Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 529944 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Tower

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 15 nov 2015 - 21:43
Zuiden van Nederland nu in de berekeningen wat sneeuw betreft aanstaande zaterdag


Wat zijn de temperaturen ?

Jan van Ooijen

Citaat van: Marc.S op zo 15 nov 2015 - 21:51
Hopelijk verplaatst het zich nog een beetje noordwaarts 8)

Paar dagen later het noorden aan de beurt volgens de recente berekeningen, even zien wat daar weer van over blijft



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Vind het toch allemaal een beetje gek, aangezien ik hier zo'n beetje over gedroomt heb (toen de vooruitzichten nog saai waren), echt heel raar. Maarja tis allemaal nog ver weg (en in mijn droom zag ik het nog niet daadwerkelijk sneeuwen (of misschien heel wazig)).

Joep

Jan het lukt me niet om je persoonlijk een bericht te sturen maar
waarom worden berichten die ik plaats verwijderd???

Edit Jan: Noodweer was je al bekend en laten we over die andere maar zwijgen even ;)

jeffrey83

Citaat van: jeffrey83 op zo 15 nov 2015 - 13:28
Sorry. Tijdje niet actief geweest...

Edit Jan: Zie facebook ;)

Oké :)

Edit: welke Facebook?  Ik zie door de pagina's in het facbookbos de bladeren niet meer liggen :) en was dus ook nog geen lid ;)

Edit Jan: Heb even mail gestuurd naar je

Jan van Ooijen

Citaat van: Bacci op zo 15 nov 2015 - 21:58
Vind het toch allemaal een beetje gek, aangezien ik hier zo'n beetje over gedroomt heb (toen de vooruitzichten nog saai waren), echt heel raar. Maarja tis allemaal nog ver weg (en in mijn droom zag ik het nog niet daadwerkelijk sneeuwen (of misschien heel wazig)).

Gek is het niet hoor, alleen nu nog werkelijkheid worden ;) Temperaturen mag allemaal wel ietsjes kouder

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

winter67

Zat onzekerheid al
Zuid-oost natuurlijk het mooist

Joep


Jan van Ooijen

Citaat van: Joep op zo 15 nov 2015 - 22:31
Koude pluim

Gaat er inderdaad een stukje beter uitzien. Zit eigenlijk te wachten op een stukje van Wintersportweerman
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci


winter67

Citaat van: Bacci op zo 15 nov 2015 - 22:41
Gaat de goeie kant op!!  :)
Vind het juist slecht meer leden gaan voor temperaturen voor normaal ook lijkt de wind 2 dagen uit nw te komen, daarna draait de wind naar alle waarschijnlijkheid naar w, wat temperaturen rond normaal oplevert, ja ik weet het ik ben nu pessimistisch maar ik geloof er niet in als je echt de winter in wilt gaan moet de wind uit het oosten komen en die kans lijkt maar 10%, nw-w altijd onstabiel zeewater ook veels te warm om echt koude lucht voor een lange tijd te verwachten

Dus kortom ik verwacht 2 koude dagen met natte sneeuw daarna richting normaal

lander20

die pluim die ik poste is van Limburg in BE :)

op lange termijn is alles mogelijk van 1-10° met een gemiddelde van 5° :)

pietjelol

Citaat van: winter67 op zo 15 nov 2015 - 22:48
Vind het juist slecht meer leden gaan voor temperaturen voor normaal ipv beneden zoals de ochtend pluim
Ag ik kijk eigenlijk niet verder dan 1/1,5 week vooruit. De rest is toch te lange termijn.

winter67

Dit is tenminste een stuk beter no wind en temperatuur rond 18.00 onder 0

winter

Vraagje vertelt Johann nog steeds dingen op dit weerforum of heeft die daar geen tijd meer voor. Heb het eigenlijk alleen over het winterforum :P
Wel mooi om te zien dat het toch wat meer richting winterweer toe gaat!!!

Jan van Ooijen

Lees het gehele artikel op Wintersportweerman

Komende zaterdag onstuimig dagje maar laten we uitgaan van regen

Even puur kijkend naar de situatie in de Lage Landen zien we echt als leukste dag in de berekeningen komende zaterdag. Alles wijst naar die dag als climax van een temperatuurcrash die ons een nieuw "klimaatje" binnenbrengt. Sneeuw is buiten de Ardennen echt een twijfelgeval. En zelfs als het komt zal het niet blijven liggen en zal er al snel weer regen volgen.



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

jeffrey83

Leuk!  Wordt een interessante dag zaterdag! Van mij hoeft het nu ook nog niet te vallen, doe dat maar ergens eind december ;) maar flink koudere temperaturen zijn welkom dan kan het water alvast wat afkoelen voor die elfsteden toch die op 18 januari verreden wordt (of ik verlies een paar speciaal biertjes aan een weddenschap ;))

Jan van Ooijen

Het zal in ieders geval geen spits worden zoals op 29 november 2010. Temperaturen op hoogte en de dp's werken niet echt mee
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Nieuwe run nu alleen wat winterse neerslag voor het noordoosten

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Zondag ziet het er dan wel weer ietsjes beter uit, maar veel moeten we er nog niet van verwachten. Dauwpunten zijn in orde ( -2 tot -4), 2m temperatuur rond het vriespunt en op 1500 meter -5.




Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal