Tim Samaras, Carl Young, Paul Samaras overleden

Topic gezien door 16146 bezoekers
Gestart door Sven, zo 02 jun 2013 - 08:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sven



Diep treurig verhaal! De drie chasers zouden zijn omgekomen in de El Reno tornado. Nog niets is bevestigt al zeggen velen chasers dat ze het gehoord hebben uit betrouwbare bronnen. Aangezien het groot nieuws is op de twitter en facebook feeds ook hier een topic, zodat iedereen op de hoogte kan blijven.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Lisa Cochran Pergande
Last night on tv Governor Mary Fallin said three deaths were storm chasers. I had no idea it would turn out to be such amazing people including someone I talk to on a regular basis. I'm heartbroken.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Viper Tours - Extreme Storm Chasing Adventures
We are in complete shock right now at the news that Carl Young, Tim Samaras and Paul Samaras passed on yesterday in the El Reno tornado. Carl chased with us in late April and we shared jokes with them and their team in Sherman, TX just last week. You will all be so incredibly missed...

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

David Drummond
I guess even though it has not been officially announced, the information is already out. The storm chaser friend I mentioned that was taken by the Oklahoma tornado was Tim Samaras, his son Paul and crew member Carl. I've known Tim for roughly 12 years, and while we never once chased together, we've had many conversations about weather online and under the storms in the middle of nowhere. I've had the pleasure of his friendship and this is a dark day for storm chasing to be sure. This is the last time I interviewed Tim, 3 years ago. I wished I had done it more often. I'm literally sick abou this right now.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Caryn Hill
Roger and I just recieved the news of the possible passing of Tim, Carl and Paul. We are in total shock. Roger and Tim have been close friends for many many years, organizing and putting on the National Storm Chaser Convention from it's birth. Tim and Cathy are now our neighbors and have been for several years. We'll be taking a trip over tomorrow to verify. God rest their souls if this is true.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Weatherstorm.net
A tragedy has struck the storm research and storm chasing community. We lost a great team on Friday in the El Reno Tornado. We can not release names until later. Rest in Peace.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ed Aldrine II
Well I texted Caryn Hill earlier tonight, and asked about the status on Tim, Paul, and Carl. She didn't know anything about it. I'd assume with Roger being such good friends with Tim that they would have already known. I'm not going to believe this until a funeral is planned. Don't assume anything yet folks, no matter how many people are saying it. We all know how fast rumors spread in our chaser community.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Marko Korošec
Extremely shocked and saddened hearing bad news from chaser community... still hoping rumors are not true, but sadly we lost 3 fellow chasers/friends in yesterday's El Reno wedge tornado... this is a nightmare :(
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Tyshane

Ja ik vernam het ook, zou wel een donderslag betekenen in het chase-wereldje. Nu maar hopen dat het niet waar is, maar dat geldt voor een ieder die dood of gewond is. Nare boel allemaal...

Tyshane


Jan van Ooijen

Hier een video, deze was destijds ook te zien in een docu op National Geographic



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

T-inus

Behoorlijk Heavy, las al dat The weather channel team problemen had gehad met die Tornado, die waren er gelukkig zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

En nu lees ik dit :(
Some men see things as they are and say : "why?" - I dream things that never were and say : "why not

Mikal

Zoiets wat chasers hier doen vind ik zo mooi, persoonlijk.. Respect voor iedereen die actief is en mensen daar helpen door iedereen die in de gebieden leeft waar een tornado kan toeslaan.

Foto komt vanaf Twitter: @alastormspotter

Giso84

Bah, ik kreeg gewoon kippenvel toen ik de berichten vanochtend las.
Had altijd veel bewondering voor Tim en zijn team.

Het zal een groot gemis zijn bij alle chasers.

Gedachten gaan uit naar de familie.

RIP:    Tim     Paul     Carl
Als de weerman loog, bedenk dan: 'tussen de druppels door was het droog'

Tyshane

Citaat van: Mikal op zo 02 jun 2013 - 11:28
Zoiets wat chasers hier doen vind ik zo mooi, persoonlijk.. Respect voor iedereen die actief is en mensen daar helpen door iedereen die in de gebieden leeft waar een tornado kan toeslaan.

Foto komt vanaf Twitter: @alastormspotter

Inderdaad een mooi gebaar. Mooi gezegd van dat respect voor een ieder daar.

Sven

Helaas is zojuist het bericht binnen gekomen via de broer van Tim, dat ze inderdaad zijn overleden.

Hello everyone,
I'm Jim Samaras - Tim Samaras's brother. Thank you to everyone for the condolences. It truly is sad that we lost my great brother Tim and his great son, Paul. Our hearts also go out to the Carl Young family as well as they are feeling the same feelings we are today. They all unfortunately passed away but doing what they LOVED. Chasing Tornado's. I look at it that he is in the 'big tornado in the sky...' We (the family) will keep folks aware of what the funeral estrangements are, but please in the meantime keep Tim and Paul in your thoughts and prayers.
Jim

R.I.P! :(
Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Michaeltje1986

IN MEMORIAM
To all we have lost!

Tim Samaras, Paul Samaras, Carl Young, Matt Hughes, Andy Gabrielson.

R.I.P. NEVER STOP CHASING!

