Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529770 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

winter67

Als er nou eens een no stroming komt
Pluim gfs ook opgewarmd 1 lid meer dan 17 graden 30 dec

Bacci

Citaat van: Joep op di 22 dec 2015 - 23:54
GFS stuk kouder

Min temp 5 graden? Nee GFS is ook (weer) zacht.

Ries

't Is wel zoeken naar strohalmpjes hoop om aan vast te grijpen hè  :o De zachtheid zorgt voor 'n verstoorde natuur, ook binnen in de mens: veel verkoudheden, gebrek aan kerstsfeer en een zeurende somberheid vanwege 't constante regen en wind...de spaarzame heldere momenten zijn om volop op te snuiven en genieten. Maar daar zou het rond 0gr. bij moeten zijn, niet lentetemps. Dalende trends in de pluim blijven op termijn van anderhalve week hangen, al wekenlang. Ooit moet dat 'ns op 5 dagen vooruit komen te liggen...blijven zoeken naar strohalmen  ;D

Joep

Citaat van: Bacci op wo 23 dec 2015 - 01:10
Min temp 5 graden? Nee GFS is ook (weer) zacht.
Ja maar wel kouder dan de run er voor.

Nieuwste run GFS en ECMWF zijn opnieuw anti winters helaas.

jaapverheij

 :)Gem geeft mooie stralings kou rond de jaarwisseling, helaas als enige :(

Hector Pascal

Citaat van: jaapverheij op wo 23 dec 2015 - 09:06
:)Gem geeft mooie stralings kou rond de jaarwisseling, helaas als enige :(
Zijn we tegenwoordig al blij met stralingskou??
Nul bestaat niet.

Unknown-user1778

Vandaag is het wel fijn geloof ik... Als het zonnig is, blijft dan ga ik eruit straks... Al is het wel in me uppie  :'(

Tower



Goed nieuws voor onze winter liefhebber's.
_________________________________
Winterliefhebber's, we hebben goed nieuws.
De temperaturen lijken steeds verder te dalen rond de 0 graden, en eind van het jaar, kunnen de temperaturen zelfs onder 0 uitkomen.

Voorlopig geldt dit alleen in de nachten, met overdag temperaturen van +/- 5 graden, maar het koude lucht dringt in januari steeds verder ons land in.

of de winter nu ook echt gaat beginnen is nog onzeker, maar de modellen zien er positief uit. Ook worden de ''sneeuw iconen'' door verschillende weerbureau's weer uit de kast gehaald.

Armand


CiteerGoed nieuws voor onze winter liefhebber's.
_________________________________
Winterliefhebber's, we hebben goed nieuws.
De temperaturen lijken steeds verder te dalen rond de 0 graden, en eind van het jaar, kunnen de temperaturen zelfs onder 0 uitkomen.

Voorlopig geldt dit alleen in de nachten, met overdag temperaturen van +/- 5 graden, maar het koude lucht dringt in januari steeds verder ons land in.

of de winter nu ook echt gaat beginnen is nog onzeker, maar de modellen zien er positief uit. Ook worden de ''sneeuw iconen'' door verschillende weerbureau's weer uit de kast gehaald.

Sorry hoor, maar volgens de nieuwste pluim is de kans op nachtvorst <10% en overdag 6 tot 8 graden. Beetje te hoopgevend, want tot 6 januari schat ik de kans op winterweer minimaal

Lothiriel

Ik hoop maar dat er toch nog een beetje winter komt in de Alpen dan. Waar ik ga skiën in de krokusvakantie begin februari: 0 cm sneeuw... Nochtans 1600-2000 meter hoogte.

Zegt genoeg denk ik xD

Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Tower

Citaat van: Armand op wo 23 dec 2015 - 10:22
Sorry hoor, maar volgens de nieuwste pluim is de kans op nachtvorst <10% en overdag 6 tot 8 graden. Beetje te hoopgevend, want tot 6 januari schat ik de kans op winterweer minimaal

Klopt, dat heb ik ook gemeld bij hun....

Jan van Ooijen

Link weggehaald, dit omdat deze pagina van de oplichter Coret is waar wij totaal niets mee te maken willen hebben
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

flyerke

wist niet dat er op weerniveau zoveel rivaliteit en ruzie  ruzie :-\ :-\ :-\. Die corat een oplichter en met noodweer kunnen jullie het ook al niet vinden ... what's gebeurd??!!
Winter is coming

Armand

Okee... De minimumtemperatuur komt slechts één keer onder de gemiddelde etmaaltemperatuur (zwarte lijn).

Scully

Citaat van: flyerke op wo 23 dec 2015 - 11:42
wist niet dat er op weerniveau zoveel rivaliteit en ruzie  ruzie :-\ :-\ :-\. Die corat een oplichter en met noodweer kunnen jullie het ook al niet vinden ... what's gebeurd??!!


;)Het is net het echte leven!! Zoals ik altijd tegen mijn verwarmingkat zeg.... beetje lief zijn!!

Arend

Citaat van: Joep op di 22 dec 2015 - 20:38
Wordt het in ieder geval een steenkoude oud en nieuw

Ook in de 00z van vanmorgen tovert CMC GEM weer wat bijzonders uit de hoge hoed: 1 januari een ijsdag volgens onderstaand meteogram voor Amsterdam. Ben toch bang dat GEM maar even op het reservebankje moet, maar zo'n tegendraads model is natuurlijk af en toe wel leuk.  ;)
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

xzaz

Er begint wel een trend te ontstaan op 1 januari. Nieuwe ronde nieuwe kansen zeg maar.
De winter is nog niet eens begonnen!

ron12

Als de verwachtingen zo blijven als nu verwacht, wordt December net zo warm als November en Oktober, en zelfs warmer dan afgelopen Aprilhttps://weerstatistieken.nl/hellmann BIZAR TOCH!!!
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Bacci

Citaat van: ron12 op wo 23 dec 2015 - 13:18
Als de verwachtingen zo blijven als nu verwacht, wordt December net zo warm als November en Oktober, en zelfs warmer dan afgelopen Aprilhttps://weerstatistieken.nl/hellmann BIZAR TOCH!!!

Das best gek inderdaad! en december verloopt nu 6 graden warmer dan normaal!

Unknown-user1778

Die Alpen foto is bizar genoeg en heb de diverse webcams gezien. Ik heb nog nooit zo weinig sneeuw in de Alpen gezien tijdens de kerstdagen. Onder de 2000 meter is het gewoon groen in diverse alpendelen, volgens mij zelfs de meeste. Ik wou alleen dat wij net zoveel zon hadden als hun.. Gelukkig pak ik nu nog ff een beetje mee tussen de wolken door :)

Powered by EzPortal