Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 7

Topic gezien door 204319 bezoekers
Gestart door Ramon Oost, di 15 jan 2013 - 22:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Roland

In Nijmegen zie ik nu stukjes blauw door het wit heen komen, maar tegelijkertjid valt er heel lichte motsneeuw. En hoewel het nog net onder nul is, lekt het bij de buren nu flink vanuit de dakgoot. Geeft allemaal nog maar eens aan, dat verschillen heel klein kunnen zijn.

Wordt een spannend weekend, maar ik verwacht dat wat er ook valt, ijzel of sneeuw, de winter vanaf maandag gewoon op volle toeren blijft. Daarom zo dadelijk nog maar wat vetbolletjes ophangen voor onze gevederde vrienden.

Weerextrem

Citaat van: Vomera op vr 18 jan 2013 - 13:41
Gfs geeft idd in de kaarten ijzel aan en regen, terwijl andere kaarten voor sneeuw gaan. Dus het is echt afwachten de komende runs wat het gaat doen. Dauwpunten ligt tussen de -3 en 0 graden in

goed, dat is van gfs 06z... das ook niet betrouwbaarste run, ECWMF denkt anders over,  hierbij een plaatjes van UKMO





UKMO gaat voor neerslagafkoeling!, dus ik heb vermoedens dat voor nederland erg goed uitziet... voor België juist nowcasten is

Reutel

Citaat van: just0408 op vr 18 jan 2013 - 13:46
Misschien kan ijzel het ijs in Elfstedenland wel weer een halve centimeter dikker maken.  ;)

Haha jah, en klunen? Nah, gewoon bergop schaatsen!  ;D

Gaat in ieder geval, zoals ik al zei, een heel spannend weekend worden voor alle weerfreaks.

WinschoterWeer

Citaat van: Thunderfreak op vr 18 jan 2013 - 13:41
Mwah ijsregel zou ook wel zeer apart zijn,maak je niet tot zelde mee in Nederland,alles omgeven door een ijslaag.
Onlangs (vlak voor de Kerstdagen) ijzel gehad hier in het NO, paar dagen ervoor sneeuw gehad.....ik ben er weer van genezen. Wel mooie foto's gemaakt etc, maar owee wat is het link voor het verkeer! Spiegeltjeglad! Maar prachtig hoor die "glazen" wereld! Stats actueel in Winschoten: -0 graden en jawel 4bft...dat schiet niet écht op voor de ijsgroei lijkt mij! Alvast een prettig weekend!

Hier een foto van ijzel over sneeuw!


ron12

Citaat van: Reutel op vr 18 jan 2013 - 13:42
Mocht er ijzel komen, dan kunnen we schaatsen in de straten. Cool!!  8)
net als in de winter van 1978/1979
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

SniperEye

Je ziet nu op plekken waar de zon schijnt smeltplekken in het sneeuwdek. Lijkt dus door opwarming wat te dooien. Door de wind voelt het momenteel koud aan.

matroesjka-world

Hier al 2 uren zonneschijn en nu een temp. van -0,3 graden.
Ik ga zo op pad met de honden naar het bos, wel een koude wind !
Gek op extreem weer, zoals vet veel regen, keiharde stormen en bakken met sneeuw !!!

Vomera

Dan ga ik liever voor deze kaart inderdaad, laten we maar hopen op die afkoeling en laat de warmere lucht ver in frankrijk zitten :D

Citaat van: Weerextrem op vr 18 jan 2013 - 13:50
goed, dat is van gfs 06z... das ook niet betrouwbaarste run, ECWMF denkt anders over,  hierbij een plaatjes van UKMO

Edit Zorba: Graag plaatjes uit de quotes laten!

UKMO gaat voor neerslagafkoeling!, dus ik heb vermoedens dat voor nederland erg goed uitziet... voor België juist nowcasten is


Reutel

Citaat van: ron12 op vr 18 jan 2013 - 13:54
net als in de winter van 1978/1979

Vanaf 2.30 min... Ik kan het me nog heel goed herinneren!! Vroegah, in de tijd van de kolenkachel, enkel glas en sneeuwbloemen op de ramen! :D



ron12

Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Weatherman

Citaat van: Vomera op vr 18 jan 2013 - 13:58
Dan ga ik liever voor deze kaart inderdaad, laten we maar hopen op die afkoeling en laat de warmere lucht ver in frankrijk zitten :D
Ja laten we daar maar op hopen inderdaad, meer kunnen we niet doen.

Dan wachten we maar op de sneeuw van vandaag die er misschien kan komen,  ;)
Hou vooral van onweer en tornado's ect
Winter is ook prachtig, maar kan ook genieten van de zon !! [

Vomera

ik neig er steeds meer na om een pagina te maken waar de verschillende kaarten met verschillende modellen naast elkaar staan. Of is er al zo'n site? :)
Want moet nu steeds verschillende sites zoeken..

Jan van Ooijen

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal