Winterdiscussie topic 2012/2013 deel 2

Topic gezien door 284707 bezoekers
Gestart door Johann, wo 28 nov 2012 - 15:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Arend

EC00 sneeuwkansenkaartje komt met 70% voor maandag.
Een zomer zonder onweer, is als een winter zonder sneeuw. Hogedruk maakt alles stuk. Een evenaring is geen record.

bliksems

misschien zien we over 2 weken wel 100% kans op >75 cm sneeuw :P
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Bacci

Inderdaad Arend, maandag wordt spannend, GFS geeft alleen sneeuw voor het noordoosten, maarja daarna gaat het toch overal regenen, verassingen blijven altijd mogelijk.

Danny

Citaat van: Roan op vr 30 nov 2012 - 14:15
buienradar 24 uur vooruit is wel zo crappy, daar zou ik m'n voorspelling niet op durven baseren.

Dat is mogelijk..... ieder zijn eigen mening. We gaan het afwachten op dit moment kan niemand het precies zeggen. Regen of Sneeuw in het weekend we weten het na het weekend zeker...

Danny

WRF ziet geen sneeuw voor komend weekend in Nederland met uitzondering van het zuidelijkste stukje van Limburg.

harmenst

De temperatuur is hier vandaag nauwelijks boven de nul graden uitgekomen door de hardnekkige mist en zie de temp. momenteel weer dalen. Ben benieuwd wat de occlusie gaat brengen vanavond in het oosten des lands!

Danny

Citaat van: harmenst op vr 30 nov 2012 - 15:32
De temperatuur is hier vandaag nauwelijks boven de nul graden uitgekomen door de hardnekkige mist en zie de temp. momenteel weer dalen. Ben benieuwd wat de occlusie gaat brengen vanavond in het oosten des lands!

Zal inderdaad afwachten worden. Vooral ook hoe ver de neerslag het land in kan gaan komen.
GFS geeft vooral neerslag aan t/m morgenavond in het Noorden / Noordwesten en Westen van Nederland.
Pas zaterdagavond ziet GFS de neerslag ook verder het land in trekken.

MS-94

Hier in twente al de hele dag 2 graden heerlijk frisjes  :) das wat lager dan er werd verwacht
Het gaat zoals 't gaat ;)

bliksems

Jan,ze lullen over je op dat andere winterforum,haha.

ot: gfs is een goeie run aan het worden.
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

Jan van Ooijen

Citaat van: bliksems op vr 30 nov 2012 - 16:58
Jan,ze lullen over je op dat andere winterforum,haha.

ot: gfs is een goeie run aan het worden.

Ach zolang ze de waarheid zeggen is er niets mis mee. Helaas doen ze dat niet. Maar goed, kennis is weg daar en voor de rest interesseert het me vrij weinig. Door mond op mond reclame komen we een heel eind ;) Hier gewoon lekker doorgaan waar we mee bezig zijn, ook Michael v/d Poel gaat hier schrijven, hij werkt ook bij mij bij sneeuwhoogte.nl. Je kunt hem volgen via Twitter op https://twitter.com/MichaelvdPoel
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

Jan van Ooijen

Vuile, grillige winter en op schaatsen!

De 3 belangrijkste karakterpunten voor de komende winter zijn: een vuile, soms grillige winter, we komen op schaatsen en waarschijnlijk een koude december. Elk jaar kom ik voor 1 december met mijn definitieve wintervoorspelling. Voordat de meteorologische winter op 1 december begint. Dus is het nu zover. Ik laat de wintervoorspelling leesbaar staan, zodat iedereen deze kan vergelijken met de werkelijkheid. Het verschil met de voorlopige voorspelling is niet groot.

De komende winter zal vuil en soms grillig verlopen. Dit betekent vaak overlast voor het verkeer door sneeuw, ijzel, maar ook regen en soms stormachtig weer. Is het niet het een, dan is het wel het ander. Een karakter waarvan je ook kan zeggen dat deze winter een kwakkelend karakter zal hebben. Daar heb ik niet voor gekozen, want ik verwacht toch ook een of twee langere koude perioden met voldoende vorst om op natuurijs te gaan schaatsen. De perioden vanaf halverwege december tot en met begin januari en die van eind januari en het eerste deel van februari komen hiervoor het meest in aanmerking. Het zal duidelijk zijn dat exactheid (wanneer precies) op dit moment nu nog niet mogelijk is.

Andere bijzonderheden:
December kan wel eens gemiddeld koud verlopen. Verder wordt het spannend in de buurt van kerst. Ik denk aan de kans op een winterse of witte kerst. Die kans is voor mij nog altijd niet uitgesloten. Over het algemeen zal deze winter wat temperatuur betreft uitkomen in de buurt van wat normaal is. Zo gemiddeld rond 3,5 graden.

Piet Paulusma
Enjoy the weather, it's the only weather you've got!

glenn

hee jan idd groot gelijk heb je !

En even vragen wat vinden jullie van de 12 u run ? denk dat hij toch echt wel positief is he ?

bliksems

ik volg hem nu en volgens mij is ie toch wel minder dan de vorige toch?
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

arjanbruggink

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 30 nov 2012 - 17:23
Ach zolang ze de waarheid zeggen is er niets mis mee. Helaas doen ze dat niet. Maar goed, kennis is weg daar en voor de rest interesseert het me vrij weinig. Hier gewoon lekker doorgaan waar we mee bezig zijn, ook Michael v/d Poel gaat hier schrijven, hij werkt ook bij mij bij sneeuwhoogte.nl. Je kunt hem volgen via Twitter op https://twitter.com/MichaelvdPoel
Nog meer input qua kennis e.d., nooit verkeerd!! Hoe meer kwaliteit, hoe beter
Laatste onweersdag 01-04-'17
Onweersdagen seizoen 2017 tot nu toe: 3

bliksems

Citaat van: Jan van Ooijen op vr 30 nov 2012 - 17:23
Ach zolang ze de waarheid zeggen is er niets mis mee. Helaas doen ze dat niet. Maar goed, kennis is weg daar en voor de rest interesseert het me vrij weinig. Hier gewoon lekker doorgaan waar we mee bezig zijn, ook Michael v/d Poel gaat hier schrijven, hij werkt ook bij mij bij sneeuwhoogte.nl. Je kunt hem volgen via Twitter op https://twitter.com/MichaelvdPoel

meteo-service gaat de grootse worden jaaaa!laat ze aan die andere kant maar lekker in hun stinkende sopje gaar koken met hun onwaarheden,Jan.
bedankt voor de link Jan,en er is heel wat werk aan de winkel voor jou en johann met de aankomende horrorwinter!
"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

ron12

zou leuk zijn als we een herhaling kregen zoals de winter van 1978/1979 ;Ddat was ook een vuile winter,of zie ik dat verkeerd.
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

bliksems

"What do you mean, I'm funny?...You mean the way I talk? What?...Funny how? I mean, what's funny abo

ron12

Citaat van: bliksems op vr 30 nov 2012 - 17:50
volgens mij zie je dat goed.
vooral toen met oud en nieuw en de dagen daarna waren beren koud bbrrr, 2 of 3 sneeuwstormen gehad.en heel veel ijzel http://www.weersinformatie.com/1979.htm
Totaal onweersdagen in Nijmegen Jan 2017 tot nu 6 dagen.Zomerse dagen 9 dagen.Tropische op 7 dagen. Nachtvorst 28 dagen,ijsdagen 7 dagen

Pascal Soomers

Citaat van: glenn op vr 30 nov 2012 - 17:26
hee jan idd groot gelijk heb je !

En even vragen wat vinden jullie van de 12 u run ? denk dat hij toch echt wel positief is he ?

Echt wel positief? Dan zal ik de kaarten toch nog maar even wat beter bestuderen voor GFS. Volgens GFS lijkt die verdomd lange WC weer aan te gaan houden met gemiddeld temperaturen tot 5 graden boven het vriespunt.. Zie dat niet echt positief in...

Edit: Yay, 400 posts! Lijkt mij wel een mooi aantal :).
When a supercell arrives, you must be prepared.

Powered by EzPortal