Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 204654 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WinschoterWeer

Zo zo, nou het Oldambt kan zeggen dat we een sneeuwbuitje hebben gehad!  ;) Momenteel valt het er wel aardig uit!

gilleeesss

Kans op wat vlokken misschien wel deze avond ;) .. maar denk niet dat er echt een nieuw laagje gaat bijkomen.

ron12

Citaat van: matroesjka-world op vr 18 jan 2013 - 11:56

Echt heel leuk om te zien, wat een schik ze hebben, lachen !!  ;D ;D
Toeval dit eten we vanavond ook,zal geen hond in de pot vinden ;D
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Vomera

Maastricht hier schijnt de zon :) Tact -2. Ben benieuwd voor zondag aangezien er sneeuwt in de kaarten zit of misschien wel ijzel. Op het laatste hoop ik echt niet! :)

Reutel

Citaat van: bliksems op vr 18 jan 2013 - 12:27
dus we krijgen zondag EN maandag sneeuw??

En wij in het zuiden, met een beetje geluk, vannacht en morgenvroeg ook nog wat. In België is het trouwens het hele weekend feest, ik stat niet raar te kijken als die in drie dagen een cm of 20 erbij gaan krijgen.  ;D

winter

Zegt die niet genoeg



We hebben het E woord denk ik toch veel te vroeg laat vallen, maar hoop is!
Alleen jammer afgelopen 2 nachten bijna géén goede vorst, want nu in het noorden nog net iets onder 0 dus ijs zal wel een beetje smelten of heb ik het fout?

Vomera

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 12:53
En wij in het zuiden, met een beetje geluk, vannacht en morgenvroeg ook nog wat. In België is het trouwens het hele weekend feest, ik stat niet raar te kijken als die in drie dagen een cm of 20 erbij gaan krijgen.  ;D

ja hopelijk zit er voor ons er ook nog wat bij, ligt er echt aan hoever de storing doortrekt lijkt me.. laat maar komen :D

hoffies

Yes, zon in Julianadorp... Bij een temperatuur van -1,1!
Lekker winter weer!
Twitter: @hoffnar2911

Thunderfreak

Regio Rotterdam- Dooi in de schaduw.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

MaikelNL

Volgens mij is een heel klein beetje dooi niet zo erg in Friesland. Het sneeuw + slechte ijs (wat bovenop ligt) smelt. En vriest snachts weer aan.

winter

Jammer nu moet het noorden echt hopen of dat het vanavond, morgen en overmorgen helder is!!!
En overdag ook -5 zodat als er sneeuw valt er geveegd kan worden en als het zo blijft hopen dat de sneeuw weg blijft!
Hoop gewoon dat het om 5 uur helder is dan de temp. meteen daalt naar -10 en  de heel nacht deze temp. vast houd of nog kouder dan groeit het ijs hard aan.

Thunderfreak

Citaat van: winter op vr 18 jan 2013 - 12:59
Jammer nu moet het noorden echt hopen of dat het vanavond, morgen en overmorgen helder is!!!
En overdag ook -5 zodat als er sneeuw valt er geveegd kan worden en als het zo blijft hopen dat de sneeuw weg blijft!
Hoop gewoon dat het om 5 uur helder is dan de temp. meteen daalt naar -10 en  de heel nacht deze temp. vast houd of nog kouder dan groeit het ijs hard aan.

Gebeurd niet,bewolking blijft grotendeels aanwezig.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Erik V

Afgelopen nacht vroor het maar een graad of 2 in de Europoort Rotterdam... Viel mij tegen....

Koen-IJM

Staat een best stevige oostenwind, en toch komt de temperatuur best dicht bij de 0... apart. Wouldn't suprise if the same would happen tomorrow... Wel een tegenvaller voor het ijs.. zeker als er zondag ook nog sneeuw gaat vallen.

Thunderfreak

Citaat van: Erik V op vr 18 jan 2013 - 13:07
Afgelopen nacht vroor het maar een graad of 2 in de Europoort Rotterdam... Viel mij tegen....

Apart,hier in de Botlek gaf de termometer -4,1 aan tot 02.00 toen ging ik slapen. :-)

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Weatherman

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 12:53
En wij in het zuiden, met een beetje geluk, vannacht en morgenvroeg ook nog wat. In België is het trouwens het hele weekend feest, ik stat niet raar te kijken als die in drie dagen een cm of 20 erbij gaan krijgen.  ;D
aahhh spannend, ook de komende dagen veel kansen voor ons  ;D
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

klimascepie

De zon gooit temperatuur technisch de boel even in het 100 maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet koud is.
Met de zon er bij is het hier 2 graden warmer dan zonder de zon.

Het grootste deel van de mensheid blijkt graag te willen geloven maar wil geen kennis vergaren om te

Thunderfreak

Wat ik dus niet begrijp is dat het dauwpunt volgens enkele weersite'sonder nul is,maar waarom bevriest het smeltwater niet in ijspegels? Teriwjl het zogenoemde object (auto) in de schaduw staat? En niet warm is aangezien de auto al vanaf 0.00 vannacht stil staat.

--Neem het weer zoals het is,je kan het niet afdwingen

Reutel

Citaat van: Weatherman op vr 18 jan 2013 - 13:10
aahhh spannend, ook de komende dagen veel kansen voor ons  ;D

Het eerste sneeuwgebiedje steekt momenteel al de grens België/ Frankrijk over, en er volgt meer.

http://europa.buienradar.nl/h.aspx?r=&jaar=-3&soort=satradar

Het is een beetje de vraag hoever het neerslaggebied noordwaards trekt. Hirlam zegt ongeveer tot de grens met NL, maar de afgelopen dagen hebben we gezien dat dat zomaar kan veranderen. ;)

Komend weekend en maandag en dinsdag zal de temperatuur over het algemeen niet heel hard onderuit gaan. Mogelijk zelfs ijzel in bepaalde gebieden zo zegt GFS. Daarna verwacht ik echter dat we weer vol de winter in gaan met plaatselijk misschien strenge vorst.

Reutel

Citaat van: Thunderfreak op vr 18 jan 2013 - 13:15
Wat ik dus niet begrijp is dat het dauwpunt volgens enkele weersite'sonder nul is,maar waarom bevriest het smeltwater niet in ijspegels? Teriwjl het zogenoemde object (auto) in de schaduw staat? En niet warm is aangezien de auto al vanaf 0.00 vannacht stil staat.

Warmtestraling vanuit een nabij gelegen huis? Of misschien is het wel net boven nul?

Powered by EzPortal