Het weer rond oud en nieuw

Topic gezien door 28083 bezoekers
Gestart door Jan van Ooijen, wo 26 dec 2012 - 11:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jan van Ooijen

Het weer rond oud en nieuw

Aangezien ik gek wordt van de vragen op twitter enz enz wat het weer gaat doen met oud en nieuw open ik even een topic. Voorlopig ziet het er niet al te best uit en krijgen we de gehele dag te maken met regen. Echter beslist is het niet! De ene run geeft weer een periode met droger weer aan en de run die hieronder getoond wordt valt het met bakken uit de lucht. Naast het Europees weermodel ECMWF geeft ook het Amerikaans weermodel GFS een flinke hoeveelheid regen momenteel. Zal oud en nieuw volledig in het water gaan vallen?

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Erik V

Laat het rond de jaarwisseling ff droog zijn en daarna maar weer gieten. Dat scheelt weer "zoekslachtoffers"

mbouman

Nou Jan, je verhaal is wel duidelijk... volg zelf ook al geruime tijd de kaarten, natuurlijk niet zoals jullie dat kunnen, maar op mijn eigen manier en ziet er niet hoopvol uit....  :-\
Hoop ondanks dat het nog een paar keer zal veranderen dat deze depressies sneller voorbij trekken zodat de maandag misschien nog droog zou kunnen verlopen...
Hebben we dubbelpret zeg... 1e en 2e kerstdag somber saai weer.... en op oud en nieuw nog eens een actieve regenzone die over het land zal gaan trekken... ook de wind speelt hier nog eens een spelletje met onze laatste dag van het jaar kracht 4 - 6 bft nou laten we met z'n allen hopen dat dit niet gaat uitkomen... wil overdag lekker carbietschieten en knallen, en in de avond natuurlijk ook zoals de meeste onder ons...

kortom: de kaartjes volgen en hopen op een beter resultaat als wat er tot nu toe weergegeven wordt op de kaarten...
duimen duimen en duimen maar!!!!

;D

Dennis

Berekening tot nu toe  bijna 40% kans 10-30mm / tot 90% 3-10mm


André

Hebben al genoeg hemelwater over onze kop gekregen , mag beginnen stoppen , hier reeds 102,4 liters deze maand .
Demeulemeester André

Ramon Oost


Jan van Ooijen

Niet alleen de neerslag, maar ook de windstoten zullen problemen gaan geven vermoed ik. Windstoten van 70-80 km/u



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

dennis089

Citaat van: Jan van Ooijen op wo 26 dec 2012 - 13:16
Niet alleen de neerslag, maar ook de windstoten zullen problemen gaan geven vermoed ik. Windstoten van 70-80 km/u
dear god... heb al eens ervaring gehad met dit soort windstoten en vuurwerk op oud en nieuw. een schietende pot viel toen om. en dat ding begon om de paar seconde na ieder schot dus willekeurig in elke richting te schieten. ons groepje was er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. de buren echter hadden geen jas meer over en die vrouw moest een afspraak bij de kapper maken  :o

Weerfreak 1337

Citaat van: dennis089 op wo 26 dec 2012 - 17:23
dear god... heb al eens ervaring gehad met dit soort windstoten en vuurwerk op oud en nieuw. een schietende pot viel toen om. en dat ding begon om de paar seconde na ieder schot dus willekeurig in elke richting te schieten. ons groepje was er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. de buren echter hadden geen jas meer over en die vrouw moest een afspraak bij de kapper maken  :o

Tijd om een vuurwerkklem te kopen dus :P (voor kleinere potten)

Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Jan van Ooijen

Nieuwe GFS wordt er niet beter op, 70-90 km/u aan windstoten



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

PatrickM

Hmm. Hardere wind maar minder neerslag?

Ries

Pff, wil ik net dit jaar groot uitpakken omdat de familie bij mekaar is...  :-\ dan blijft het maar op zolder tot volgend jaar... maar ik hou nog hoop dat het wat bijtrekt in de verwachtingen, of op de dag zelf blijkt mee te vallen... Overmatige (5+bft) wind of meer dan matige regen zijn beiden even grote partypoopers...

Jan van Ooijen

Dadelijk kijken waar het Amerikaans weermodel mee aan komt zetten, de voorgaande twee runs waren nagenoeg hetzelfde
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Windstoten iets afgenomen tot max 70 km/u, maar de regen/neerslag blijft op de kaarten







Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

mauriceb

Dan haal ik iig geen pijltjes dit jaar :)

Mdelaat97

Ik hou hoop.. vuurwerk is al gekocht. zal zonde zijn als ik dit moet bewaren tot volgend jaar.

Jan van Ooijen

Blijft huilen met de pet op met oud en nieuw

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

De windstoten is in het binnenland iets minder, 60 km/u en in de kustgebieden 70 km/u



Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Fren

Dan maar weer alles op 1-1 de lucht inknallen net als in dat jaar met die mist :P
The question is not IF disasters happen but WHEN they happen!
He, who controls the world, faces the

Jan van Ooijen

Flinke plons met water met oud en nieuw

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Powered by EzPortal