Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529458 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

martijn

Zitten nog veel leden die het nog niet zien zitten. We zullen afwachten

Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op vr 25 dec 2015 - 22:02
10 daagse pluim
positief is dat de controler ook voor koud weer gaat

Toch ben ik er nog niet gerust op, het is allemaal nog zo broos
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

Ierland en later ook N-engeland 11 BFT en windstoten tot 150 km/uur as woensdag

pascal

Pluim niet overtuigend genoeg gaan maar weinig leden mee, heb er een hard hoofd in morgen totaal weer anders.

winter67

Noord Oost nog mooier als gfs ook weer meewerkt dan zie ik het wel gebeuren, teveel leden nog licht winters


Arend

Citaat van: Extremissimorum op vr 25 dec 2015 - 22:05
Ook de control gaat mee. Dus dan heb twee van de belangrijkste runs voor winterweer. Maar ik moet het nog maar zien. Kansen zijn iig toegenomen.

Citaat van: Joep op vr 25 dec 2015 - 22:02
10 daagse pluim
positief is dat de controler ook voor koud weer gaat

Maar die control zit nog niet helemaal lekker. Dus wat Jan zegt. Nog wat verder sleutelen aan die pluim.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Joep

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 25 dec 2015 - 22:07
Toch ben ik er nog niet gerust op, het is allemaal nog zo broos
Mee eens GFS was ook slechter dan de eerdere runs. Benieuwd waar die mee komt straks

Armand

Als ik pluim ZO en NO bekijk moet ik denken aan enkele jaren geleden (weet niet meer precies wanneer). Toen zat het noordoosten enige tijd onder 0 met sneeuw en later ook ijzel, terwijl het hier in het zuiden 8+ was. Scheidingslijn lag net boven Nederland, tja dat is het nadeel van in het zuiden wonen met dit soort situaties. Maar als een laag goed koerst valt er hier wel een flink pak sneeuw.

De strijd is nog niet beslist, maar als je over het algemeen kijkt heeft de warmere variant een meerderheid.

Unknown-user1778

gewoon 13,8 graden in zeeland om 22:10 eind december  >:( :'(

winter67

Gfs iets beter dan vorige run
Laagjes richting Middellandse zee, alleen het hoog moet nog goed staan voor Oost stroming
En dat gebeurt ook  :D
Daarna lijkt een blokkade te komen met groen hoog
Het vervolg is minder maar dan spreken we over 11+ dagen

Joep

GFS lijkt wat beter, zaterdag na oud en nieuw al vorst mogelijk

lander20

de NAO index lijkt ook flink negatief te gaan? -3/-6!!

fijne kerst allemaal :)

winter67

Citaat van: lander20 op vr 25 dec 2015 - 23:42
de NAO index lijkt ook flink negatief te gaan? -3/-6!!

fijne kerst allemaal :)
??

Joep

Ik vind GFS toch nog niet echt overtuigend

Lucas

Pas op, we gaan na vandaag waarschijnlijk nog een tegenvaller krijger van Ec.  Het gaat met kleine stapjes. Twee vooruit nu, morgen 1 terug...
Aanhoudende sneeuwval

ThaGhostNL

***MODBREAK***

Wegens niet geplande groot onderhoud is de website vannacht van 00:30 tot 6:00 niet bereikbaar.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

winter67

Waarschijnlijk flinke spreiding in nieuwe pluim, oper boven gem tot nu toe, 2 januari ook al wat afgekoeld gem rond 3

Armand

Oei, pluim gfs blijft redelijk aan de warme kant. Ec loopt helaas niet zo als gisteren.

Jan van Ooijen

GEM komt met schitterende winterkaarten. Bovenluchttemperatuur van -20 en neerslag





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Joep

GFS valt vies tegen twee a 3 nachtjes vorst dat is het wel

Powered by EzPortal