Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529832 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Bacci

Zo slecht vind ik hem niet hoor. Hmm ja, zoveel is nog mogelijk, interessante strijd in ieder geval.

joboy52

Citaat van: Bacci op za 26 dec 2015 - 23:38
Zo slecht vind ik hem niet hoor.

Op korte termijn is die iets verbeterd, op middenlange termijn verslechtert, vind ik tenminste

De oorzaak ligt bij dat laagje boven scandinavie, deze "vernielt" het scandihoog zegmaar. Lijkt mij dan.

Jelle

Citaat van: Bacci op za 26 dec 2015 - 23:38
Zo slecht vind ik hem niet hoor. Hmm ja, zoveel is nog mogelijk, interessante strijd in ieder geval.

Niet?

Volle westcirculatie vanaf de 4e...

winter67

Citaat van: Jelle op za 26 dec 2015 - 23:34
Run tot nu toe (tm 4 januari) alleen nog maar slechter dan de voorganger. En de voorganger was ook al niet veel soeps.
Gelukkig zijn er nog 21 andere leden die de vorige run wel goed waren :P

Extremissimorum

Gaan we nou teleurgesteld zijn door de oper?

Allemachtig, het moge duidelijk zijn dat nog niets zeker is en er de komende dagen een grote strijd in hogere sferen gevoerd zal worden.

Ja het kan niets worden. Maar voor nu is het belangrijk te zien dat er wát gebeurd, wc doorgespoeld wordt.

Bacci

Citaat van: joboy52 op za 26 dec 2015 - 23:45
Op korte termijn is die iets verbeterd, op middenlange termijn verslechtert, vind ik tenminste

De oorzaak ligt bij dat laagje boven scandinavie, deze "vernielt" het scandihoog zegmaar. Lijkt mij dan.

Idd, uit het niets komt even zo'n laagje opduiken, van alles kan gebeuren, zit nu een beetje ertussen, allemaal net niet, geen dikke wc en geen echte kou.

Citaat van: Extremissimorum op za 26 dec 2015 - 23:54
Gaan we nou teleurgesteld zijn door de oper?

Allemachtig, het moge duidelijk zijn dat nog niets zeker is en er de komende dagen een grote strijd in hogere sferen gevoerd zal worden.

Ja het kan niets worden. Maar voor nu is het belangrijk te zien dat er wát gebeurd, wc doorgespoeld wordt.

Klopt, eindelijk wat beweging in de atmosfeer.

Jelle

Ik vrees persoonlijk dat de westcirculatie weer snel terug is. Te veel leden zien geen winter. Kijk bijvoorbeeld naar februari 2012. Daar was de hele pluim duidelijk onder nul. Ik kan morgen wel eens een afbeelding zoeken. Dat was echt winter. Hier moet er net te veel gebeuren om alles precies op zijn plaats te laten vallen en dat zie ik gewoon niet gebeuren. Maar dat denk ik dan, misschien zit ik echt mis.

We gaan het volgen. Het is natuurlijk wel spannend. Ook ik zit elke run te kijken in toch wel lichte spanning :P

winter67

Citaat van: Jelle op za 26 dec 2015 - 23:57
Ik vrees persoonlijk dat de westcirculatie weer snel terug is. Te veel leden zien geen winter. Kijk bijvoorbeeld naar februari 2012. Daar was de hele pluim duidelijk onder nul. Ik kan morgen wel eens een afbeelding zoeken. Dat was echt winter. Hier moet er net te veel gebeuren om alles precies op zijn plaats te laten vallen en dat zie ik gewoon niet gebeuren. Maar dat denk ik dan, misschien zit ik echt mis.

We gaan het volgen. Het is natuurlijk wel spannend. Ook ik zit elke run te kijken in toch wel lichte spanning :P
Dat valt ook wel weer mee, maar snap wel wat je bedoelt

Extremissimorum

Oude pluimen zijn te zien op http://weer.rosdorff.net onder Weerkaarten en dan Archief.

Vergeet niet dat winter vrijwel nooit 'opeens' komt.

winter67

Pluim toch weer wat afgekoeld oudjaarsdag komt niet hoger dan 3 uit (Duisburg) nieuwjaarsdag ook 6 leden maar zacht rest rond of eronder nu maar hopen dat nl pluim meedoet
Pluim nl niet veel veranderd, oper wel 1 van de warmere
Bij de Berlijnse pluim lijkt er doorzetting te komen oper word daar warme uitbijter, bij ons lijkt het niet door te zetten maar spreiding blijft groot

Zomerliefde

Jammer dat de oper weer zulke slechte runs uit de hoge hoed tovert. Ik voel dat de volgende run weer perfect is.

Weerfreak 1337

Citaat van: Zomerliefde op zo 27 dec 2015 - 00:32
Jammer dat de oper weer zulke slechte runs uit de hoge hoed tovert. Ik voel dat de volgende run weer perfect is.

Moet het nog maar zien. Het wegpoetsen is weer ouderwets begonnen. :) Afijn, wie weet. :P Het zou in ieder geval tijd worden na een uiterst saai weerjaar 2015.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Bacci

Hoe kom ik op meteociel.fr bij de GFS pluim? loop me suf te zoeken.

Arend

Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Bacci

Citaat van: Arend op zo 27 dec 2015 - 01:03
http://meteociel.fr/modeles/ensembles.php en dan het ensemble kiezen. Of deze even lenen (is van De Bilt):

http://www.meteociel.fr/cartes_obs/gens_display.php?ext=1&lat=52.114159&lon=5.18343

Ah ik was zo dichtbij, ik wist niet dat je gewoon overal op de map kon klikken, en dus gewoon de pluim voor elke plek kunt kiezen.

Southpaw

Citaat van: winter67 op zo 27 dec 2015 - 00:04
Dat valt ook wel weer mee, maar snap wel wat je bedoelt
Dat is het mooie van het weer Jelle, het dubbeltje kan nu maar zo de andere kant op vallen.

Deadmau5

waarom moet er eigenlijk een watermark staan op kaarten die niet eens van jullie zijn?

Deadmau5

Citaat van: winter67 op zo 27 dec 2015 - 00:04
Dat valt ook wel weer mee, maar snap wel wat je bedoelt

Ec pluim had de situatie toen al door rond 20 jan.

Armand

GFS oper neigt samen met de pluim weer ietwat warmer te worden, terwijl EC met een mooie run komt.

Rayonhoofd

Citaat van: Armand op zo 27 dec 2015 - 08:13
GFS oper neigt samen met de pluim weer ietwat warmer te worden, terwijl EC met een mooie run komt.

Dan kijken we allemaal toch lekker naar EC  :D !
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Powered by EzPortal