Ramon Oost


Ramon Oost

Bekende tornadojagers omgekomen in VS

De 'stormchasers' waren jarenlang te zien in het gelijknamige programma op Discovery Channel, zo meldden verschillende Amerikaanse media en familie zondag. Tim Samaras (55), zijn zoon Paul (24) en hun collega Carl Young (45) konden niet op tijd weg komen, toen zij in de staat Oklahoma werden verrast door een tornado bij het plaatsje El Reno. Door die tornado kwamen onder andere ook een moeder en haar dochter om het leven, toen hun auto werd getroffen. Jim Samaras, een broer van Tim, bevestigde het nieuws via Facebook en bedankte mensen voor steunbetuigingen. ''Het is spijtig dat ze zijn omgekomen, maar het gebeurde terwijl ze iets deden waar ze gek op waren.''

Metingen
Het team, genaamd TWISTEX, onderzocht jarenlang de werking en het ontstaan van de wervelstormen. Met die informatie zouden levens gered kunnen worden, aangezien waarschuwingen dan preciezer en eerder gedaan kunnen worden.
Om de metingen te doen, plaatsten zij meetinstrumenten in het pad van een tornado. Dat was ook te zien in de serie op Discovery Channel. Desalniettemin stond het team bekend als voorzichtig en uiterst professioneel.

Bron: Nu.nl

SniperEye

Ook in ben behoorlijk geschokt hierdoor. Dat zelfs de meest professionele stormchasers kan overkomen zegt wat over het extreme gevaar dat uitgaat van dit natuurgeweld.

studio dewolf

Ik kan het gewoon niet geloven  :-\ Hij redde vele mensen dankzij zijn bekende sondes. Hopelijk gebruiken de andere stormchasers hun verstand want de tornado's zijn onvoorspelbaar.

PS: Matt Hughes is niet omgekomen door een tornado maar hij heeft zelfmoord gepleegd.

Ramon Oost

NOS geeft er nu ook aandacht aan...


Tornadofans slachtoffer van hobby

Drie bekende tornadojagers zijn afgelopen vrijdag omgekomen door het natuurgeweld. De drie filmden de tornado's bij Oklahoma City. Ze namen te veel risico en werden door de wervelstorm gedood. Tim Samaras (55), zijn zoon Paul (24) en hun collega Carl Young (45) maakten al jaren opnames van tornado's. Hun films werden onder meer uitgezonden door Discovery Channel.

Voorzichtig
Het team, genaamd TWISTEX, onderzocht jarenlang het ontstaan en de bewegingen van de wervelstormen. Met die informatie zouden levens gered kunnen worden, aangezien waarschuwingen dan preciezer en eerder gedaan kunnen worden. Om de metingen te doen, plaatsten zij meetinstrumenten in de baan van een tornado. Dat was ook te zien in de serie op Discovery Channel. Het team stond bekend als voorzichtig en uiterst professioneel.

Bron: NOS

Sven

Citaat van: studio dewolf op zo 02 jun 2013 - 17:37
Ik kan het gewoon niet geloven  :-\ Hij redde vele mensen dankzij zijn bekende sondes. Hopelijk gebruiken de andere stormchasers hun verstand want de tornado's zijn onvoorspelbaar.

PS: Matt Hughes is niet omgekomen door een tornado maar hij heeft zelfmoord gepleegd.

Het gaat erom dat er ervaren chasers omkomen, ongeacht de manier waarop. Ook Andy verliet het leven door een auto ongeluk, en niet een tornado


Het blijft nog steeds ongelofelijk.. kan het niet bevatten :(

Onweersdagen 2012: 42 | 2013: 33 | 2014: 45 | 2015: 40 | 2016: 31 | 2017: 9 Laatste onweer 30-05-2017 01:47 

Rusty

Pffff wat heftig allemaal. Ik keek het programma wel vaak op discovery Channel en daar kwamen ze inderdaad erg voorzichtig en erg professioneel  over. Heel jammer dat hun hobby en werk hun fataal is geworden:( Ze deden veel goede dingen daar voor de mensen die getroffen waren, of die gewaarschuwd moesten worden. R.I.P :(

Kay1989

Ik zit nog steeds vol ongeloof. Ongelooflijk dat uitgerekend (in mijn ogen) het team die het meest voorzichtig was ten prooi valt aan een tornado... RIP Tim, Paul & Carl <3 You'll be missed <3

Vrijdagavond (NL'se tijd) nog een PM gestuurd naar Tim of het mogelijk was om hem te ontmoeten als ik in september/oktober in Denver ben, een bericht wat hij nooit gelezen heeft. Bah, ongeloof is wat heerst binnen de community

studio dewolf

Weet iemand wat de juiste oorzaak van dat? Worden ze getroffen door een puin of zij zaten in een auto en worden geslingerd door een tornado, ... ?

Marsel

Normaal ben ik niet zo sentimenteel aangelegd maar bij het lezen van dit bericht kreeg ik kippenvel...al helemaal bij het zien van de 'TS' door de collega chasers. Ik kreeg het niet goed uit mn hoofd vandaag.
Groot respect voor de manier waarop deze mannen in het veld bezig waren, gecontroleerd en wetenschappelijk goed onderlegd. Dit team laat een groot gat achter....
Laat nog maar eens zien hoe intens deze verschijnselen zijn alsmede de grote onvoorspelbaarheid ervan.



Powered by EzPortal