Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529429 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

joboy52

Dikke storm in Nederland op 240, met kerndruk van 965 hPa  :)

martijn

Eindelijk weer is mooie kaarten. Hopen dat het erin blijft staan.
Ik wil iedereen hier fijne feestdagen wensen 8) en dat we een mooi 2016 tegemoet gaan op weergebied

Weerfreak 1337

Fijne Kerstdagen allemaal en een heel mooi en gelukkig Nieuw Weerjaar!  :) 8)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

TMCThomas

Fijne feestdagen allemaal!  :)

winter67

Nieuwe gfs pluim is brrr
Meer leden steunen oper ook ruime dubbele cijfers weggevaagd oudjaarsdag ::)
9-10 leden nu mee met oper kans dat het koud word gestegen naar 45%
Berlijn gaat helemaal de winter in -5 overdag helaas van korte duur

Armand

Spreiding Oud en Nieuw is groter dan laatste stuk van de pluim (als je het laagste lid wegdenkt). Nog niets bepaald dus, maar ziet er wel steeds beter uit. Spannend!

bisoutje

De kaarten van Gfs zijn inderdaad verbeterd, maar ik vertrouw het allemaal nog niet. Het Europese model is vaak betrouwbaarder en die gaat hier nog absoluut niet in mee.

winter67

Citaat van: bisoutje op do 24 dec 2015 - 18:51
De kaarten van Gfs zijn inderdaad verbeterd, maar ik vertrouw het allemaal nog niet. Het Europese model is vaak betrouwbaarder en die gaat hier nog absoluut niet in mee.
Het verschil is gfs heeft om de 6 uur een nieuwe run  en ec om de 12 uur op dit moment kon ec nog niet meegaan met gfs vanavond nieuwe run spreiding zal waarschijnlijk ook groot worden

bisoutje

Citaat van: winter67 op do 24 dec 2015 - 18:58
Het verschil is gfs heeft om de 6 uur een nieuwe run  en ec om de 12 uur op dit moment kon ec nog niet meegaan met gfs vanavond nieuwe run spreiding zal waarschijnlijk ook groot worden

Jaa drm ben ik ook heel benieuwd waar Ec zodadelijk mee komt...
Daarnaast begin ik ook in nieuwe jaar steeds meer te twijfelen of het allemaal nog wel gaat komen. Lange tijd zag je rond half januari een omslag bij de ao en nao-index richting negatief, maar dat is nu ook al een tijdje verder aan het opschuiven.


Arend

Citaat van: Armand op do 24 dec 2015 - 18:47
Spreiding Oud en Nieuw is groter dan laatste stuk van de pluim (als je het laagste lid wegdenkt). Nog niets bepaald dus, maar ziet er wel steeds beter uit. Spannend!

Zoiets zou EC zo langzamerhand ook eens moeten laten zien. Een oper en control die samen een duikeling maken.

Citaat van: bisoutje op do 24 dec 2015 - 18:51
De kaarten van Gfs zijn inderdaad verbeterd, maar ik vertrouw het allemaal nog niet. Het Europese model is vaak betrouwbaarder en die gaat hier nog absoluut niet in mee.

Precies!
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Weerfreak 1337

Wie zal het bij het rechte eind hebben? ECMWF laat de WC doorbulderen.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

bisoutje

Citaat van: Weerfreak op do 24 dec 2015 - 19:49
Wie zal het bij het rechte eind hebben? ECMWF laat de WC doorbulderen.

Het zou mij verbazen als Ec, na al dagen deze kaarten te laten zien, toch verkeerd zit(jammer genoeg)

Jelle

Dat zou mij ook verbazen. Ga er ook maar vanuit dat het GFS er naast zit. Het was ook e mooi om waar te zijn.  :'(

Bacci

Wachten op de pluim mensen.

winter67

Citaat van: Weerfreak op do 24 dec 2015 - 19:49
Wie zal het bij het rechte eind hebben? ECMWF laat de WC doorbulderen.
Zal wel een warme uitbijter zijn  :D

Joep

GFS sneeuwkaartje voor zaterdag

Jelle

Citaat van: Bacci op do 24 dec 2015 - 19:55
Wachten op de pluim mensen.

Dat ben ik wel met je eens. Maar verwacht er alsjeblieft niet te veel van. Er zijn maar weinig modellen die met het GFS meegaan. Ik zou ze eerlijk gezegd niet eens kunnen benoemen.

Joep

GFS geeft maar 2 dagen vorst daarna weer zuid en daarna westen wind.
Maar goed het begin is er en wie weet valt het allemaal goed.

Joep


Joep

Wat een verschil tussen GFS en ECMWF oudejaarsnacht


Powered by EzPortal