Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529928 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Donnydekoning

Koude runs komen nu wel steeds vaker naar voren...

joboy52

Run is (voor nu) vastgelopen  :( Bij wetterzentrale, niet op meteociel kennelijk

Jan van Ooijen

Citaat van: joboy52 op za 26 dec 2015 - 11:52
Run is (voor nu) vastgelopen  :(

Hier gaat die gewoon door, ik kijk op wetteronline
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Donnydekoning

Run van GFS is zeker niet slecht... kou blijft lang hangen

Jelle

Wel een erg mooie run zeg..! Tot 7 of 8 januari koud met vaak in de nacht matige vorst. Daarna overgaand op kwakkelweer met temperaturen rond nul en ik gok vrachten sneeuw.

joboy52

Aan het einde van de run volgens mij een poolwervelsplitsing. Als het azorenhoog nou eens contact zou maken met het groenlandhoog....

winter67

Citaat van: joboy52 op za 26 dec 2015 - 12:03
Aan het einde van de run volgens mij een poolwervelsplitsing. Als het azorenhoog nou eens contact zou maken met het groenlandhoog....
Liever verbinding groen en scandi

Zouden ze toch gelijk gaan krijgen januari, februari, maart horror winter?
Mooie temperaturen  :D

SniperEye

Citaat van: Jan van Ooijen op za 26 dec 2015 - 10:01
O jee is de winterkoorts weer toegeslagen bij DdB?

Ik volg hem niet maar zie veel RT's van zijn Tweets. Hij is niet de enige overigens. Er zijn inmiddels zoveel zelfbenoemde meteorologen op Twitter e.d. te vinden die zonder enige onderbouwing kaartjes de wereld in slingeren. Gelukkig kan je hier terecht voor enige onderbouwing :)

Mrkos

Citaat van: Jelle op za 26 dec 2015 - 12:02
Wel een erg mooie run zeg..! Tot 7 of 8 januari koud met vaak in de nacht matige vorst. Daarna overgaand op kwakkelweer met temperaturen rond nul en ik gok vrachten sneeuw.
Mooi scenario, zou mooi zijn als dit uitkomt :D

Jan van Ooijen

Hierbij animatie van de recente run van GFS betreft sneeuw:

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Oper 1 van de koudste leden  >:(.
Geen winter oper heeft 3 leden mee wel temperaturen normaal

Jan van Ooijen

Citaat van: winter67 op za 26 dec 2015 - 12:23
Oper 1 van de koudste leden  >:(.
Geen winter oper heeft 3 leden mee wel temperaturen normaal

Vind dat nog wel meevallen
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Citaat van: Jan van Ooijen op za 26 dec 2015 - 12:41
Vind dat nog wel meevallen
Daar valt het nog mee, meer het vervolg ik kijk Duisburg is sneller op dit moment gewoon nog zeer kleine kans op echt winterweer, overigens wel beter dan vorige run
http://www.wetter-zentrale.de/show_diagrams.aspx?model=gfs&var=5&run=6&lid=ENS&country=de&h=0&lat=51.4325&lon=6.7652

Enigste voordeel op korte termijn iets kouder daarna bagger

Bacci

Achja ik ga niet klagen, ben allang blij dat we weer klassiek kunnen discussieren over het weer, en het steeds volgen van de nieuwe runs voelt echt aan als een spelletje, zoiezo is het weer een (enorm gecompliceerd) spelletje. En nu is het in ieder geval lekker spannend, of het nou zachter of kouder wordt, het is tenmiste super interessant. Maarja ik weet zeker dat ik alsnog pissig wordt als het na zo lang niet een beetje winter wordt.

Arend

Citaat van: winter67 op za 26 dec 2015 - 12:44
/* GFS 06z pluim */

Lijkt enigszins op de EC12z pluim van gisteren, maar dan de oper en control omgedraaid. Meerdere modellen geven nu wel de potentie tot een omslag, maar het komt er allemaal nog niet echt overtuigend uit.

Citaat van: Bacci op za 26 dec 2015 - 13:21
Achja ik ga niet klagen, ben allang blij dat we weer klassiek kunnen discussieren over het weer, en het steeds volgen van de nieuwe runs voelt echt aan als een spelletje, zoiezo is het weer een (enorm gecompliceerd) spelletje. En nu is het in ieder geval lekker spannend, of het nou zachter of kouder wordt, het is tenmiste super interessant. Maarja ik weet zeker dat ik alsnog pissig wordt als het na zo lang niet een beetje winter wordt.

Sluit ik mij bij aan. Leuke runs, kijken hoeveel er nog nodig zijn om ons in of uit de droom te helpen.  :D
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

bisoutje

Deze koude bel gaat cruciaal worden of de winteraanval zal gaan lukken. Wanneer alles goed gaat zorgt dit ervoor dat het hoog niet wegzakt naar het zuiden en een push omhoog krijgt. Ik wacht met spanning de kaarten af ;D


Siebenvm

Citaat van: winter67 op za 26 dec 2015 - 14:37
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/van-superzacht-naar-vrieskou/
http://www.weer.nl/nieuws/detail/2015-12-26-warmste-kerst-ooit-later-winter/

Positief zijn ze niet

Meestal dekken dit soort sites zich wat in als het om winterweer gaat. Meen me te herinneren dat Weerplaza in het verleden te snel riep 'het word winter' of 'het gaat sneeuwen' terwijl achteraf alles op een domper uitliep. Toen moesten ze zich achteraf verantwoorden waarom dit niet uitgekomen was.

Koen-IJM


Armand

Citaat van: Bacci op za 26 dec 2015 - 13:21
Achja ik ga niet klagen, ben allang blij dat we weer klassiek kunnen discussieren over het weer, en het steeds volgen van de nieuwe runs voelt echt aan als een spelletje, zoiezo is het weer een (enorm gecompliceerd) spelletje. En nu is het in ieder geval lekker spannend, of het nou zachter of kouder wordt, het is tenmiste super interessant. Maarja ik weet zeker dat ik alsnog pissig wordt als het na zo lang niet een beetje winter wordt.

Haha, ben het helemaal met je eens. Ik kan eigenlijk ook niet echt tegen mijn verlies als het straks niet koud wordt. Ik weet dat de kans klein is, maar de klap is groot ;)

Powered by EzPortal