Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 204656 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Thunderfreak

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 13:19
Warmtestraling vanuit een nabij gelegen huis? Of misschien is het wel net boven nul?

Ik denk het laatste,fijn als het weerstation het niet doet hehe.

Moet zeggen dat het allemaal wel net aan is,kiele kiele. Voor de volgende dagen inderdaad denk ik dat het ook allemaal kiele kiele is.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Reutel

Citaat van: Thunderfreak op vr 18 jan 2013 - 13:21
Ik denk het laatste,fijn als het weerstation het niet doet hehe.

Moet zeggen dat het allemaal wel net aan is,kiele kiele. Voor de volgende dagen inderdaad denk ik dat het ook allemaal kiele kiele is.

Temperaturen rond het vriespunt momenteel.

Weatherman

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 13:17
Het eerste sneeuwgebiedje steekt momenteel al de grens Belgiƫ/ Frankrijk over, en er volgt meer.

http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradar

Het is een beetje de vraag hoever het neerslaggebied noordwaards trekt. Hirlam zegt ongeveer tot de grens met NL, maar de afgelopen dagen hebben we gezien dat dat zomaar kan veranderen. ;)

Komend weekend en maandag en dinsdag zal de temperatuur over het algemeen niet heel hard onderuit gaan. Mogelijk zelfs ijzel in bepaalde gebieden zo zegt GFS. Daarna verwacht ik echter dat we weer vol de winter in gaan met plaatselijk misschien strenge vorst.
Gister hebben wij ook veel bewolking gehad maar het was echt ijskoud, zou dat de komende dagen niet ook zo zijn ? En wat denk jij van de sneeuw vandaag en komende dagen.
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ramon Oost

Citaat van: Thunderfreak op vr 18 jan 2013 - 13:21
Moet zeggen dat het allemaal wel net aan is,kiele kiele. Voor de volgende dagen inderdaad denk ik dat het ook allemaal kiele kiele is.

Nee hoor volgens Hirlam gewoon flinke ijsdagen ;)

Maximum temperatuur zaterdag 19 januari

Marlieke

Hier zegt mijn weerstationnetje (Alecto) dat het 0,7 graden is... Lichte dooi dus...
Elk seizoen vind ik prachtig, maar de zomer en de herfst hebben mijn voorkeur...

Reutel

Citaat van: Ramon Oost op vr 18 jan 2013 - 13:27
Nee hoor volgens Hirlam gewoon flinke ijsdagen ;)

Maximum temperatuur zaterdag 19 januari


Jan heeft het anders over ijzel.  ???

Thunderfreak

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 13:34
Jan heeft het anders over ijzel.  ???

Jah dan heeft de storing een net wat verkeerde route voorlopig zoals het er nu voor staat,dus komen we aan de verkeerde kant uit helaas.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

ron12

Nu -0.2 graden,begint al meer te waaien uit het oosten,en zon schijnt af en toe in nijmegen.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

PatrickM

Temperaturen op 850hPa zijn nog steeds positief voor het zuiden, aan de grond vriest het dus kans op ijzel is er ja..

Weatherman

Citaat van: PatrickM op vr 18 jan 2013 - 13:36
Temperaturen op 850hPa zijn nog steeds positief voor het zuiden, aan de grond vriest het dus kans op ijzel is er ja..
dat zou echt heel jammer zijn :-X
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Ramon Oost

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 13:34
Jan heeft het anders over ijzel.  ???

EC komt gewoon met sneeuw... Het hangt allemaal af van positie lagedrukgebied.

Weerextrem

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 13:34
Jan heeft het anders over ijzel.  ???
zolang de lucht en grond nog bevriest, zal gewoon in de vorm van sneeuw vallen....... Jan denkt dat anders over, Johann denkt gewoon dat in vorm van sneeuw valt....

Vomera

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 13:34
Jan heeft het anders over ijzel.  ???
Gfs geeft idd in de kaarten ijzel aan en regen, terwijl andere kaarten voor sneeuw gaan. Dus het is echt afwachten de komende runs wat het gaat doen. Dauwpunten ligt tussen de -3 en 0 graden in


Thunderfreak

Citaat van: Weerextrem op vr 18 jan 2013 - 13:40
zolang de lucht en grond nog bevriest, zal gewoon in de vorm van sneeuw vallen....... Jan denkt dat anders over, Johann denkt gewoon dat in vorm van sneeuw valt....

Mwah ijsregel zou ook wel zeer apart zijn,maak je niet tot zelde mee in Nederland,alles omgeven door een ijslaag.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

grizzrh

zie dat Jan nr 8 al heeft aangemaakt!
En Jan, wij gaan gewoon voor de sneeuw :P ijzel en regen hebben we niets aan haha
Doenrade, Limburg

Reutel

Mocht er ijzel komen, dan kunnen we schaatsen in de straten. Cool!!  8)

MamaAs

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 13:42
Mocht er ijzel komen, dan kunnen we schaatsen in de straten. Cool!!  8)

Ja zo kunnen we de Elfstedentocht ook wel schaatsen!

just0408

Misschien kan ijzel het ijs in Elfstedenland wel weer een halve centimeter dikker maken.  ;)
Ik ben ook niet van steen.

Erik V

Citaat van: Thunderfreak op vr 18 jan 2013 - 13:09
Apart,hier in de Botlek gaf de termometer -4,1 aan tot 02.00 toen ging ik slapen. :-)
Geen geintje. Gistermiddag om 17.00 naar de zaak (Europoort) met -6 en vanochtend om 05.30 met -2 naar huis. RAARRRRR

Weatherboy

Citaat van: Thunderfreak op vr 18 jan 2013 - 13:41
Mwah ijsregel zou ook wel zeer apart zijn,maak je niet tot zelde mee in Nederland,alles omgeven door een ijslaag.

Nou dat is niet waar. IJsregen komt redelijk vaak voor in een Nederlandse winter. Extreme toestanden zoals in Canada en VS zijn hier zelden tot nooit aan de orde vanwege de Noordzee. Kortstondig IJzel omdat de winter weggeblazen wordt, maar de zee is dermate warm dat IJzel altijd maar kortdurend is.
Toestanden zoals in de VS bijvoorbeeld gebeuren onderhand tegen de Noordpool aan en in Canada. Voornamelijk omdat er hele grote meren liggen die dit vaak veroorzaken, ook komt er bij een kou uitbraak daar geen zee aan te pas. In vergelijking met Europa dat omgeven is met water dat warm is.

Powered by EzPortal