Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529748 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Tower

Winter is nog niet begonnen, dat gebeurd 21 dec pas.
Daar voor is het nog herfst en er kan nog van alles gebeuren. De kaarten verschillen per dag.

Hector Pascal

Citaat van: Tower op do 03 dec 2015 - 10:56
Winter is nog niet begonnen, dat gebeurd 21 dec pas.
Daar voor is het nog herfst en er kan nog van alles gebeuren. De kaarten verschillen per dag.
Als je dan van de astronomische winter uitgaat, dan begint deze op 22 december. ;)
En let op mijn woorden, rond deze datum zal het ook winter worden...
Nul bestaat niet.

GeneralDuke

Citaat van: Hector Pascal op do 03 dec 2015 - 11:02
Als je dan van de astronomische winter uitgaat, dan begint deze op 22 december. ;)
En let op mijn woorden, rond deze datum zal het ook winter worden...

Ik hoop met je mee, een pak sneeuw van 30cm zodat de Kerst wit is, en dan 3 weken de diepvries in ;D
Script voor Hellmanngetallen: https://github.com/GeneralDuke9/Hellmann

Mrkos

Ik hoor overal dat dieren zoals katten, honden maar ook boederijdieren een dikkere vacht hebben dan normaal, volgens de boeren volgt er dan een strenge winter... Laten we het hopen... :)

Hector Pascal

Citaat van: Mrkos op do 03 dec 2015 - 11:27
Ik hoor overal dat dieren zoals katten, honden maar ook boederijdieren een dikkere vacht hebben dan normaal, volgens de boeren volgt er dan een strenge winter... Laten we het hopen... :)
Dat klinkt mooi, maar is natuurlijk grote onzin. ;D
Nul bestaat niet.

ron12

Winter verloopt nog weken lang 3 a 4 graden warmer dan normaal.http://wetter.de/cms/die-winterproognose-20152016-2565101.html Kortom anti winterjassen weer  :(  :'(
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Lucifer

Citaat van: Mrkos op do 03 dec 2015 - 11:27
Ik hoor overal dat dieren zoals katten, honden maar ook boederijdieren een dikkere vacht hebben dan normaal, volgens de boeren volgt er dan een strenge winter... Laten we het hopen... :)

Ja. En als uw hond in mei kaal is, wordt het een hete zomer. Of hij is ziek.   :)

ron12

Citaat van: Lucifer op do 03 dec 2015 - 12:30
Ja. En als uw hond in mei kaal is, wordt het een hete zomer. Of hij is ziek.   :)
Haha, ik vindt kou helemaal niet erg ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Mrkos

Citaat van: Lucifer op do 03 dec 2015 - 12:30
Ja. En als uw hond in mei kaal is, wordt het een hete zomer. Of hij is ziek.   :)
Haha bijvoorbeeld ;) Hoor het alleen steeds vaker, we will see ;)

JerryL

Citaat van: Mrkos op do 03 dec 2015 - 13:01
Haha bijvoorbeeld ;) Hoor het alleen steeds vaker, we will see ;)

We hebben zoveel volkswijsheden over het weer, enkele zijn gebundeld in de EnkhuizerAlmanak. Maar of het waar is?

Citaatje van De Dijk: Wie veel roept lult ook wel eens raak, wie dat niet doet lukt dat niet zovaak. Destemeer wijsheden, hoe groter de kans dat er eentje klopt.

NewWeatherfan

Citaat van: GeneralDuke op do 03 dec 2015 - 11:10
Ik hoop met je mee, een pak sneeuw van 30cm zodat de Kerst wit is, en dan 3 weken de diepvries in ;D

:-[ 1e dag 300 km in de auto 2e 150 km in de auto

jaarwisseling op de weg

laat de diepvries en de sneeuwpret maar even wachten tot het nieuwe jaar

JerryL

Citaat van: NewWeatherfan op do 03 dec 2015 - 16:24
:-[ 1e dag 300 km in de auto 2e 150 km in de auto

jaarwisseling op de weg

laat de diepvries en de sneeuwpret maar even wachten tot het nieuwe jaar

Tsja ieder zo zijn/haar wensen. Ik duim alsnog voor sneeuw, al is het alleen maar omdat het waarschijnlijker is dat de wens van NewWeatherfan eerder uitkomt.

winter67

En de volgende winterse kaart
Eerst (natte) sneeuw

Gfs pluim Duisburg

Armand

Is best een mooie run van GFS, eerst sneeuwbuien gevolgd door hogedruk die zelfs richting Scandinavië lijkt te lopen. Eens kijken van de rest van de leden gaat doen.

EDIT: Pluim is niet veel veranderd, misschien zelfs nog wat warmer geworden. GFS oper zit deze dagen helemaal onderin.

Edwin

Voorlopig gewoon een aan de warme kant zijnde herfst. Geen winter te bekennen...
Never Stop Exploring

Joep

Gfs weer sneeuw op de kaarten, wel ver weg

winter

Pluim van ECMWF ook iets koeler. Met ook een aantal leden met hierbij Control een soort van winterse setting.

Edwin

Citaat van: winter op do 03 dec 2015 - 23:23
Pluim van ECMWF ook iets koeler. Met ook een aantal leden met hierbij Control een soort van winterse setting.

Herfst bedoel je?
Never Stop Exploring

dondertje127

Ik voel het alweer hangen. In de verste verte geen winter te bekennen. Echt niks zo :(

JerryL

Citaat van: dondertje127 op vr 04 dec 2015 - 01:34
Ik voel het alweer hangen. In de verste verte geen winter te bekennen. Echt niks zo :(

Ach twee jaar geen sneeuw, dan kunnen we wel handelen met dit soort negatieve settingen. We kunnen alleen maar bidden (''hopen'' voor de atheïsten). Ik reken nog steeds op een omslag vanaf aankomende week. Niets zo veranderlijk als het weer.

Powered by EzPortal