Het weer rond oud en nieuw

Topic gezien door 27979 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 dec 2012 - 11:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SniperEye

Zijn er regels m.b.t. tot maximale wind waarbij vuurwerk afgestoken mag worden?

Peter

Citaat van: SniperEye op za 29 dec 2012 - 10:20
Zijn er regels m.b.t. tot maximale wind waarbij vuurwerk afgestoken mag worden?
Nee, die zijn er niet.
Zou ook zinloos zijn, geen hond die die regels dan gaat naleven, en probeer ze maar eens te handhaven. Dat is niet te doen. Het is meer te hopen op het gezond boeren verstand van de mensen zelf en de mensen zelf een beetje rekening houden met bv woningen met rieten daken. Maar nu is de kans groot dat oud&nieuw gaat verregenen, dus is de kans op brand alweer een stukje kleiner. En anders hebben wij het drukker, ik heb dienst deze oud&nieuw ::)
onweersdagen 2018: 04-04, 29-05

Jan van Ooijen

Ook in de nieuwe run van het Amerikaans weermodel blijft de regen er gewoon inzitten





Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Koen-IJM

Dat ziet er echt niet best uit!!

Jan van Ooijen

Ook de windstoten blijven hetzelfde, namelijk 60/70 kilometer per uur



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Ramon Oost


xzaz

HAhaha geweldig, wat een zeik winter is dit ook zeg  ;D

Het gaat dus gewoon regenen met oud en nieuw kunnen we nu wel stellen.
De winter is nog niet eens begonnen!

André

We mogen niet klagen , het is vast weer en gemakelijk te voorspellen , iedere dag regen , regen en wind en terug regen .
Demeulemeester André

Jan van Ooijen

Lijkt geen ontkomen meer aan wat betreft de neerslag en windstoten. Windstoten zelfs weer iets toegenomen







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

ThaGhostNL

Grote kans dat het nationaal vuurwerk bij de erasmusbrug afgelast gaat worden :-(

Boven 6 bft mogen er geen proshows meer gegeven worden volgens mij.
My brain is like my internet browser. I got like 19 tabs open, 3 of them are glitching and where the fuck is that music comming from.

NitroGenetics

en het moet nou allemaal net rond 12 uur palboven ons landje zitten hea?
enig voordeel is dat het niet koud is en dat je dan dus niet je kont af vriest buiten met oud en nieuw :)

Mr.B

Het regengebied wat nu over Nederland trekt is dat vergelijkbaar ( qua hoeveelheid neerslag en wind ) met wat we op oudejaarsavond krijgen?

Ramon Oost

Citaat van: Mr.B op za 29 dec 2012 - 23:13
Het regengebied wat nu over Nederland trekt is dat vergelijkbaar ( qua hoeveelheid neerslag en wind ) met wat we op oudejaarsavond krijgen?

Nee, dat koufront gaat ons flink meer water geven. Rond de 10mm lokaal is 15mm mogelijk. Daarbij zullen de windstoten ook iets harder zijn dan nu, namelijk gemiddeld rond de 70km/h in het binnenland en aan de kust rond 90km/h. Achter het koufront neemt de wind af. Zie plaatjes van Jan hierboven.

Richard

Hoelang lijkt het ongeveer te gaan regenen? Aangezien KNMI (vooralsnog) spreekt over 'enige tijd' regen.
Planning voor hier is aardig gericht op buiten dus hangt voor mij veel vanaf  ::)

Koen-IJM

Voorspelling is dus kortom dramatisch. Vooral de windstoten zijn echt verradelijk. Tja.. het zij zo.

Ramon Oost

Citaat van: Richard op zo 30 dec 2012 - 01:29
Hoelang lijkt het ongeveer te gaan regenen? Aangezien KNMI (vooralsnog) spreekt over 'enige tijd' regen.
Planning voor hier is aardig gericht op buiten dus hangt voor mij veel vanaf  ::)

Aan het einde van de middag / begin van de avond vanuit het westen regen. Rond de jaarwisseling zit vrijwel heel het land in de neerslag. Pas in de loop van de ochtend word het vanuit het westen langzaam droger.

Zie ook: http://www.meteo-service.nl/weerbericht-zondag-30-december/#more-887

Weerfreak 1337

Als de wind na dat koufront flink afneemt, dan wacht ik wel een uurtje met mijn vuurwerk :P

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Citaat van: Weerfreak op zo 30 dec 2012 - 10:47
Als de wind na dat koufront flink afneemt, dan wacht ik wel een uurtje met mijn vuurwerk :P

Dan kan je tot 04uur wachten ben ik bang voor
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fren

en dan is de vraag... wat voor regen valt er?
Van die zware dikke druppels waar je kletsnat van wordt als je er tien minuten in staat of is het veelal lichte/motregen waarin je een uurtje nog wel kan doorstaan.

Volgens mij moet ik maar een groot deel rond 2200 uur afsteken als ik dat zo zie lol
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Weerfreak 1337

Citaat van: Jan van Ooijen op zo 30 dec 2012 - 12:13
Dan kan je tot 04uur wachten ben ik bang voor

Ow damn, nja, dan maar gewoon proberen te knallen :P Plekje opzoeken waar zo weinig mogelijk wind staat.

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Powered by EzPortal