Winter discussietopic 2015-2016

Topic gezien door 528306 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, zo 06 sep 2015 - 10:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Jelle

Oké jongens, ik weet dat we heel graag willen maar de pluim van het GFS valt gewoon NIET om te praten. Er gaan 2 tot 3 leden voor winters weer, nog eens 2 tot 3 voor licht winters weer en de rest is allemaal te zacht. Houd elkaar alsjeblieft niet voor de gek..!

Jelle

En blijven duimen natuurlijk. Dat doe ik ook  ;D

Harry de Hond

Citaat van: Jelle op zo 27 dec 2015 - 18:52
Oké jongens, ik weet dat we heel graag willen maar de pluim van het GFS valt gewoon NIET om te praten. Er gaan 2 tot 3 leden voor winters weer, nog eens 2 tot 3 voor licht winters weer en de rest is allemaal te zacht. Houd elkaar alsjeblieft niet voor de gek..!

Wel top dat je verhaal met plaatjes wordt ondersteund.
Juist.

Jelle

Citaat van: Harry de Hond op zo 27 dec 2015 - 19:07
Wel top dat je verhaal met plaatjes wordt ondersteund.

Pluim staat op de vorige pagina onderaan!

Harry de Hond

Citaat van: winter67 op zo 27 dec 2015 - 18:44
Pluim niks veranderd minder koude leden op termijn
Citaat van: Jelle op zo 27 dec 2015 - 19:10
Pluim staat op de vorige pagina onderaan!
Prima pluim toch, voor de tijd van het jaar?
Juist.

winter67

Ec valt toch nog mee een eerste instantie slecht hoog vecht terug, geen West stroming wel is 1,ding zeker laagjes zullen gaan bepalen of we winter en sneeuw krijgen

Weerfreak 1337

De grens met winterkou op +192 uur in de huidige EC run ligt wel heel dichtbij. Ben benieuwd naar de volgende kaarten.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Joep

Nieuwe operationele uitvoer ECMWF handhaaft kans op winterkou begin januari.

Jan Visser

Bacci

Citaat van: Joep op zo 27 dec 2015 - 20:05
Nieuwe operationele uitvoer ECMWF handhaaft kans op winterkou begin januari.

Jan Visser

Das een flinke duik.

Borislav

Borislav Lekic

J

Na lange tijd ben ik er ook maar weer eens. Het is jammer dat op van die twijfelpluim momenten, ongeveer 5-7 dagen vooruit, die pluim dan niet gewoon een keer goed valt en het zich aanpast aan de koude leden, iets wat in 2009-2012 regelmatig gebeurde. Het lijkt gewoon niet te mogen, ook al zijn er nog wel wat kansjes.

Aan de andere kant, het heeft er nooit echt steady uitgezien, de komende eventuele winterse periode. De belangrijkste members van EC en GFS gaven dan wel regelmatig mooie plaatjes, in de pluim zag je vaak al dat het zeer broos was, beste wat ik zag was een 50-50 situatie in een pluim van GFS ergens in een bepaalde run, terwijl het bij EC 70-30 (in t voordeel van zacht oplossingen) bleef.

Het nare aan dit alles vind ik dat (wanneer dit mislukt) je weer helemaal opnieuw moet beginnen. Dus eerst weer de eerste tekenen van winter opspeuren in de pluim, dan het goed laten vallen, pluim die overtuigend moet worden binnen een betrouwbare periode. Vaak gaat dat laatste mis afgelopen jaren. Eer zo'n proces zover is zitten we alweer aan half januari.

Maargoed.. hopen op het beste dan maar, ook al is kerst voorbij.

Joep

Nieuwe run ECMWF laat eind volgend weekend zeer koude lucht net buiten Nederland zien [1 van 4]

Uiteindelijk zorgt een lagedrukgebied ervoor dat deze zeer koude lucht zich naar het zuiden weet te verplaatsen (2 en 3 van 4)

Met in het hele land max. temp. van enkele graden onder het vriespunt! (4 van 4)

bron weernl

Joep

Zachte lucht is echter dichtbij en probeert naar NL te komen, daardoor geregeld neerslag in de vorm van sneeuw. Onzekerheid blijft groot!

bron weernl


Lothiriel

In dat scenario krijgt België volle laag qua regen met onaangename temperaturen van om en bij de 5 (?) graden. Nee bedankt :D
Winter 2015-2016 in Leuven
3 dagen smeltende sneeuw | 2 dagen sneeuw | 8 vorstdagen | 2 ijsdagen

Extremissimorum

Zelfs Reinier vd Berg begint er langzaamaan vertrouwen in te krijgen dat het winters wordt. En dat zegt wat. ::)

Joep

Citaat van: Extremissimorum op zo 27 dec 2015 - 20:32
Zelfs Reinier vd Berg begint er langzaamaan vertrouwen in te krijgen dat het winters wordt. En dat zegt wat. ::)
O jee schrijf die winter dan maar af  ;D, geintje

winter67

Citaat van: Extremissimorum op zo 27 dec 2015 - 20:32
Zelfs Reinier vd Berg begint er langzaamaan vertrouwen in te krijgen dat het winters wordt. En dat zegt wat. ::)
Die van RTL weer ook weet zijn naam niet

Weerfreak 1337

Citaat van: winter67 op zo 27 dec 2015 - 20:43
Die van RTL weer ook weet zijn naam niet

Waarschijnlijk bedoel je Dennis Wilt. Die kan er wat van ja! ;D

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Armand

Hier in Limburg zitten we ook steeds rond die scheidingslijn. Noordoosten zit goed, met eerst sneeuw en daarna flinke vorst. Mag van mij allemaal iets zuidelijker, zodat we in Limburg ook in de koude lucht blijven zitten ;) Heb liever een keer een beetje sneeuw en vrieskou, dan flinke sneeuwval gevolgd door regen en dan weer vorst, enz, enz, ofwel kwakkelweer.

Weerfreak 1337

Citaat van: Armand op zo 27 dec 2015 - 20:53
Hier in Limburg zitten we ook steeds rond die scheidingslijn. Noordoosten zit goed, met eerst sneeuw en daarna flinke vorst. Mag van mij allemaal iets zuidelijker, zodat we in Limburg ook in de koude lucht blijven zitten ;) Heb liever een keer een beetje sneeuw en vrieskou, dan flinke sneeuwval gevolgd door regen en dan weer vorst, enz, enz, ofwel kwakkelweer.

Gelukkig zit alles nog op de lange termijn, kan er nog even flink aan gesleuteld worden. :P :)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal