Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 284819 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nopie

GFS is echt bagger inderdaad, maar veranderd nog wel een paar keer. EC is wat dat betreft standvastiger in het winterweer.

samverhoeven

Deze GFS run mag dan niet zo goed zijn, maar de GFS pluim lijkt wel ietsje kouder dan de vorige.

dondertje127

Ik heb sinds 2009 voorspellingen gedaan voor de kerst en die zijn allemaal uitgekomen:

Ik had voor 2009 en 2010 een witte kerst voorspeld (voor de lol) en zijn allebei uitgekomen, voor 2011 had ik een groene kerst voorspeld en dat was ook uitgekomen, en voor 2012 had ik in 2010 al een witte kerst voorspeld :) (sommige chatters zullen het zich vast nog wel herinneren).

Eens kijken of ik voor de 4e keer op rij gelijk krijg :P

MSB

Citaat van: dondertje127 op vr 30 nov 2012 - 19:02
Ik heb sinds 2009 voorspellingen gedaan voor de kerst en die zijn allemaal uitgekomen:

Ik had voor 2009 en 2010 een witte kerst voorspeld (voor de lol) en zijn allebei uitgekomen, voor 2011 had ik een groene kerst voorspeld en dat was ook uitgekomen, en voor 2012 had ik in 2010 al een witte kerst voorspeld :) (sommige chatters zullen het zich vast nog wel herinneren).

Eens kijken of ik voor de 4e keer op rij gelijk krijg :P

Ben heel benieuwd of je weer gelijk krijgt
Lang leven de winter

Jantje

Beste Forumleden,
Sneeuw of niet en regenen dat het giet,vergeet je donatie 2013 zeker niet!

Weerfreak 1337


Onweersdagen 2018: 69
vooral met Mark.

Arend

Uit de KNMI Guidance:

Citeer
NEERSLAG:
In het westen en noorden af en toe regen of een bui Dit gebied trekt langzaam oostwaarts en vanavond kan er in het oosten af en toe natte sneeuw bij zitten, nul graden niveau 1500-2000 vt, in het oosten kan het mogelijk ook even wit worden en het uiterste zuiden en zuidoosten lijkt overwegend droog te blijven. Een herhaling van zetten volgt bij de occlusie(s) van zaterdag. Opnieuw zien we dan in de avond dieper landinwaarts kans op natte sneeuw. Vooral bij intensiever doorvallende neerslag kan het vorstniveau even een stuk dalen waardoor ook de sneeuwfractie toeneemt. Met name in het oosten. Ook achter dit neerslaggebied blijven (winterse) buien het land op drijven. De bekende sneeuwparameters: Thetaw 850 tussen de 1 en 2 graden, dikte waardes 1000-850 1300, 1000-700 2790 en 1000-500 5250 hieruit volgt een sneeuwkans van 30-40%.

Nog niemand die natte flatsen heeft te melden?
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Southman

Geen natte flatsen, wel zeer mistig :o.
I like extreme weather!

SniperEye

Citaat van: Danny op vr 30 nov 2012 - 14:57
Dat is mogelijk..... ieder zijn eigen mening. We gaan het afwachten op dit moment kan niemand het precies zeggen. Regen of Sneeuw in het weekend we weten het na het weekend zeker...

Ik ga liever voor het storingsfilmpje van Noodweercentrale.nl/ UKMO.

http://www.noodweercentrale.nl/nl/weer/weer-voor-professionals/wolken-en-neerslag/nederland.html

Cdtj3

Vanochtend was het hier even tot ongeveer 9 uur glad, je zag de ijsbloemen gewoon op de weg zitten. Verder was al het gras wit met een mooie rode zonsopkomst. Beloofd weer een leuk weekend te worden.
Onweersdagen 2017: 33 Hagel: 8
https://www.flickr.com/photos/calvinmusch/

Koen-IJM

Gaat er steeds beter uitzien. >50% gaat voor max. temperaturen tussen 0 en 2 graden.

gilleeesss

Het gaat echt wel de goeie kant op ;) nog effe gedult.. Zoiezo krijgen we wel af en toe winterweer ;)

jorentje1997

Citaat van: gilleeesss op vr 30 nov 2012 - 22:01
Het gaat echt wel de goeie kant op ;) nog effe gedult.. Zoiezo krijgen we wel af en toe winterweer ;)

Vind ik ook.. Soms zijn er wel eens slechte runs maar die worden later wel weer goedgemaakt. De vooruitzichten tot nu toe zijn eigenlijk wel super te noemen voor begin december..

En die winterse buitjes van dit weekeind zijn ook al mooi meegenomen

Jan van Ooijen

Sneeuw in het oosten morgen volgens GFS

Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

just0408

Er moet eigenlijk even een Krachtige Polar Low tot ontwikkeling komen en boven Nederland uitsneeuwen.
Ik ben ook niet van steen.

jordynijmegen

Beuningen bij nijmegen meld neerslag, lijkt op natte sneeuw/regen

Dennis

Laagje ten Noorden van de Wadden - koers lijkt richting NW Duitsland te gaan....


Bacci

Brrrrrrrrrr. Op maandag nog steeds een duidelijk signaal voor sneeuw, ik ben echt benieuwd.




Johann

Tijdelijk WLA  rond 3 december, dan gewoon weer terug naar T850 -7 a -8°C.

EC12 ensembles 50 members  prikpunt Noord Nederland

Arend

Citaat van: Bacci op vr 30 nov 2012 - 23:25
Brrrrrrrrrr. Op maandag nog steeds een duidelijk signaal voor sneeuw, ik ben echt benieuwd.

Oper en control tot over een week mooi in de pas met het gemiddelde van de pluim wat de temperatuur betreft. En de sneeuwkansen lijken weer wat groter voor maandag. Ben benieuwd wat het weekend hier gaat doen.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

Powered by EzPortal