Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529419 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.


JustSmile

 8) Seau.. Is het alweer winter? Volg en lees regelmatig bij jullie veel over het weer. Als de winter in aantocht is.. dan moet ik even iets posten. Wanneer is de 11 Stedentocht?  :P  Gisteren nog even "trip down memory lane" met een ex-collega vrijdag 25-11-2005. Veul SNEEUW!

Tower

Wat een sneeuw toen ....17 dec 2009 in groningen


Armand

Komend weekend kans op een winterprikje, daarna waarschijnlijk weer temperaturen rond normaal (7 tot 10 graden), met een kleine kans op een nieuw winterprikje. Winterweer zit er voorlopig nog niet echt in.

Jan van Ooijen

Nu alleen het noorden wat winterse neerslag

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

JerryL

Citaat van: Tower op wo 18 nov 2015 - 07:48
Wat een sneeuw toen ....17 dec 2009 in groningen


Weet je zeker dat dit geen 2010 was? Toen was immers de landelijke sneeuwinvasie.

Marsel

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 18 nov 2015 - 08:32
Nu alleen het noorden wat winterse neerslag

Niet blind staren op die kaartjes. Ga er met een FZL van rond 2500ft, theta-W850 1 a 2C, theta-E850 10-15C en diktewaarden 516-524 Dam (1000-500) maar gewoon vanuit dat bij elke pittige bui die vanaf zaterdagochtend valt er van alles aan winterse neerslag bij kan zitten. Ongeacht locatie. Zal (naast standaard regen) met name korrelhagel zijn maar in geval van intense buien is wat natte sneeuw landinwaarts niet uitgesloten. Meer dan dat moeten we ook eigenlijk niet verwachten met die aanlandige aanvoer vanaf de warme plas en Tx zeer royaal in de plus...

winter67

Zoals verwacht winterweer komt er niet

Zomerliefde


Marsel

Citaat van: Zomerliefde op wo 18 nov 2015 - 10:26
bagger pluim zeg.

Als we volgende week rap naar die 7-10C gaan (lijkt me zeer aannemelijk overigens) komt die warmste November allertijden wellicht toch dichterbij dan menigeen in deze tijd van het jaar zou willen...

Hector Pascal

Citaat van: Marsel op wo 18 nov 2015 - 10:32
Als we volgende week rap naar die 7-10C gaan (lijkt me zeer aannemelijk overigens) komt die warmste November allertijden wellicht toch dichterbij dan menigeen in deze tijd van het jaar zou willen...
Wellicht gevolgd door de koudste december allertijden... ;)
Nul bestaat niet.

JerryL

Citaat van: Hector Pascal op wo 18 nov 2015 - 11:38
Wellicht gevolgd door de koudste december allertijden... ;)

Hopen is het enige wat we kunnen. Wordt tijd dat Groenland even flink wat water dropt in de golfstroom, hebben wij ook eens een lekkere winter. Gezeik altijd met die kut golfstroom-warmte.

Kunnen we Groenland niet even naar beneden duwen? Hahahahaha

Tower

En het is nog niet eens winter :P

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

lander20

het is nog maar november :) gelukkig

Lothiriel

Ik ben dat warme weer echt helemaal beu :(. Voor mij kan de winter niet snel genoeg beginnen. Echte winter dan, geen 5-10 graden want dan heb ik zelfs nog liever gewoon zonnetje en warm weer erbij.

Gelukkig was er zoveel wind dan vorige nacht - eens wat afwisseling. Want al weken aan het stuk hetzelfde saaie weer.
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

pascal

Als ik zo naar de NAO en AO index kijk, komende 2 a 3 weken GEEN winterprikje meer, geduldig afwachten.

Armand

Citaat van: pascal op wo 18 nov 2015 - 17:27
Als ik zo naar de NAO en AO index kijk, komende 2 a 3 weken GEEN winterprikje meer, geduldig afwachten.

Er kan best nog wel een winterprikje komen de komende 2 à 3 weken, al is de kans daarop met de run kleiner aan het worden. Een positieve (N)AO index heeft hier niet zoveel met te maken, want komende zaterdag/zondag is de (N)AO index ook gewoon positief. Het geeft wel aan dat de kans op een blokkade zodanig klein is, dat er geen standvastig winterweer kan plaatsvinden.

Nopie

Ondertussen vandaag weer het zoveelste warmte record verbroken deze maand. http://www.telegraaf.nl/teleweer/24760111/__Warmste_18_november_ooit__.html

Nu maar hopen dat vanaf december koude records gebroken gaan worden. Al vrees ik dat deze winter weer bagger gaat worden.

pascal

Nieuwe EC, WC tot ongeveer half december  :'(

Powered by EzPortal