Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529382 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Zomerliefde

Citaat van: TMCThomas op do 17 dec 2015 - 21:10
Ben ik de enige die hier juist vreselijk depressief van word :(
Nee je bent niet de enige. Ik vind het echt verschrikkelijk, ik ben een zomerfan maar dit soort temperaturen vind ik echt absurd in december. Ik had gehoopt op wat sneeuw en ijs in deze maand maarja dat is er niet van gekomen. Gelukkig hebben we januari en februari nog en dan mag van mij in maart weer lekker warm worden. Zul je net zien, krijgen we constant noordenwind in de lente  :-[  :(  >:(

Zynex

Prachtig dagje zo. Wel jammer dat het in december is :( Ik mis gewoon die sfeer van sneeuw en ijs rond kerst.
Deze temperaturen voelen ook gewoon niet goed in mid dec. Krijg zo echt het gevoel dat het klimaat echt mis is.
( Is waarschijnlijk onzin want als de wind van het N/O zou komen, was het hier onwijs koud geweest.

Koen-IJM

Ongekend hoge temperaturen voor het huidige tijdstip in medio december. Plaatselijk nog steeds 15 graden. Benieuwd wat de pluim zo doet...

Bacci

Ik stop even met het volgen, zorgt alleen maar voor onnodige frustratie. Het weer voor de komende 2 weken is wel duidelijk.

TMCThomas


Unknown-user1778

blijft maar warm vind ik... weliswaar spreiding maar logisch op lange termijn maar die liggen toch allemaal nog tegen de 10 graden aan  >:( :'(

TMCThomas

Hoop dat de control gelijk heeft :)

mvdswaluw

Hopen dat de rest ook gaat afwijken...  ;)


joboy52

Citaat van: TMCThomas op vr 18 dec 2015 - 08:07
Hoop dat de control gelijk heeft :)


Wat is hier zo goed aan, voor winterweer?

ijzel


JerryL

Citaat van: Harry de Hond op do 17 dec 2015 - 18:31
Zeker bizar. Alles op zn kant.  ;D

Whahahaha humor! Valt er toch nog wat te lachen

winter67


Armand

CFS komt al dagen met hoge druk boven Europa. In de recente 00z run lukt het een paar keer erg goed om koudere lucht tot hier te krijgen (ook met sneeuwkansen). Termijn is natuurlijk te verweg, maar komt wel steeds wat vaker terug, dus het kan nog goed komen ;) Misschien... :P

Danny

Citaat van: Armand op vr 18 dec 2015 - 11:03
CFS komt al dagen met hoge druk boven Europa. In de recente 00z run lukt het een paar keer erg goed om koudere lucht tot hier te krijgen (ook met sneeuwkansen). Termijn is natuurlijk te verweg, maar komt wel steeds wat vaker terug, dus het kan nog goed komen ;) Misschien... :P

CFS is qua maandverwachting ook bijgedraaid voor januari. Van +1 a +2 naar -1 a -2 graden ten opzichte van de normale temperatuur. Dit past dus gezamenlijk in het beeld dat CFS het wel ziet zitten met de winter in het begin van het jaar 2016. Voor februari is de verwachting ook iets minder warm geworden. Van +1 a +2 naar temperaturen die gemiddeld op normaal uit komen.

Opvallend is wel de warmte in Rusland. Dit kan in mijn ogen best wel eens een teken zijn dat onze verwachte kou bij CFS niet uit deze hoek komt maar juist uit het noorden en daarmee er ook sneeuwkansen meekomen. Dit is zo even een korte interpretatie vanuit mijn kant.

Voorlopig moeten we dan hier maar even moet uit putten want van de pluim wordt ik als liefhebber van de seizoenen (en de bijbehorende extremen) niet warm.

TMCThomas

Citaat van: joboy52 op vr 18 dec 2015 - 09:11
Wat is hier zo goed aan, voor winterweer?
Had die van vanacht (02:00) erop gezet blijkbaar is hij veranderd naar 8:00 is hier indd. weinig goeds aan.

winter67

Citaat van: Danny op vr 18 dec 2015 - 11:08
CFS is qua maandverwachting ook bijgedraaid voor januari. Van +1 a +2 naar -1 a -2 graden ten opzichte van de normale temperatuur. Dit past dus gezamenlijk in het beeld dat CFS het wel ziet zitten met de winter in het begin van het jaar 2016. Voor februari is de verwachting ook iets minder warm geworden. Van +1 a +2 naar temperaturen die gemiddeld op normaal uit komen
Gelukkig ziet nao het ook

Ijsbloem

 :)CFS bijgedraaid ! Dat vind ik verrassend.
Hoop(sneeuw) dat dit uitkomt.
Echter, lijkt meer op straling-kou, hogedruk over en ten noorden van ons dus
meest droge kou.

Voor deze horrormaand en november zaten ze goed met de afwijkingen tot 4.C
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

winter67

Nieuwe gfs niet zo slecht kan natuurlijk nog kouder
Ec ongeveer met hetzelfde vervolg van gfs is niet goed, kan nog veranderen

Zomerliefde

Citaat van: Ijsbloem op vr 18 dec 2015 - 15:16
:)CFS bijgedraaid ! Dat vind ik verrassend.
Hoop(sneeuw) dat dit uitkomt.
Echter, lijkt meer op straling-kou, hogedruk over en ten noorden van ons dus
meest droge kou.

Voor deze horrormaand en november zaten ze goed met de afwijkingen tot 4.C
CFS is alweer bijgedraaid... :( :( :(

winter67

Het gaat weer spannend worden of kwakkel komt of het blijft zacht na 27e
Ec hetzelfde  ;)

Powered by EzPortal