Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529667 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

JerryL

Citaat van: Marsel op wo 16 dec 2015 - 08:33
Tropische lucht komt as we speak het land in gedenderd. Grof geweld hoor, het is hier te Woensdrecht inmiddels bijna 12C(!). Zeer vochtig ook met een Td rond 11C. Vogels zongen vanmorgen massaal hun ochtendliederen. Je waande je bijna op de druilerige lente-ochtend. En het wordt nog gekker de komende week, en dan met name morgen en het weekend....zowel 's nachts als overdag tussen 10 en 15C
Jammer voor de winterliefhebber, maar 2015 kunnen we straks zonder significant winterweer vaarwel zeggen. Ach, we hebben januari en februari nog ;).

Ik hoor straks de energiebedrijven nog het hardst janken! Ik heb werkelijk waar nog nooit (sedert 2010) zo weinig gas verbruikt in november/december.

Jasneker

We zien wel vaker een paar echte winters gevolgd door een paar pruts winters.
Gas verbruik van afrekenings datum juni tot nu toe 250 kuub, normal de laatste jaren 800 - 900  kuub voor een jaar, denk als dit zo doorgaat we wat lager uit komen....

Maar, het koudste deel moet nog komen, Januari en Februari dus maar niet te vroeg gejuicht met de gas rekening, en ik heb er wel wat voor over voor wat wits en ijsvloertje....
Temperatuur in Sneek nu bijna 10 graden, boven nul, onvoorstelbaar...

winter67

Citaat van: Jasneker op wo 16 dec 2015 - 11:40
We zien wel vaker een paar echte winters gevolgd door een paar pruts winters.
Gas verbruik van afrekenings datum juni tot nu toe 250 kuub, normal de laatste jaren 800 - 900  kuub voor een jaar, denk als dit zo doorgaat we wat lager uit komen....

Maar, het koudste deel moet nog komen, Januari en Februari dus maar niet te vroeg gejuicht met de gas rekening, en ik heb er wel wat voor over voor wat wits en ijsvloertje....
Temperatuur in Sneek nu bijna 10 graden, boven nul, onvoorstelbaar...
bij de recentelijke pluim word december de warmste maand ooit
Zeetemperatuur gaat ook records breken
Gelukkig laat gfs het wel zien je word toch depressief van dit weer

GeneralDuke

Citaat van: winter67 op wo 16 dec 2015 - 11:47
[...] Zelfs januari lijkt boven normaal te verlopen [...]

Heb je daar kaartjes voor? Heb ik gemist denk ik...
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Jan van Ooijen

Lekker!!!


Zou het dan eindelijk goed gaan komen op de laatste dag van het jaar? Een prachtig hogedrukgebied staat er momenteel op de kaarten echter zien wij die nog liever iets meer naar Scandinavië trekken.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

zorba

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 16 dec 2015 - 12:40
Lekker!!!

Zou het dan eindelijk goed gaan komen op de laatste dag van het jaar? Een prachtig hogedrukgebied staat er momenteel op de kaarten echter zien wij die nog liever iets meer naar Scandinavië trekken.


Nah liever niet, geen zin in koude handen de 31e :P
Onweersdagen 2013: 29 | 2014: 39 | 2015: 30 | 2016: 26 | 2017: 17 | 2018: 13 | 2019: 17 | 2020: 10 | Onweersdagen 2021: 0

Armand

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 16 dec 2015 - 12:40
Lekker!!!


Zou het dan eindelijk goed gaan komen op de laatste dag van het jaar? Een prachtig hogedrukgebied staat er momenteel op de kaarten echter zien wij die nog liever iets meer naar Scandinavië trekken.


Niet gaan zeuren over precieze locatie van hogedrukkernen, haha ;)

Laat het eerst nog maar een tiental runs terugkomen en tevens ook bij EC verschijnen en daarna kunnen we verder kijken ;)

Jan van Ooijen

Citaat van: Armand op wo 16 dec 2015 - 12:51
Niet gaan zeuren over precieze locatie van hogedrukkernen, haha ;)

Laat het eerst nog maar een tiental runs terugkomen en tevens ook bij EC verschijnen en daarna kunnen we verder kijken ;)

Haha daar heb je ook weer gelijk in. Zal mijn mond houden  ::)
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ijsbloem

Ja lekkerrrrr  Jan zo'n zoveelste pan met gebakken lucht :)
En v.w.b. die energierekening:; die bedrijven belazeren volgens mij de boel.
Zal je straks zien dat je naar verhouding minder terug krijgt dan waar je daadwerkelijk recht op hebt.

Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Joep

Heerlijk ik hou van de kleur blauw  :)


Jan van Ooijen

Citaat van: Ijsbloem op wo 16 dec 2015 - 12:57
Ja lekkerrrrr  Jan zo'n zoveelste pan met gebakken lucht :)
En v.w.b. die energierekening:; die bedrijven belazeren volgens mij de boel.
Zal je straks zien dat je naar verhouding minder terug krijgt dan waar je daadwerkelijk recht op hebt.

Die energierekening dat die minder is bij warmer weer is een fabeltje, je bent tenslotte per saldo duurder uit ieder jaar
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ron12

Bizar dit, eerste helft van Januari gaat warm zo niet warmer verlopen dan December, Eerste helft winter gaat 5 a 8 graden boven normaal uit komen in west Europa. Op naar de warmste winter ooit. Zo juist op de Duitse radio.  :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Joep

Prognoses zien een zeer sterk Hoog (zoals Jan al zei) opkomen en de positie kan eventueel gunstig worden voor een eerste  Oost-stroming

Kaartje Dennis oosterwolde

winter67

Nou al die positiviteit de prullenbak in oper koudste lid in nieuwe gfs pluim 31 dec pas meer leden voor kou laat ik expres niet zien te ver weg gemiddeld zit dan rond 6

Mrkos

Citaat van: winter67 op wo 16 dec 2015 - 13:28
Nou al die positiviteit de prullenbak in oper koudste lid in nieuwe gfs pluim 31 dec pas meer leden voor kou laat ik expres niet zien te ver weg gemiddeld zit dan rond 6

Anders ga jij even bij een psych lopen ofzo, man eindelijk een lichtpuntje weet jij het er weer een negatieve draai aan te geven. De winter komt vanzelf, kop op!

Eifel

Citaat van: Mrkos op wo 16 dec 2015 - 14:42
Anders ga jij even bij een psych lopen ofzo, man eindelijk een lichtpuntje weet jij het er weer een negatieve draai aan te geven. De winter komt vanzelf, kop op!
Beetje een ongepaste opmerking. Eindelijk een licht puntje?. Man de Winter is pas net begonen.

Mrkos

Citaat van: Eifel op wo 16 dec 2015 - 14:51
Beetje een ongepaste opmerking. Eindelijk een licht puntje?. Man de Winter is pas net begonen.
Hé ik bedoel het niet negatief hé. Daarom de winter is pas net begonnen, dus laten we het beste hopen en hopen dat zo'n kaart hierboven uit gaat komen!

xzaz

Citaat van: Eifel op wo 16 dec 2015 - 14:51
Beetje een ongepaste opmerking. Eindelijk een licht puntje?. Man de Winter is pas net begonen.
De winter is over 2 maanden op de kaarten alweer over. We zitten alweer in januari :) Laten we dat H'tje boven Moskou maar houden; dan hebben we nog iets om over naar huis te schrijven.
De winter is nog niet eens begonnen!

winter67

Citaat van: Mrkos op wo 16 dec 2015 - 14:42
Anders ga jij even bij een psych lopen ofzo, man eindelijk een lichtpuntje weet jij het er weer een negatieve draai aan te geven. De winter komt vanzelf, kop op!
Als jij dat al een lichtpuntje vind is elk model wel een lichtpuntje namelijk bij elk model zie je wel een lid die voor winter gaat nu is het (eenmalig) oper natuurlijk wil ik dat het uitkomt maar realiseer wel dat die kans maar 6% is en negativiteit mag ook in zo'n topic daarom heet het ook discussie topic  ;)

Mrkos

Dat klopt alleen je hoeft het niet steeds te herhalen.  ;) we willen allemaal winter.

Powered by EzPortal