Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 11

Topic gezien door 262458 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, za 02 feb 2013 - 10:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thunderfreak

Laat het hier nog maar even weg blijven,niet dat dat zal gebeuren maar alles valt dalijk eerst als regen de eerste paar uur.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Joep


Marcbb

Wie zou er in het kort een samenvatting kunnen geven voor de komende 48 uur? Normaal lees ik alles hier maar door de carnavalsdrukte geen tijd. Wat zijn de sneeuwverwachtingen voor zuid Limburg? We hebben een hele grote praalwagen die zondag door de straten moet rijden. Ik hoop dat iemand me een indicatie kan geven van de komende 48 uur.

4seasons

Wat een verschil in de lucht voor de kust van Scheveningen.

Pierwebcam - is dus naar het noorden gericht:
http://www.scheveningenlive.nl/pier-webcam/



Deze wolken voor de kust - is dit het sneeuwgebied wat er aan moet komen?
http://www.scheveningenlive.nl/boulevard-webcam/

http://www.scheveningenlive.nl/strand-webcam/


jeffrey83

Citaat van: Marcbb op za 09 feb 2013 - 12:29
Wie zou er in het kort een samenvatting kunnen geven voor de komende 48 uur? Normaal lees ik alles hier maar door de carnavalsdrukte geen tijd. Wat zijn de sneeuwverwachtingen voor zuid Limburg? We hebben een hele grote praalwagen die zondag door de straten moet rijden. Ik hoop dat iemand me een indicatie kan geven van de komende 48 uur.

voor Limburg en Brabant zeker 2 centimeter wit schuim (wat regelmatig weg gespoeld wordt en weer bijgevuld met 2 cm wit schuim ;) (sorry, flauw !  alaaf!)

Dennis

Aanvulling door KNMI:

Boven de Noordzee bevindt zich een vore met daarin een occlusie. Deze vore met occlusie zal door krimpende bovenstroming vanavond de westkust bereiken en dan in de nacht over het noordwesten naar het noorden bewegen, waarbij deze wat activeert.
We gaan voorlopig uit van 2-5 cm voor ZH, NH en 1-3 cm Utrecht, Flevoland en Friesland. Utrecht en Flevoland laten we nog even buiten de waarschuwingen; we kijken even aan hoe de situatie zich ontwikkelt (in werkelijkheid en modellen). Hirlam11 is rustiger en heeft het zwaartepunt zuidelijker en oostelijker.

Joep

Citaat van: Dennis op za 09 feb 2013 - 12:37
Aanvulling door KNMI:

We gaan voorlopig uit van 2-5 cm voor ZH, NH en 1-3 cm Utrecht, Flevoland en Friesland. Utrecht en Flevoland laten we nog even buiten de waarschuwingen; we kijken even aan hoe de situatie zich ontwikkelt (in werkelijkheid en modellen). Hirlam11 is rustiger en heeft het zwaartepunt zuidelijker en oostelijker.
Heerlijk die onzekerheid, ondanks alle computers en geleerden weet de natuur ons soms nog lekker te verrassen  :)
Ik ga er eens lekker voor zitten en genieten  :D

matroesjka-world

Pompiedompiedompiedom tralalalalala   ;D ;D ;D ;D
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

klimascepie

We gaan hier weer der naast zitten. De vloek van Deventer speelt weer op. Jammer want ik heb best zin in wat lol. Natuurlijk is en mooi dik pak sneeuw nooit verkeerd maar hier in Deventer hebben ze weer en bok geschoten.

Nee er is zout zat er is alleen eigenlijk geen geld meer om het uit te strooien. Ze hebben in 3 a 4 weken ruim 7 ton geld verstrooid en zijn daar mee over het strooibudget heen. Alle narigheid wat er nu dus komt betekent of niet strooien of complete chaos. En we weten in Nederland is dat al bij 2 cm sneeuw.

Ofwel laat die 50 cm sneeuw maar komen.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

PatrickM

Sneeuwt stevig door nu, en hele grote vlokken :o

Thunderfreak

Citaat van: klimascepie op za 09 feb 2013 - 12:46
We gaan hier weer der naast zitten. De vloek van Deventer speelt weer op. Jammer want ik heb best zin in wat lol. Natuurlijk is en mooi dik pak sneeuw nooit verkeerd maar hier in Deventer hebben ze weer en bok geschoten.

Nee er is zout zat er is alleen eigenlijk geen geld meer om het uit te strooien. Ze hebben in 3 a 4 weken ruim 7 ton geld verstrooid en zijn daar mee over het strooibudget heen. Alle narigheid wat er nu dus komt betekent of niet strooien of complete chaos. En we weten in Nederland is dat al bij 2 cm sneeuw.

Ofwel laat die 50 cm sneeuw maar komen.

Ajho niet getreurd,wat hier in de nachten valt dooi een dag later met 5 graden weg.  ;) ;D

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

JPP78

Citaat van: jeffrey83 op za 09 feb 2013 - 12:32
voor Limburg en Brabant zeker 2 centimeter wit schuim (wat regelmatig weg gespoeld wordt en weer bijgevuld met 2 cm wit schuim ;) (sorry, flauw !  alaaf!)

"" vind ik leuk ""   ;D
Actuele gegevens van mijn nieuwe weerstation. Workumerwaard/ nabij IJsselmeer.
http://www.weatherlink.com/user/workum

winter

Als ik nu naar het neerslaggebied kijk lijkt me het zwaartepunt in regio Den Haag/Rotterdam lijkt me nu dat er toch beduidend minder gaat vallen in Noor-Holland. Ik zeg zoals het nu lijkt vanuit mijn oogpunt!

klimascepie

Ik zie nog dooi nog 5 graden ik zie alleen maar kou met af en toe en prikje naar wat warmte.
Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

hoffies

Citaat van: Jan van Ooijen op za 09 feb 2013 - 12:11
Hirlam komt nu met een gebied met rond 5 over ZH, Flevoland en Utrecht, NH 5-10 mm

Beter, eindelijk een bak sneeuw in de Noord-kop... Trouwens de hele dag al aan het sneeuwen/hagelen! Blijft alleen niet liggen! Nu -0,1 graden, alleen alles is te nat!
Twitter: @hoffnar2911

Thunderfreak

Citaat van: winter op za 09 feb 2013 - 12:51
Als ik nu naar het neerslaggebied kijk lijkt me het zwaartepunt in regio Den Haag/Rotterdam lijkt me nu dat er toch beduidend minder gaat vallen in Noor-Holland. Ik zeg zoals het nu lijkt vanuit mijn oogpunt!

Natte sneeuw/regen hier wordt het bij 4 graden,dus nergens zal het nog blijven liggen komende uurtjes voor Zuid-Holland.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Zynex

Abnormaal dikke vlokken hier, ff filmen!

Thunderfreak

Citaat van: klimascepie op za 09 feb 2013 - 12:52
Ik zie nog dooi nog 5 graden ik zie alleen maar kou met af en toe en prikje naar wat warmte.

heb toch over Zuid-Holland.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

4seasons

Citaat van: winter op za 09 feb 2013 - 12:51
Als ik nu naar het neerslaggebied kijk lijkt me het zwaartepunt in regio Den Haag/Rotterdam lijkt me nu dat er toch beduidend minder gaat vallen in Noor-Holland. Ik zeg zoals het nu lijkt vanuit mijn oogpunt!
Wow!

Kijk nu eens de webcam
http://www.scheveningenlive.nl/strand-webcam/

Zeer donker op zee, lijkt wel nacht en inderdaad richting Den Haag/Rotterdam

hoffies

En alles weer wit! Plaats ff foto op twitter
Twitter: @hoffnar2911

Powered by EzPortal