat het GFS nu al zeker 4 runs achter elkaar zien. Pas vanaf 8 januari wordt het beter maar dit is ook meteen weer over 11 dagen. Het GEM heeft het ook opgeschoven, naar 5 januari maar ook dit is niet de beste blokkade. UKMO lijkt daarentegen wel weer vrij goed te zijn maar ook het JMA en NAVGEM zijn matig tot slecht. Ik denk dat we ons te veel vasthouden aan wat we willen. Maar misschien (en hopelijk) ben ik te negatief.
Helemaal mee eens, we zijn best aan het zoeken naar positieve kaarten, ook al is het slechts een oper/control van een bepaald model wat soms niet eens representatief is/was voor het gemiddelde. Maargoed, feit blijft.. (volgens de laatste EC pluim dan) dat er nog steeds kansen zijn, en zolang die er zijn, kunnen we hopen.. Laatste GFS inderdaad niet zo.. even pluimpje afwachten.

Remy

Citaat van: Jan van Ooijen op ma 28 dec 2015 - 17:16
Haha, Dumpert ook, was gelijk een beste test voor bezoekersaantallen. Naast nieuw record zijn we er ook achtergekomen dat er wat gesleuteld moet worden  ::)
Sleutel maar snel verder :D Als ik zo lees hier kan het straks wel tot nog een paar stijlloze topics komen.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

jeroentje890

Het komt wel goed, wees blij dat het in ieder geval iets afkoelt :P

ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Remy

Ben benieuwd wanneer we de eerste kokosnoten kunnen plukken hier langs het strand.
CO2 Is geen klimaat thermostaat.

Powered by EzPortal