Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529510 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

Joep

GFS toch weer met oosten wind en vorst


Jelle

Termijn wel 4 dagen naar voren. Maargoed. Het staat er iig.

Joep

GFS komt met wel heel koude temperaturen


winter67

Gfs is na 2 januari niet slecht te noemen en een sneeuw dump op ultra termijn

Joep

En de sneeuwkansen nemen ook toe...nu ecmwf nog.....


Joep

GFS is bizar vind ik zie onderstaande kaarten en bij deze kaarten elke dag kans op sneeuw
(sorry misschien beetje enthousiast)


Zomerliefde

Wat een bizarre run :) -10 overdag!!!

hesselsjoerd

Holy shit! Ik zit even in m'n ogen te wrijven :D ;D

winter67

Nu nog meer goed nieuws Berlijn gaat zo goed als zeker de winter in met temperaturen die amper boven 0 komen volgens nieuwe pluim vanmiddag was het nog 50/50

Het was ook te mooi ....

NitroGenetics

kaarten staren die 10 dagen later zijn, is niet rieel te noemen, waarschijnlijk moeten we maar weer eens kijken wat de laaste 2 jaar gebeurde... hetzelfde verhaal maar der mate we dichterbij kwamen kwam het er niet. allemaal leuk zo die kaarten maar het warmt me hartje niet op (pas als het minder dan 72 uur is begin ik te lachen)

Joep

Wie kijkt naar de huidige weerkaarten  wrijft op kerstochtend de ogen uit van verbazing: Blijkbaar is het kind van Christus in de memorie van de winter liefhebbers gehoord, en heeft deze snel verpakt in een geschenk in de vorm van de winter lucht. Het pakket kan echter niet worden geleverd tot na de feestdagen.

De mildheid oplossing: Duitsland blijft precies tussen een dieptepunt van IJsland en een hoog in het oosten. Vooral op grond niveau is het zeer mild maar kan tijdelijk koudere lucht gevoeld worden in het oosten.

Na de vakantie ligt naast het hoog boven de Middellandse Zee naast die van boven ScandinaviĆ«. Momenteel denkt ongeveer 50 procent van de weermodellen  dat dit de sterkere van de twee  wordt. Op deze manier zou in ieder geval in het oosten van het land vrij van koude winterlucht binnen kunnen treden. Maar dit alles is op een mes rand. Verplaatst het hoog boven ScandinaviĆ« namelijk iets naar het zuidoosten, dan blijft het uiterst mild.

De koude oplossing: Op het eerste gezicht lijkt dit zeer vergelijkbaarmet bovenstaande maar de luchtdruk is dus aanzienlijk lager. Zo draait de wind naar ons op het oosten en koude winter lucht is merkbaar.

Op de 31-12 zijn maximale waarden mogelijk  tussen min 5 en plus 15 graden. Maar de marge toont de enorme onzekerheid. Van vrieskou tot zeer mild, alles is mogelijk. Voor alle liefhebbers van de winter blijft  het dus hoopvol.

wetteronline

Joep

EC doet nog niet mee maar het koelt wel flink af in europa


Joep


Rayonhoofd

Ha ! Een alliantie tussen een Scandihoog en een Groenlandhoog. Nu wordt het toch tijd om iets beter op te gaan letten. GFS spuugt al een aantal dagen zeer consequent deze oper uit de hoge hoed. Daar zal toch wel een zeer goede reden voor zijn ? ::)
"Het kan vriezen, het kan dooien, maar als je op je  muil gaat, is men vergeten om te strooien "

Joep

Ook nemen de sneeuwkansen toe volgens GFS




Joep

Nieuwe pluim is iets kouder en sneeuwkansen nemen toe


wintergek33

Zijn er raakpunten met de legendarische winter van '78-'79?  :) Heb net die kaarten nog eens bekeken. We zaten toen ook in een zeer zachte kerstperiode tot we plots een spectaculaire winterinval kregen tijdens de jaarwisseling. Niet toevallig lag de scheidingslijn toen ook tussen zeer zachte en koude lucht pal boven ons

winter67

Pluim niet slecht kan beter

flyerke

het lijkt erop dat er een gevecht zal uitbreken boven onze hoofden. Als ik naar de kaarten kijk hebben onze noorderburen wel de betere papieren voor kou en sneeuw ... het zal erom gaan spannen, eindelijk eens wat spanning op de weerkaarten ...
Winter is coming

DSDLimburg

seizoen 2018/2019

Powered by EzPortal