Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 262212 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

winter

Verassing voor de zuidelijke provincies? I hope so meestal 1 van de betere radars langs die van weer.nl
http://www.omroepbrabant.nl/Meteo.aspx

winter

Kan iemand uitleggen waarom het neerslaggebied steeds meer afzwakt dat morgen avond waarschijnlijk zeer afgezwakt Nederland binnen trekt.
Want je zou toch denk dat een neerslaggebied met warmte in gebied met kou intrekt dat het juist intensiveer zou worden ik tenminste?

Kan iemand dit verklaren/uitleggen, Jan of Johan misschien?

hoffies

Er komt ff een bak sneeuw naar beneden, nu ook weer -0.2 graden! Btw het is nu 1bft, dus bijna geen wind. Ook bijzonder zo vlak aan de kust  :D
Twitter: @hoffnar2911

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Bacci

Het begint te activeren! hier vallen sneeuwvlokken uit de lucht en bewolking neemt snel toe.

martijn

Citaat van: Thunderfreak op za 09 feb 2013 - 12:52
Natte sneeuw/regen hier wordt het bij 4 graden,dus nergens zal het nog blijven liggen komende uurtjes voor Zuid-Holland.
dus vanavond ook sneeuw in het midden?

Thunderfreak

Citaat van: martijn op za 09 feb 2013 - 13:08
dus vanavond ook sneeuw in het midden?

Wat zei Jan nou tegen je ff geleden???  Lees terug of onthou eens.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

Het vriest nog steeds hier in nijmegen -0.3  ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Ramon Oost

Hieronder een plaatje met het actuele beeld en het geen dat verwacht werd door de recente Hirlam. Zoek de verschillen...


Harry de Hond

Het is hier sinds een halfuur begonnen met sneeuwen, nu steeds groter vlokken. Er blijft nog niets liggen, maar mooi is het wel. Als de laatste run van Hirlam klopt is dit het begin van de neerslag bij ons en blijft het nu sneeuwen tot in de late uurtjes. Mij benieuwen. Ik moet nu werken en morgen vroeg weer. :) Leuk.
Juist.

Romigo

Citaat van: martijn op za 09 feb 2013 - 13:08
dus vanavond ook sneeuw in het midden?

Het gebiedje op de noordzee zal ook het land optrekken en het is de bedoeling om ook een deel van het midden van het land aan te doen. De precieze richting en hoeveelheden zijn op dit moment nog niet bekend. Het kan 1 cm opleveren, maar voor hetzelfde geld ook 5 cm. Gewoon even in de gaten houden..

martijn

Citaat van: Romigo op za 09 feb 2013 - 13:17
Het gebiedje op de noordzee zal ook het land optrekken en het is de bedoeling om ook een deel van het midden van het land aan te doen. De precieze richting en hoeveelheden zijn op dit moment nog niet bekend. Het kan 1 cm opleveren, maar voor hetzelfde geld ook 5 cm. Gewoon even in de gaten houden..
hij lijkt onder flevoland door te trekken

DSDLimburg

satlliet, je ziet inderdaad wat onstaan van af de zee.
picasion
seizoen 2018/2019

JPP78

Citaat van: Ramon Oost op za 09 feb 2013 - 13:16
Hieronder een plaatje met het actuele beeld en het geen dat verwacht werd door de recente Hirlam. Zoek de verschillen...

Er is NIET 1 model die het ons kan zeggen, stop dus ook maar met vragen of er bij jouw ook vlokken gaan vallen. wacht rustig af, en we zien morgen wel wat het geworden is. er is gewoon GEEN LIJN te ontdekken in wat ons wordt voor gehouden.
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

René

Citaat van: Jan van Ooijen
Verwacht!
HEERLIJK ik zit er midden in
ik ga zo eerst maar eens voor strooien
Waddinxveen

Ramon Oost

Citaat van: JPP78 op za 09 feb 2013 - 13:21
Er is NIET 1 model die het ons kan zeggen, stop dus ook maar met vragen of er bij jouw ook vlokken gaan vallen. wacht rustig af, en we zien morgen wel wat het geworden is. er is gewoon GEEN LIJN te ontdekken in wat ons wordt voor gehouden.

LOL ik vraag toch niet of er bij mij sneeuw gaat vallen. Denk dat je iemand anders bedoelt  ;D

Weatherman

Citaat van: winter op za 09 feb 2013 - 12:57
Verassing voor de zuidelijke provincies? I hope so meestal 1 van de betere radars langs die van weer.nl
http://www.omroepbrabant.nl/Meteo.aspx
Ik hoop het ook, het is hier nu weer groen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Weatherboy

Lichte sneeuw momenteel. Blijft nog niet echt goed liggen uiteraard. Mooi gezicht :)

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal