Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529388 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

Extremissimorum


Bacci

Citaat van: winter67 op vr 04 dec 2015 - 23:17
Koning winter :)

Yeey, regen en nog meer regen.

Citaat van: vossejongk op vr 04 dec 2015 - 22:56
Nieuwe pluim is best goed hoor

Edit: voor wie 'm niet goed vinden, gemiddelde temp is 4 graden en daar ligt de mediaan ook.

Waar lees jij 4 af? meer 6/7 graden gemiddeld.

winter67

Citaat van: Bacci op za 05 dec 2015 - 00:19
Yeey, regen en nog meer regen.


Nee hoor de kaart geeft een mooie ijsdag aan, nieuwe gfs is pas bagger

Bacci

Citaat van: winter67 op za 05 dec 2015 - 00:33
Nee hoor de kaart geeft een mooie ijsdag aan, nieuwe gfs is pas bagger

Ah is zeker niet de hoofdrun dan?

Armand

Ec komt misschien met een flink pak sneeuw op 13 dec. heb geen sneeuwkaart maar als ik de gewone kaarten bekijk lijkt dat wel zo. (Onderduikend laagje)

winter67

Pluim word nu kouder gemiddeld eerst 8-7 nu 6
En windkaart vanaf 13e "kansje" einde zw stroming

Zomerliefde

Citaat van: winter67 op za 05 dec 2015 - 10:11
Pluim word nu kouder gemiddeld eerst 8-7 nu 6
Die oper duikt wel lekker nou. Hopen dat er meer leden volgen en dat we dan winter krijgen!!


Ries

Periode 12 tot 14 dec. lijkt kantelpunt te worden: of doorgaan met zachte weer, of toch wat winterser. Leden van de pluimen zijn al behoorlijk aantal berekeningen vanaf die dagen heel gespreid rond het gemiddelde, grote onzekerheid dus en dus een strohalmpje om aan vast te klampen  :P

Joep

ECMWF met sneeuw voor Limburg na volgend weekend


Joep

Citaat van: Armand op za 05 dec 2015 - 09:14
Ec komt misschien met een flink pak sneeuw op 13 dec. heb geen sneeuwkaart maar als ik de gewone kaarten bekijk lijkt dat wel zo. (Onderduikend laagje)
Misschien 14 december voor Limburg  ;)

Armand

Citaat van: Joep op za 05 dec 2015 - 11:47
Misschien 14 december voor Limburg  ;)

Ja die kaarten van 14 december bedoelde ik, had me een dag vergist ;). Oper staat er wel helemaal alleen voor. In deze periode is een omslag naar wat kouder weer niet geheel onmogelijk.

winter

Klopt een goede run van de ECMWF deze ochtend waarin toch een winterse setting naar voren komt. Wel grote spreiding. Maar een 50% kans op temperaturen van rond de +-3 graden overdag en snachts lichte vorst. Zelfs vorstdagen die ondersteund worden door 3 a 5 leden !

Bacci

Inderdaad, alles ziet er eindelijk wat beter uit.

Joep

GFS op lange termijn ook niet slecht


gilleeesss

Citaat van: Bacci op za 05 dec 2015 - 13:17
Inderdaad, alles ziet er eindelijk wat beter uit.

Maar voor hoelang? T zou niet de eerste keer zijn dat de kaarten met ons kloten speelt :) verder dan 5 dagen heeft toch geen nut, enkel als er een patroon in zit van meerdere runs (zowel GFS als ECMWF)

Deadmau5


Bacci

Citaat van: gilleeesss op za 05 dec 2015 - 13:43
Maar voor hoelang? T zou niet de eerste keer zijn dat de kaarten met ons kloten speelt :) verder dan 5 dagen heeft toch geen nut, enkel als er een patroon in zit van meerdere runs (zowel GFS als ECMWF)

Ja idd, dat is dan weer de volgende stap. Maarja nu hebben weer iets om te volgen (en kunnen we virtueel genieten :P)

menzo

Citaat van: Joep op za 05 dec 2015 - 13:43
GFS op lange termijn ook niet slecht
Ik zit van 18de tot 21ste in Stockholm, hopen op sneeuw!

Deadmau5

ja aub hou die lange termijn er buiten, niemand heeft nood aan fucking kaarten van 6285 uur vooruit

Invicta

Citaat van: Deadmau5 op za 05 dec 2015 - 14:07
ja aub hou die lange termijn er buiten, niemand heeft nood aan fucking kaarten van 6285 uur vooruit

Misschien moet je voor jezelf spreken

Powered by EzPortal