Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529849 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Zynex

Ben al 3 jaar aan het wachten op een winter hier  :-X Echt vreselijk dit.

Ijsbloem

 8) Nu moet ik toch ff reageren.
Toen ik in oktober en november mijn verhaal over de komende her_._._ehh 'k bedoel
winter plaatste werd er door sommigen hier nogal depri op gereageerd, ook was dit
een lange termijnverwachting en dus ? (veels te ver weg riep men)Want het verhaal strookte niet
met de hoop op winterweer die sommigen op de kaarten zagen en om zover te kijken._._._?
Echter:;tot nu toe loopt alles helaas volgens verwachting .
Toen ik die verwachting  plaatste werd ik door sommigen bestempeld als winterhater  :-* :-*
Ondanks of juist omdat het een Winterforum is hoort slecht winternieuws helaas ook in Wintertopic thuis.

En Reutel, die winterverwachting die je plaatste komt van Wintersportweerman , Hajo dus niet van Putto.
Op weg naar weer wat koudere winters ?
Zou zo maar kunnen , te beginnen in winter 2017.

Joep

Bijna ongeloofwaardige run ECMWF van 16 graden op 20 december in de nacht!!!


Joep

Dit is GFS op zelfde tijdstip

TMCThomas


Jan van Ooijen

Als we gewoon nuchter en realistisch denken dan is december al afgeschreven of er moet zo'n ommekeer komen. Helaas zie ik dat niet zitten
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

GeneralDuke

Citaat van: Joep op vr 11 dec 2015 - 21:28
Bijna ongeloofwaardige run ECMWF van 16 graden op 20 december in de nacht!!!

Lol die weet het ook niet meer.
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

winter67

Is dit normaal in Turkije evt kans op lake effect?


zwoof

Citaat van: TMCThomas op vr 11 dec 2015 - 22:28
Nieuwe pluim


Och,  de soep wordt nooit zo heet gegeten als ie wordt opgediend. Ook in deze pluim lijkt dat van toepassing. De oper staat namelijk wel op een eilandje met die 16 graden. De reële verwachting op basis van de pluim is op dit moment 10 /11 graden max in deze periode.  ;)

Armand

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 11 dec 2015 - 23:09
Als we gewoon nuchter en realistisch denken dan is december al afgeschreven of er moet zo'n ommekeer komen. Helaas zie ik dat niet zitten

Ik denk precies hetzelfde. Geldt trouwens ook voor de rest van Europa, muv Turkije, Rusland en mogelijk nog een deel van Oost-Europa. Maar het grote deel van Europa gaat toch een (zeer) zachte decembermaand neerzetten.

xzaz

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 11 dec 2015 - 23:09
Als we gewoon nuchter en realistisch denken dan is december al afgeschreven of er moet zo'n ommekeer komen. Helaas zie ik dat niet zitten
Maar maar, de winter moet nog beginnen!  :P

Nee serieus, december is qua winterweer verloren die kunnen we afschrijven. We kunnen ons gaan focussen op het weer met oud en nieuw :)

Citaat van: ron12 op vr 11 dec 2015 - 20:30
Sneeuwval bij maanlicht  Zullen we dit nog deze winter te zien krijgen, vrees van niet :(
Dit zullen we nooit te zien krijgen; want het is nep :)
De winter is nog niet eens begonnen!

Armand

Nee, GFS oper ziet het helaas ook nog niet zitten. Eens kijken wat de andere leden gaan doen dadelijk. Kans op winterweer in december ligt dicht tegen de 0% aan. (mij hoor je trouwens nooit 0% zeggen, want dat bestaat namelijk niet, er is altijd kans dat er iets onverwachts gebeurt, ook al is die kans 0,00001% ;) )

Jasneker

Ik ben verbaasd van alle negativiteit hier.

Begin December met nog 10 - 12 weken te gaan voor de wnter aan het eind is, in 5 dagen kunnen de kaarten volledig veranderen.
Ja, het is best mogelijk dat we een pruts winter krijgen, we leven in een gematigd zee klimaat ...
Het is net zo goed mogelijk dat de kaarten over 5 dagen volledig anders liggen, we weten dat December niet een maand is dat de winter op zijn koudst is, toch?.

Ik voorspel niks, verder als 5 dagen vooruit kijk ik niet, de rest regelt de Natuur,

Blijf positief, concentreer je op de komende feestdagen en in Januari/Februari zien we wel wat er komt.
Niet gaan huilen voor het eind Maart is ;)

Armand

Citaat van: Jasneker op za 12 dec 2015 - 12:07
Ik ben verbaasd van alle negativiteit hier.

Begin December met nog 10 - 12 weken te gaan voor de wnter aan het eind is, in 5 dagen kunnen de kaarten volledig veranderen.
Ja, het is best mogelijk dat we een pruts winter krijgen, we leven in een gematigd zee klimaat ...
Het is net zo goed mogelijk dat de kaarten over 5 dagen volledig anders liggen, we weten dat December niet een maand is dat de winter op zijn koudst is, toch?.

Ik voorspel niks, verder als 5 dagen vooruit kijk ik niet, de rest regelt de Natuur,

Blijf positief, concentreer je op de komende feestdagen en in Januari/Februari zien we wel wat er komt.
Niet gaan huilen voor het eind Maart is ;)

Dat klopt zeker, kaarten kunnen nog omdraaien (vandaar dat ik nooit 0% zeg :D )

Maar... als je toch gaat kijken naar verschillende LT modellen, ben ik de afgelopen dagen geen één run tegengekomen, van welk model dan ook, wat voor echt winterweer gaat in een periode tot en met de jaarwisseling.

Daarna is weer alles mogelijk.

Joep

Gisteren in de run van GFS nog 16 graden nu  7-9 graden op zelfde tijdstip...sja


winter67

Citaat van: Jasneker op za 12 dec 2015 - 12:07
Ik ben verbaasd van alle negativiteit hier.

Begin December met nog 10 - 12 weken te gaan voor de wnter aan het eind is, in 5 dagen kunnen de kaarten volledig veranderen.
Ja, het is best mogelijk dat we een pruts winter krijgen, we leven in een gematigd zee klimaat ...
Het is net zo goed mogelijk dat de kaarten over 5 dagen volledig anders liggen, we weten dat December niet een maand is dat de winter op zijn koudst is, toch?.

Ik voorspel niks, verder als 5 dagen vooruit kijk ik niet, de rest regelt de Natuur,

Blijf positief, concentreer je op de komende feestdagen en in Januari/Februari zien we wel wat er komt.
Niet gaan huilen voor het eind Maart is ;)
Doe ik ook niet, ik ben gewoon realistisch, er lijkt gewoon geen einde te komen aan zw stroming tot aan 31/12, en verwacht sowieso geen horror winter meer misschien winter prikjes, zeewater ook VEELS te hoog waardoor we echt een noodgedwongen no stroming moeten hebben met nw word het niets zolang zeewater warm is, ik schat de kans op een echte winterperiode 30%. Ook met zo'n zw stroming kan je best 10 dagen vooruit kijken, want de kans is zeer klein dat het stopt voor 2016

winter67

Citaat van: Joep op za 12 dec 2015 - 12:31
Gisteren in de run van GFS nog 16 graden nu  7-9 graden op zelfde tijdstip...sja
Nee hoor was ec in dit is in de nacht..

Joep

Citaat van: winter67 op za 12 dec 2015 - 12:37
Nee hoor was ec in dit is in de nacht..
klopt je hebt gelijk, hier het juiste kaartje :)

GeneralDuke

Citaat van: Joep op za 12 dec 2015 - 12:43
klopt je hebt gelijk, hier het juiste kaartje :)

Nog steeds vrij warm
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Koen-IJM

2% kans op een ijskoude kerst  :)

Powered by EzPortal